كيف اشيل ريحة الثوم من شعرى؟؟؟

العناية بالشعر

مرحبا بنات ..... انا حاليا استخدم زيت زيتون مع الثوم والمسمار واحس الزيت حلو بس مشكلته الريحه تلوع الكبد اغسل شعرى 3 مرات بالشامبو وماتروح ايش الحل :06:
6
10K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

جليسة العلم
جليسة العلم
ان شاء الله الاخوات يفيدونك
سبحان الله وبحمده
العنيـــــــــــدهـ
انا ادق الثوم واجيبه مع الزيت براشوت احميهم شوي على النار خمس ثواني واطفي عليهم واغطيهم عشر دقايق وبعدين اشخل الثوم لان فايدته راحت واحط الخلطه على راسي بيكون فيه ريحة ثوم بعد غسله انا اغسله زيك مرتين واحيانا ثلاث بتكون اقل تركيز من لما يكون الثوم بنفسه على شعرك بعد يوم اغسله مرتين واخليه يتهوى وتخف كثير ريحة الثوم بعد الاستحمام الثاني ان شالله اكون افدتك
هنوف حايل
هنوف حايل
انا ادق الثوم واجيبه مع الزيت براشوت احميهم شوي على النار خمس ثواني واطفي عليهم واغطيهم عشر دقايق وبعدين اشخل الثوم لان فايدته راحت واحط الخلطه على راسي بيكون فيه ريحة ثوم بعد غسله انا اغسله زيك مرتين واحيانا ثلاث بتكون اقل تركيز من لما يكون الثوم بنفسه على شعرك بعد يوم اغسله مرتين واخليه يتهوى وتخف كثير ريحة الثوم بعد الاستحمام الثاني ان شالله اكون افدتك
انا ادق الثوم واجيبه مع الزيت براشوت احميهم شوي على النار خمس ثواني واطفي عليهم واغطيهم عشر دقايق...
بعد ماتتسبحين بخري شعرك وهومبلول وحطي عليه عطورات الشعر اللي من زهور الريف تقط الريحه على طول انا :27:هذي طريقتي
CryinG_Blue_EyEs
CryinG_Blue_EyEs
افركي شعرك بنسكافيه او بن مخلوط بشوي ماء

و كمان ممكن تغلي ماء و تضيفيه علي ( قرفة و دراسين - ورد مجفف - اس - سدر - جنزبيل - نعناع ) و تتركيه يبرد و بعد ما يبرد تماما صفيه بمصفاة ضيقة جدا عشان مافي اي عشب ينزل في الكوب
و بعد ماتغسلي شعرك بالشامبوو عادي اخر شطفة للشعر خليها تكون بهذا الخليط ( اقصد الماء فقط )
و هتلاقي الريحة راحت و كمان لو اضفت عليه البن مش هتلاقي ريحة خالص ان شاء الله

دعواتك اني انحف
CryinG_Blue_EyEs
CryinG_Blue_EyEs
اه نسيت اقولك كمان في زجاجة الزيت ضيفي ملعقتين او 3 قهوة و هيا هتسحب ريحة الثوم كلة ان شاء الله