قلبي نوني**

قلبي نوني** @klby_nony_2

محررة برونزية

بنات ابي مساعدتكم شلون املك الاراده

علاج السمنة والنحافة

بنات انا مشكلتي مشكله ابي اخفف من وزني بس ماعندي اراده لان فيني صفه كريهه هي لما اكون زعلانه او معصبه ومضايقه احط حرتي بالاكل :p ودايم احس نفسي جوعانه وابي اكل :oلدرجه اقوم من النوم واروح اكلي قطعه حلى وارجع انام :hahaha:عاد ابيكم تنصحوني شسوي ابي شي يخفف من الشهيه لاني الحين سجلت بدورة الرشاقه الي بالمنتدىوابي ابيض الوجه بس مو عارفه شسوي:06:ابيكم تنصحوني باشياه ماتضر صحتي مع العلم اني توني والد لي شهر وارضع بنتي:04:من صدري
تكفون بنات ساعدوني ابي اخفف وزني:06:
7
819

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

سروووءة وبس !!!
والله نفس المشكلة حبيبتي ... يا ريت حد يلائينا حل
انت يالله حسبي
والله لو الارادة تنشري بفلوس كان شريتها على فكرة ماعندي فلوووووووووووووس:06: لكن ادين واستلف بس المهم القاااااااااااااها
:o
((( الله المستعااااااااااااان ))

الله يصبرنا والله ياغاليه نفس مشكلتي لدرجـــــــــــــــــــــــــه زوجي يتريق علي يقول لي من متى وانت في رجيم :Dكل ماقلت لك كلي قلتي رجيم لك الان 5 سنوات وماشفت شي بااااااااااااااااين يحقله والله انه صادق آآآآآآآآآآآآآآآآآهــــ
! دلع بنات !
! دلع بنات !
الله يعييننا و يعينكم يارب ....................... ماادري متى تيي الاراده بس انا اليوم بديت مع ارادتي و الحمد لله تغلبت عليها و ربي يقوينا عالايام اليايه ان شاء الله
سبيل شاهين
سبيل شاهين
نفس المشكلة اعمل رجيم بالكتير اسبوع وافصل واصير اكل واكل واقول من بكرة وههههههههههههههههههههههههههههههههلم جرا تعبت ارفت ملييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييت صرت اكرة نفسى ويش العمل ربى يعينا على غلبة النفس ااااااااااااااة باموت من القهر وزوجى وتعليقاتة وين نتائج الجيم الخ اريد الحل الجدرى لمشكلة حياتى تعبت تعبت
كرانكي
كرانكي
السلام عليكم يا أخواتي
انا كمان معنديش همه ولا ارادة بس قلت اقولكم حاجه سمعتها في التليفزيون و هي ان الإراده دي ممكن تجيب نتيجة لو انتي عاوزة تخسي 5 كيلو بس لكن لو زي حلاتي عاوزة تخسي 50 فالإرادة متنفعكيش في حاجه اللي ينفعك انك تغيري نظام حياتك و البيئة المحيطة بيكي يعني بإختصار متخليش حواليكي مغريات من اي نوع و بيقول ان الواحد لازم يسجل لحظات ضعفه عشان يبقى مركز و يحاول يشغل نفسه يعني مثلا انا اكتر وقت باكل فيه اللي هو نقطة ضعفي الصبح بعد الولاد ما يروحو المدرسه و زوجي يطلع على الدوام باكل كتير هو الدكتور كان بيقول انا لو عملت ريجيم احتمالات اني اسيبه في الوقت دا عشان كده الوقت دا لازم يتشغل
و كمان كان بيقول ان انتي لو بتخرجي تعدي على المحل الفلاني بتاع الحلوى او البيتزا امشي من شارع تاني و هكذا نمي وعيك و نظفي بيئتك متخليش في بيتك ايس كريم مثلا او اي حاجه بتحبيها مش ماشيه مع نظامك
ايضا اعملي مجموعة دعم ليكي من الاصحاب و القرايب عشان يحمسوكي و يساعدوكي و اهم حاجه اهل بيتك عشان يستحملوا شوية من غير مغريات
ايضا لازم تغيري طريقة الطبخ بحيث ان الأكل يناسبك و في نفس الوقت العيله تاكل مع بعضها و هكذا
و انا اضيف حطي صورة ليكي على باب الثلاجه و انتي تخينة و واحده و انتي نحيفه حتتسد نفسك على طووووووووول
و ربنا يعينا كلنا