نسمات الخيرات
تسلمين اختي ام حمد
حاولت مافيه فايده
الله يعين اودي الخياط قبل الزحمة واتورط

جزاكم الله خير اخواتي
محتارة ياقلبي
تسلمين اختي ام حمد حاولت مافيه فايده الله يعين اودي الخياط قبل الزحمة واتورط جزاكم الله خير اخواتي
تسلمين اختي ام حمد حاولت مافيه فايده الله يعين اودي الخياط قبل الزحمة واتورط جزاكم الله خير...
اختى الغالية

شوفي اي غلط في مسار الخيط ولو كان بسيط يتسبب في خراب الغرزة

تااكذي من مسار خيط الابرة من فوق ومرور بالمنظم الى اخر الابرة

وممكن تبغى قليل زيت
وتاكدي من لظم المكوك
وحسب تجربتي اذا اشتغلت الماكينة كثير دون راحة لها لاتخيط مضبوط
زيتيها واتركيها كم ساعة
وشوفي لاتكثري من التطريز عليها اذ كانت ماكينة عادية

الا اذا كانت مخصصة للتظريز فقط

وتمنى ان تكملي مابداتي
نسمات الخيرات
مشكورة محتارة ياقلبي
انا من شريتها مازيتها بزيتها ان شاء الله

اما نظم الابرة والمكوك كل تمام
اختي ماكيني مخصصه للتطريز

وتسلمي الله يسعدك
Loli 2003
Loli 2003
بصي اتاكدي ان
1- خيط المكوك من نفس خيط الشغل
2- لو الخياطه العلوية للتوب فيها مشكله يبقي المشكله من المكوك - امسكي خيط المكوك باصبعك و سيبي المكوك يتدلي لو سقط قوي يبقي بمفك صغير اربطي مسمار المكوك و لو المكوك متحركش خالص يبقي تفكي شوية المسمار
يعني لا يكون المسمار ماسك قوي و لا مرخي قوي
3- لو خياطة التوب السفليه هي اللي فيها المشكلة يبقي المشكله في منظم الغرز حاولي تغيري الارقام و تجربي الخياطة
و حاولي كمان تنظيف الماكينة من الداخل من التراب و كمان تحت الجزء اللي تحت الدواسة لو فيه تراب بياثر علي نتيجة الخياطة
و يارب اكوت قدرت اساعدك
كلام الحب
كلام الحب
بصي اتاكدي ان 1- خيط المكوك من نفس خيط الشغل 2- لو الخياطه العلوية للتوب فيها مشكله يبقي المشكله من المكوك - امسكي خيط المكوك باصبعك و سيبي المكوك يتدلي لو سقط قوي يبقي بمفك صغير اربطي مسمار المكوك و لو المكوك متحركش خالص يبقي تفكي شوية المسمار يعني لا يكون المسمار ماسك قوي و لا مرخي قوي 3- لو خياطة التوب السفليه هي اللي فيها المشكلة يبقي المشكله في منظم الغرز حاولي تغيري الارقام و تجربي الخياطة و حاولي كمان تنظيف الماكينة من الداخل من التراب و كمان تحت الجزء اللي تحت الدواسة لو فيه تراب بياثر علي نتيجة الخياطة و يارب اكوت قدرت اساعدك
بصي اتاكدي ان 1- خيط المكوك من نفس خيط الشغل 2- لو الخياطه العلوية للتوب فيها مشكله يبقي...
البنات ما قصروا

ايش نوع ماكينتك:22: