ERA
ERA
don don :
بسم الله الرحمن الرحيم :) الجزء الثانى :)
:icon33: :icon33: :icon33: :icon33: :icon33:

بقى كده برضه يا mooty مكانش العشم :icon33:

طيب عارفة لما تعمليه ويعجبك :16: هابقى انا اللى ماسكة الكرسى وانتى اللى فى الجنب التانى

وبعدين زى ما بيقولو ضرب الحبيب زى أكل الزبيب

تعالى بقى لما اديكى شوية زبيب <<<<< بانتهز الفرص :D
mooty
mooty
don don :
طب ما تزعهلييش يا اراورة ((بدلعك اهو))

بس عارفة يا ست era بس عارفة انا بقى مش ها اعمل فيكى اللى انتى شوفتية لا
انا ها احطك فى الفرن بدالة ((اوكى)) ((هو دة جزاء الجميل))

وبعديين اكل زبيب اية انا عاملة دايت (( بستغل الظروف :) ))
:D

دوون انتى فيين انا قاعدة مستنياكى...
spanishflower
spanishflower
mooty mooty :
ازيكوا يا بنات انتو فييين مختفيين علشان دون مش موجودة وقالت انها نازلة.. طب بعد كدة بقى يا يت دون ما تقوليش انك نازلة ((تموية)) علشان العيال دول ما يمشوش هما كمان.. على العموم دندونة بتقولكوا لو اى حد عاوز حاجة من بورسعيد يقول الان قبل ما تركب وتيجى.... ربنا يجيبها بالسلامة..
ازيكوا يا بنات انتو فييين مختفيين علشان دون مش موجودة وقالت انها نازلة.. طب بعد كدة بقى يا...
ازيك يا لا روز
انا يا ستي اللي باعمل الكريم باتسير و هو سهل خالص
بيضه و 2 معلقه نشا كبيره و ربع كوب سكر و تقلبيهم جامد و بعدين تكوني مسخنه نص كوب لبن مع ربع كوب سكر علي النار و بعدين تحطيه علي الخليط الاولاني و تضربي بمضرب البيض اليدوي جامد خالص و انا باحط شويه عصير اي حاجه عندي عليه و تحطيه فوق التارت
اي خدعه :D
mooty
mooty
don don :
دندوووون
انتى فييييييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟

ادخلى على الماسنجر
don
don
don don :
اولا تسلم ايدكى يا ايرا ويرضة نفس الطريقة دى مجربة مع شرائح الموز وطعمها جميل جداالمهم كويس انك افتكرتى ونزلتيها تسلم ايديكى يا ايرا احنا بقى حنخليكى تطلعى من غرفتك ميرو ...طبعا انا عارفة ان بيبقى مجهود على السيدة العاملة وخصوصا لما بترجع من الشغل جرى على المطبخ ...بصى يا ميرو بالنسبة ليكى لية ما بتعمليش لنفسك يوم فى الاسبوع تعملى فية كل حاجتك مرة واحدة وتحطيها فى الفريزر وبتبقى على التسوية بس ؟؟ ولعلمك انا مابشتغلش بس قبل رمضان بجند عندى المطبخ لعمل اكل واضعة فى الفريزر علشان الصلاة و قراءة المصحف ..الخ وكل جاراتى فى العمارة بيقوموا بالمهمة دى دايما يوم الجمعة لكل اكل الاسبوع ... ولعلمك الاكل مابيبقاش بايت لانهم مش بيسووا دة بيطلعوا ويسووا وبيبقى زى الطازة بالظبط ..اية رايك يا ميرو انا حقف معاكى فى الموضوع دة واحدة واحدة وانتى توعدينى وتبتدى تعملى واحدة واحدة وحتلاقى نفسك ارتحتى و جوزك حيتبسط ويحس انك بتعملى اكل طازة كل يوم
اولا تسلم ايدكى يا ايرا ويرضة نفس الطريقة دى مجربة مع شرائح الموز وطعمها جميل جداالمهم كويس انك...
اولا انا زعلانة ان نوودى مدخلتش ...(شوفتى انا واخدة بالى ازاى .....؟)
وثانيا ايرا ومووتى عمالين يبرطعوا فى الصفحة واهم حيضربوا بعض بالكراسى وواحدة حتدخل التانية الفرن والتانية حتاكلها الزبيب ....طيب ادى كدة اتنين خلصنا منهم لانهم حيخلصوا على بعض لوحدهم
وتسلم ايدك على التارت يا رانيا ..... وفين يا احلام سد الحنك ..؟ الحقينا بيه
ايرا ...كويس انك خرجتى من اوضتك
نور نور حاضر حكتبهالك من عنيا
loliah اهلا بيكى معانا وانتى تؤمرى ياست الكل
ام دندونة وايرا ...اللى انتوا ما تعرفوهوش ان انا الوحيدة انا واخواتى اللى من مصر لكن عيلتنا كلها من بورسعيد واحنا لينا بيت فى ميدان المنشية وبيت فى شارع صفية زغلول ولو عايزين اقولكم العائلات بتاعتنا مين .؟؟؟اقولكم يمكن تطلعوا من اقاريبى
عاشقة زوجها وابنها ...دى تانى مرة الفرن ينشفلك الاكل او كان حيحرقهولك ..يا اما تخلى بالك من ظبط درجة الحرارة ..ياأما دائما تحطى فى الرف السفلى صينية فيها ماء وتحطى اكلك فى الرف الوسط ..و باقى الاسئلة حنرد عليها