يا مصرياااااااات .. تعالوا نساعد بعض

العناية بالبشرة

أكيد موضوعى مش جديد لكن هو مهم
انا دوخت هنا على مواضيع الاقى فيها تبادل الخبرات المصريه عن المنتجات المنتشرة فى المنتدى والى مش نلاقيها فى مصر بس ملقتش الموضوع .
انا كنت دخلت موضوع مره بافكرة دى الى هو كل واحدة مصريه تقول ايه المنتجات الى بتستعملها وسعرها وبتجبها منين وفعلا الموضوع مفيد اوى لكن معرفتش اوصله تانى بصراحه.
فقولت انزل موضوع على نفس النمط لان فعلا منتجات كتيييييييييير هنا بسمع عنها وتعجبنى وبدوخ عليها ومبعرفش اصلا اسؤل عليها عند مين عطار ولا سوبر ماركت ولا ايه بالظبط؟
يلا نشارك بعض اى استفسار واى منتج اخدناه من هنا وعجبنا
ومتنسوش منين وسعره كام وفايدته ايه

وانا هبدأ
بستخدم..............................
1*زبده كاكاو بالمرز للترطيب جبتها من كارفور ب30 جنيه ----هى حلوه بس بتكون تقيله شويه على الجسم يعنى صعبه على بشرتى فى الصيف لكن فى الشتا حلوه ترطيبها بيستمر كتير.
2*لوشن فازلين موجود فى صيدليات وفى محلات كتييييييييييير سهل تلاقوه ب42جنيه ونزل حجم صغير معرفش سعره صراحه-----ملوش ملمس دهنى والبشره بتمتصه وبيرطبها ويديها ملمس النعومه.
3*خلطه السويت (فسوخ وسبهومستكه و.....) اديتها لاختى لانى مبعرفش اعمل سويت جربتها وشكرتلى فيها اوى.
4*مزيل عرق ليدى سبيد ستيك ليت اختى جابتهولى من البحرين بس لقيته بعد كدا هنا فى الصيديلات الكبيره او فى بعض البوتيكات الكبيره لقيته هنا ب30جنيه الكبير والصغير ب22.
5*كريم براشوت للشعر حلو مووووووووووووت جبته من فتح الله ب25 جنيه ناسب شعرى لانه خفيف وانا شعرى دهنى وبيدى نعومه للشعر.
6*اولاى للتفتيح بخلاصه التوت جبته من البحرين لان فى مصر مضروب منه كتييييييييير بس ارتحت عليه وبستعمله كل يوم تحت المكياج وبصراحه ترطيبه حلو وكمان ناسب وشى لانه دهنى وحاسه بفرق فى بشرتى من بعد استخدامه.
7*صابون ديتول للعنايه بالبشره جبتها من فتح الله ب2.50جنيه بس حساها بتنشف البشره معجبتنيش يعنى.

عايزه استفسر .................
عن المره المستخدمه للعنايه بالمنطقه الحساسه موجوده فى مصر ؟؟؟؟؟؟؟ طب وسعرها؟؟؟؟؟؟؟
وكمان ديتول الاخضر دوخت عليه مش لاقياه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ طب والى هو البنى العادى دا حلو للعنايه الشخصيه؟؟؟؟؟؟؟؟

مستنيه تفاعلوا معايا وياريت متنسوش الاسعار
وعلى فكرة فى مزيل عرق حلو اوى عند فتح الله اسمه هيربال سينسيشن
تحفه بستعمله بقالى سنين بس هو لسا نازل عند فتح الله قريب نازل عرض اتنين واحدة ببخاخه والتانيه اعاده ملئ ب9 جنيه وممكن بيتباع واحده لوحدها كمان
رحته حلوه اوى ومنعشه ومش بيسمر خااااااااالص وبيدوم كمان فى الاستعمال يعنى انا بحط منه كل يومين ولا حاجة وبس كدا يا حلوين لو افتكرت حاجة تانى هقولكوا
3
1K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

قرنية في الشرقية
عفوا انا سعودية بس فيني لقافة ,,,,,,,,,,,,مررررررررررررررررررررررررررررررررة

وش خلطت السويت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

المعذرة 0000000
لسه صغيرة
لسه صغيرة
يا ستى نورتى ولا يهمك
خلطه السويت معروفه اوى فى المنتدى هى (سكر + ماء+فسوخ+مستكه+ليمون+شبه)
بصراحا انا مش فاكره المقادير بالتحديد
اعملى بحث فى المنتدى هنا عن حلاوة رقه المشاعر هتلاقى المقادير وكمان حلاوة رقه المشاعر الكل هنا مدحها اوى وانا ان شاء الله ناويه ابقى اجربها
هى نفس الخلطه دى بس يعنى للى مش بيعرفوا يعملوا السويت فى البيت

كنت عايزة اسؤل سؤال
ايه الغسول الى بتستخدموه للمنطقه الحساسه
طبعا السؤال للمصريات يعنى عازه حاجة تكون متوفره فى مصر وعرفونى سعرها كمان
وبالمناسبه انا خلاص عرفت ان المره هى نفسها اللبان المر او اللبان الدكر تلاقوه عند اى عطار عادى ورخيص كمان
بيمدحوا فيه هنا للمطقه بس انا لسا مجربتوش صراحه

يلا مستنياكوا
الجورى2222
الجورى2222
حبيبتي غسول سيتيال مره روووعه للمنطقه الحساسه وموجود في مصر
برضو غسول سيباميد روعه بس ماادري موجودبمصر اولا

على فكره انا مش مصريه
بس احب مصر واهلها