مدام وائل

مدام وائل @mdam_oayl

محررة برونزية

تجاربى مع ممساحتى السحرية

التنظيف والتنظيم

دى صورة مساحتى الرائعة

استخداماتى ليها كثيرة جداااا

طبعا اولها مسح السيراميك فى ثوانى

شفط اى سوائل تسقط على الارض

الاهم تنظيف الجدران وغسلها

الاهم والرائع
من يومين تحديدا قرأت فى منتدانا الكريم موضوع عن تنظيف الدهون الصعبة بالحرارة او تحديدا بالماء الساخن وكان المطبخ عند امى علية دهون على الحائط لان تنظيفة طبعا صعب ولازم سلم ودعك ومووووووووووووووووال كبير

بس قلت اجرب الطريقة بطريقتى

اخذت طبق كبير ووضعت فية ماء مغلى وكلور وفيرى ووضعت مساحتى العزيزة فية وبس مشيتها على السيراميك وثوانى الا والمطبخ بيلق من النظافة

عملتها وماما نايمة وفرصة ابنى نايم وانا عندهم فى البيت

وصحت ماما وفاجتها النظافة وفزت انا بالدعاء

يالا قولولى تجاربكم مع المساحة

واللى مش عندة يجرى يشتريها وعلى فكرة الاصلى ذى التقليد كلهم حلوووووووووين جدااا
169
36K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

ضي الامل
ضي الامل
جزاك الله خير على المعلومة الحلوة والمفيدة

بس عندي سؤال كيف تنظف السيراميك وهي حجمها صغير

ويسلمو الايادي
ضي الامل
ضي الامل
معليش حبيبتي نسيت اسأل من فين اشتريتها
مدام وائل
مدام وائل
حبيبتى ضى الامل

نورتينى

لا هى حجمها مش صغير ايدها طويلة جدااااااااااا بتمسحى بيها بنفس فكرة انك تلفى فوطة على مساحة الارض العادية بس دى اسهل كثير اوى

انا اشتريها من محل اداوت منزلية

هى بتعرض الاصلية برضوا على قناة من قنوات الدعائية بس اسألى عليها فى المحلات احسن بأذن الله تلاقيها
سمن و عسل
سمن و عسل
هلا وغلا
جزاك الله خير حبيبتي
على نقل تجربتك
...
ALHAIRH
ALHAIRH
كلمة روووووووووووووووعه قليل انا قريت عنها وقررت اشتريها وفريت المراكز فر يقولون انها في جيان لاكن مالقيتها ورحت بنده وقالوا خلصت وبنجيب لاكن ماصبرت ورحت هايبر بنده ولقيتها بس كلها صيني فيه ب10 وفيه 29 ممسكها فضي ولون المساحه ازرق والممسك اسود
شريت الثانيه وطول الليل وانا امسح >>>>>>>>>>>فرحانه بها<<<<< والله انها مثل ماقالوا لاكن مادري تطول ولا لا وبعدمريت محل بلاستيك ولقيتها بس اكبرب28 وصناعه صيني بعد
وانا سمعت ان سعرها ب60 وفوق يمكن الكوري لاكن مالقيت الا الموجود ومرتاحه ان شاء الله باستعمالها