don
don
يا سلام يا ام العلاء انا كنت متاكدة انك حتدخلى تباركى بحركة جميلة من حركاتك وانا بصراحة كنت مستنياكى وحفتحلك كل يوم جزء جديد وانتى بقى عليكى تنوعيلنا بالكلمات الجميلة بتاعتك. تسلمى وكلك زوق

داليا بالنسبة للتلخيص حاضر و بالنسبة للى بالى بالك التانى ابعتيلى على الخاص .اهلا يا ايرا يعنى حتى الجزء عيزاة مدمر ؟؟؟ كلة عندكم بالتدمير والافران والخطف ...ماشى
بالمناسبة يا ايرا هى رواء ولدت بالسلامة ؟؟؟
don
don
على فكرة يا بنات ان شاءالله وبمناسبة ان شهر رمضان الكريم قرب كل سنة وانتم طيبين ....فربنا يسهل حنحاول ننزلكم حاجات تنفع مش شرط للعزايم لأ ولكن لمائدة رمضان وتكون حاجات حلوة وسريعة فى العمل علشان تتفرغى اهم حاجة للعبادة لانه شهر بصراحة ما يتعوضش وربضة بأزن الله لو ربنا أحيانا وكان لينا عمر حنخلص قبل رمضان وحناخد رمضان اجازة الا ان كان واحدة عندها سؤال ضرورى وسريع حنرد علية بس لكن مش حنقعد بصورة مستديمة على الصفحة
don
don
طاجن الارز بالفراخ او اللحمة

فرخة مسلوقة أو نص كيلو لحمة مسلوقة – كوب أرز – كوب شوربة ( مرقة ) –
كوب حليب – 2 معلقة زبدة – ملح - فلفل
الطريقة
بعد ما تسلقى الفرخة شيلى منها العضم والجلد و قطعيها قطع متوسطة
ضعى كوب الشوربة على كوب الحليب و الملح و الفلفل واخلطيهم
هاتى طاجن فرن وادهنية بمعلقة زبدة
وبعدين حطى الارز فى الطاجن بعد ما تغسلى الارز طبعا
وحطى الفراخ او اللحمة على الارز
صبى فوقهم خليط الشوربة بالحليب
دخليهم الفرن متوسط الحرارة لحد ما يقرب من السوى
تروحى وضعة على الوش معلقة الزبدة التانية
وتدخلية الفرن لحد ما يكمل سوى و يحمر و بالهنا والشفا
ام دندونه
ام دندونه
don don :
ملف الآكلات المصرية الشامل (الجزء الثالث)للمبتدآت الحلوات
ملف الآكلات المصرية الشامل (الجزء الثالث)للمبتدآت الحلوات
الف مبروك يا دينا على الجزء الثالث و عاشت الاسامى لان اسمك عل اسم بنتى يا رب اشوفها ست بيت شاطره ذيك كدا و يا ريت اول م تنزلى تلخيص الجزء الاول و الثانى تقوليلنا 000 و الفففففففففففففففففففف مبروك مره تانيه
don
don
ام دندونة الف شكر وان شاءالله انتى حتشوفى دندونة ست بيت شاطرة زى مامتها ربنا يخليهالك يارب .. والتلخيص حاضر من عنيا