السلام عليكم ورحمه الله وبركاته طبعا كل عام والامه الاسلاميه بخير اللهم بيلغنا رمضان واكيد موضوعى ليس بالجديد بس اهو اضافه هههههههههههههههههههههه بالنسبه لترتيبات رمضان ايه رايكم نتشارك بمعنى ان كل واحده مننا تقول عن تفكريها بالاطباق الى راح تسويها وراح ابدا بالنسبه لاول يوم باذن الله بيكون عند ام زوجى اما تفكيرى لتانى يوم انا وزوجى ان شاء الله راح اسوى كبه راح اشتري كميه من حرمه لانى ما اعرف اسويها واسوى سمبوسه ورق عنب ارصه على بطاطس وبصل ولحم وراح اسوى ملوخيه على الطريقه السوريه مع الدجاج وارز بالشعريه وسطه زبادى لورق العنب مع سلطه خضرا شوربه طماطم عصير جوافه انا اسويه والحلو ان شاء الله كنافه بالمكسرات دا ترتيبى باذن الله ارجو ان كل واحده تشارك حتى تعم الافاده للجميع وكل عام وانتم بخير راح افكر بمنيو تانى وراح اضيفه
كل عام والامه الاسلاميه بخير

اللهم بلغنا رمضان وشكرا على الافاده ................ انا للان ليسا محددتش بس غالبا اول يوم بنكون عند حماتى

وكل عام وانتى بخير
اخواتى انا اصدى ان كل واحده تقول افكارها ايه يعنى يكون مرجع للجميع من المشروب للحلى
ليه مفيش مشاركات والله الموضوع حيعتبر مرجع لينا جميعا
اللهم بلغنا رمضان واعنا على قيامه وصيام يارب

اول يوم باذن الله هو بدايه لبعض الاكلات الرمضانيه التي لا نستغني عنها

ومنها حسوي المشروب فيمتو والشوربه شوفان وسمبوسه لحم مع اي نوع معجنات او مكرونه والحلى كريمة كرمل..

وبدون اسراف باذن الله.

على فكره موضوعك حلو ومفيد بمعنى انو اذا وحده منا محتاره شو تطبخ تجي تاخذ السفره الي بتعجبها وتطبقها

الساعة الآن 07:19 .