السلام عليكم يابنات
إذا سمحتم عايزه طريقة عرق الروستو ضرورى وبالتفصيل لإن عندى عزومه بكره
وأهم حاجه التفاصيل واللى تعرف الصلصه البنيه التى تقدم معها تكتبها وشكرااااااااااااااا
13-10-1428 هـ, 03:16 مساءً

لا توجد تقييمات لهذا الموضوع

يمكنك البدء بإعطاء تقييم عبر الضغط على النجوم أدناه:
5
4
3
2
1
بصي يا ستي انا هكتبلك طريقه العرق وطريقه الصلصه هتلاقيها في ملف روني للاكلات والحلويات في النتدي برده لو معرفتيش تجبيها قوليلي وانا اكتبهالك العرف طبعا انت جيباه مربوط بخيط جاهز هتقشري راس ثوم صغيره وتقسمي كل فص اتنين وتغرسي سكين في العرق وتحطي نصف الفص في كل شريحه لحد ما يخلص العرق وتفضلي تنغزيه بالسكين عشان تعملي فتحات فيه وترشيه كويس بملح وفلفل والبهارات اللي انت عاوزاها ولو عندك جوزه الطيب حطي رشه صغير حطيه في صنيه وافقليها بورق القصدير ودخليه الفرن هو هينزل ميته افضلي كل نصف ساعه تقلبيه علي ناحيه عشان يتحمر من جميع الجهات وبعدين لما ميته تخلص زوديه ميه شويه شويه حبه صغيرين وهو بياخد حوالي 3 ساعات في الفرن وبعدين بعد سعتين ونصف شيلي ورقه القصدير عشان يتحمر كله وسيبي فيه شويه ميه عشان تعملي بيها الصلصه البني وبالهنا والشفا.
13-10-1428 هـ, 03:36 مساءً

تسلميلى ياحبيبتى
عندى سؤال
أنا التوم إللى عندى مفروم ينفع ولا لأ ؟؟؟ ولو عملتو اليوم أحفظه فى التلاجه ولا الفريزر ؟؟؟
وممكن تقعد فى الفريزر كام يوم وتفضل حلوه
وياريت تكتبيلى رابط الصلصه البنيه إذا سمحتى
13-10-1428 هـ, 03:58 مساءً

معلش انا مبعرفش اكتب الروابط بس هنقلك الطريقه وممكن تسبيها يوم في التتبيله لكن لو مش هتستحدميه علي طول تاني يوم حطيه من غير تتبيل في الفريزر وممكن التوم مفروم
13-10-1428 هـ, 04:59 مساءً

معلش هتعبك معايا بصى ممكن تكتبيلى اسمها وعنوان موضوعها وأنا أبحث عنه
وأناكان قصدى على العرق بعد ما اسويه
13-10-1428 هـ, 05:09 مساءً

الساعة الآن 08:50 .