Amena
Amena
اللهم صلي وسلم على رسول الله حبيبتي هذا المرض ماله علاج غير الكي شوفي احد يعالج بالكي وباذن الله يروح عنها
اللهم صلي وسلم على رسول الله حبيبتي هذا المرض ماله علاج غير الكي شوفي احد يعالج بالكي وباذن...
السلام عليكم .. 1000 .. 1000 سلامه على والدتك وربنا قادر يشفيها باذن الله

شوفى ياحبيبتى انا عندى فكره جامده عن هذا المرض لانى مريت بهذه الظروف مع صديقتى بس لاننا هنا فى كندا طبعا التحاليل والعلاج

على اعلى مستوى علشان كده هنا الدكتور لازم بيفهم المريض كل شئ عن المرض وتطوراته وده اللى انا عايزه اقولك عليه ان

اول حاجه نتيجه التحاليل يكون موثوق فيها بعد التاكد من النسبه بيكون العلاج وده عباره عن حقن وتحليل كل 3سهور علشان يشوفوا

الفايرس انتهى ولالا والعلاج بيجيب نتيجه مع اللى لسه الفايرس كامن يعنى مش فعال وللاسف ممكن فى بعض الاشخاص العلاج بيصحى

يعنى الموضوع فيه رسك علشان كده صديقتى رفضت العلاج بس فى نفس الوقت بتخللى بالها من اكلها لعدم تكون الدهون على الكبد

واهم من كل هذا تقويه جهاز المناعهلانه هو اللى بيدافع عن الجسم ضد الفايرس وهى اكتشفت ان عندها الفايرس من 8 سنين والحمدلله للان محافظه على نفسها بالطريقه دى على فكره هى مش صغيره .. عمرها 55 وفعلا الانسان طبيب نفسه وهى دائما تضحك

وتقول طالما الفايرس نايم ليه اخذ علاج واضطر اصحيه وياعلم ممكن ينام تانى ولالا ..

انا حبيت ابعتلك على الخاص لان لقيت اراء عن الاعشاب وحاجات تانيه كتير للاسف مش فى صالح المريض وحبيت اقولك اللى ضميرى

يمليه عليه والله هو الشاهد وربنا يشفيها لم ويطمن قلبك عليها.... ودى ويبسايت خذى فكره عن المرض والعلاج

http://www.sehha.com/diseases/liver/hdv.htm
غديرشاهين
غديرشاهين
شكرا كتير الكم
اخت امينة بارك الله فيك بس فيه شغلات مافهمتها كويس
اللي فهمتو : انو ممكن اثناء العلاج يصحى الفايروس صح ؟؟؟؟
الفايروس عند ماما كامن برضو ... يعني اذا صحي الفايروس اثناء العلاج شو ممكن يصير ؟؟
صاحبتك مش خايفة يصحى الفايروس بدون علاج ؟؟؟؟ واذا صحي بدون علاج شو ممكن يصير ؟
يعني فكرك تضل امي بدون علاج ؟؟ شكرا كتير على اهتمامك
Amena
Amena
شكرا كتير الكم اخت امينة بارك الله فيك بس فيه شغلات مافهمتها كويس اللي فهمتو : انو ممكن اثناء العلاج يصحى الفايروس صح ؟؟؟؟ الفايروس عند ماما كامن برضو ... يعني اذا صحي الفايروس اثناء العلاج شو ممكن يصير ؟؟ صاحبتك مش خايفة يصحى الفايروس بدون علاج ؟؟؟؟ واذا صحي بدون علاج شو ممكن يصير ؟ يعني فكرك تضل امي بدون علاج ؟؟ شكرا كتير على اهتمامك
شكرا كتير الكم اخت امينة بارك الله فيك بس فيه شغلات مافهمتها كويس اللي فهمتو : انو ممكن اثناء...
السلام عليكم .....ده كلام الدكتور بالحرف لان للاسف نسبه الشفاء التام للان غير محدده وواضحه يعنى زى ماقلتلك ( رسك )

وصديقتى عملت استخاره وتوكلت على الله لان فعلا ممكن العلاج يصحى الفايرس مع بعض المرضى وده شئ فى علم الله واهم شئ

المحافظه فى الاكل وتقويه جهاز المناعه وقبل كل شئ لازم تتكلم مع الدكتور لانها بعد كده حاتبقى تحت اشرافه ومتابعه دوريه طبعا

طبعا انا مش دكتوره لكن من واقع تجربه مماثله بالضبط .... اهم شئ الكتوووووور

وفى الاخر ربنا قادر يشفيها ان شاء الله
المورد العذب
المورد العذب
الله يشفيها ويذهب عنها البأس
غديرشاهين
غديرشاهين
اخت امينة شكرا لاهتمامك بس والله فيه كلام مش واضح
شو يعني رسك ؟؟؟؟؟ وكيف امي تهتم بالمناعة ؟؟ وشو الاكل الممنوع ؟؟؟
الدكتور طبعا حكالها تتعالج .. وماجاب سيرة انو ممكن الفايروس يتنشط