السلام عليكم بنات
ساعدونى نفسى احب المطبخ و ادخل اساعد مع امى و اتعلم بس من قلبى و اتحرك فى عمل المنزل مرة كسولة الكسل فى دمى و خصوصا المطبخ عشان بعد شهر بكون مسئولة وفى بيت عائلة و للاسف امى تتراجنى لكن ان بينى و بين المطبخ عداوة و عمل المنزل ماستلطفه بس ها اهون من الطبخ ساعدونى مافى دعاء يبعد عنى الكسل و يحنن قلبى على المطبخ نفسى اساعد امى و اطبخلها و افرحها كل يوم اقول بكرة اصبح و لا الهوا تعبت من نفسى كل يوم ادعى ربنا يحببنى فى المطبخ بس ماكو فايدة مافى دعاء او فكرة عندكم
07-09-1424 هـ, 05:00 صباحاً

لا توجد تقييمات لهذا الموضوع

يمكنك البدء بإعطاء تقييم عبر الضغط على النجوم أدناه:
5
4
3
2
1
هلا اختي

انا مثلك ماحب المطبخ بيني وبينه عدواه

حتى بعد الزواج طبخت سنتين بعدين جبت لي وحده تطبخ

لكن حلو الواحد يتعلم شئ جديد

اما عن الدعاء والله ما سمعت

اذا كنتي مقبله على الزواج وبيت زوجك مافيه من يطبخ بدالك انصحك تشدين العزم وتدخلين مع امك من الحين

كل شئ إلا الفشيله قدام الزوج واهله
07-09-1424 هـ, 06:27 صباحاً

دعاء النبي عليه أفضل الصلاه والتسليم :
(( اللهم إني أعوذ بك من العجز والكسل , والبخل والهرم , وعذاب القبر , اللهم آت نفسي تقواها , وزكها أنت خير من زكاها , أنت وليها ومولاها , اللهم إني أعوذ بك من علم لا ينفع , ومن قلب لا يخشع , ومن نفس لا تشبع , ومن دعوه لا يستجاب لها )))))))

وترديده دائما
07-09-1424 هـ, 04:56 مساءً

(( اللهم إني أعوذ بك من العجز والكسل , والبخل والهرم , وعذاب القبر , اللهم آت نفسي تقواها , وزكها أنت خير من زكاها , أنت وليها ومولاها , اللهم إني أعوذ بك من علم لا ينفع , ومن قلب لا يخشع , ومن نفس لا تشبع , ومن دعوه لا يستجاب لها )))))))

07-09-1424 هـ, 05:08 مساءً

تسلموا بنات الدعاء هدا الحمدلله اعرفه قصدى شىء تانى خصيصا للمطبخ المهم طيب حد يشجعنى و نتعلم سوا وحدة وحدة الاساسيات ايش رايك نفوذ نتعلم سوا ابغى اتعلم طبخة و افاجىء بها امى بكرة ان شاء الله بس حد يشجعنى نتعلم سوا ها مين يتعلم معايا نحط اكلة و طريقتها و نسويها بكرة يلا بنات شجعونى
07-09-1424 هـ, 08:22 مساءً

الساعة الآن 09:48 .