بسم الله الرحمن الرحيم
السلطه الخضراء روووووووووعه

طماطم - خيار -فلفل اخضر بارد-خس-جزر-حبوب ذره معلبه-جبن مدخن مقطع مكعبات -قطع مكعبات لانشون (مورتديلا)-بقدونس مفروم

وطبعا السلطه دي قابله لزيادة اونقصان المكونات

تخلط جميعا وتعملي الدريسنج اللي بتحبيه انا عملت تتبيلة كنور

سلطة البطاطس المخلله

سهله جدا بطاطس مسلوقه تقشر وتترك تبرك قليلا وتعملي لها الدريسنج ده

عصير ليمونه+م خل +فص توم صغير مفروم+م زيت+رشة كركم+رشة كمون+ شطه+م مسترده(خردل)+رشة ملح وفلفل اسود

وم كزبره وشبت اخضر مفرومين يتقلبوا ويضافوا للبطاطس ويفضل تترك ساعتين في الخليط ده علشان تاخد طعم لاذع شويه
18-09-1429 هـ, 10:09 مساءً

السلطه الروسيه

بطاطس مسلوقه+حبوب ذره+بسله وفاصوليا خضراء مسلوقين+قطع لانشون

نضع عليهم خليط من مايونيز وم صغيره مسترده وم صغيره زبادي ونقلب

بابا غنوج

اكيد عارفين الطريقه ولو حد عايزه اكتبه تحت امركم
18-09-1429 هـ, 10:14 مساءً

يسلمووووووووووووووووو
18-09-1429 هـ, 10:23 مساءً

بتنجان بالزبادي

شرائح بتنجان مقلي

صوص عباره عن زبادي ورشة صغيره كزبره خضراء وفص توم صغير يتقلبوا كويس وناخد كل شيحه نضع عليها قليل من المقدار ونقفلها

نصفين زي فكرة انصاف القمر

بتنجان بالدبس والطماطم

بتنجان مقطع مكعبات صغيره ومقلي -بقدونس _كزبره وشبت مفرومين حوالي م من كل نوع- فلفله مكعبات صغيره-بصله -ثوم-م دبس

رمان-حبة طماطم معصوره ومصفاه

رشة خل تفاح-رشة خل ابيض-ليمونه-رشة ملح-ماجي-كمون--فلفل اسمر وشطه-

نحمر البصله خفيف يا دوب لون دهبي وبعدين نضيف التوم ونقلب وبعدين عصير الطماطم والتوابل والخل والدبس وماجي ونخليهم شويه

على الناء نضيف الفلفل الاخضر وشويه بقدونس وكزبره وشبت ونسيبها شويه على النار

وللوجه اي صوص ابيض تحبوه انا عملت ما يونيز وزبادي
18-09-1429 هـ, 10:25 مساءً

مكرونة البيتزا

مكرونه مسلوقه قواقع او اي شكل تفضلوه تخلط مع قشطه ومايونيز وجبن كاسات صراحه انا خلطت بدون مقدار

للوجه صلصة البيتزا انا عملت صلصة بيتزا ببصل وتوم وعصير طماطم وتوابل وم كاتشب نفردها على الوجه

ونرش فوقها رشة جبنه رومي مبشوره وبعدين دبلت شوية خضار على النار فلفل وبصل وطماطم وبسطرمه ولانشون وكمان شويه دره

وبعدين حطيت على الوش جبنه ادم مبشوره ممكن تحطي موزاريللا ودخلتها الفرن لحد ما الجبنه تسيح
18-09-1429 هـ, 10:32 مساءً

الساعة الآن 04:51 .