wafa_redrose
wafa_redrose
ربنا يجزيكم الخير يا بنات وياريت تقبلوني صديقة جديدة معاكم
كل عام وانتم بخير
امانى61
امانى61
مبروك على الملف الجديد يا بنات
مدام وائل جزاكى الله كل خير وربنا يجعله فى ميزان حسناتك وانا ضفتك عندى على الماسنجر يا ريت تقبلينى
نانا الف سلامه عليكى ولابنا يتم شفاكى على خير يا رب
سما ربنا يرحم جدتك ويجعل مثواها الجنه
مادو وعروس ولميا واميره ورونى وهايا وعطر وكل البنات صباح الفل عليكم
roney7892000
roney7892000
صباح الخير يا بنات مادو وامانى ولميا وهايا وعطر ونانا وسما وماما زوزو

مدام وائل جزاكى الله كل خير وربنا يجعله فى ميزان حسناتك فكرة حلوة قوى
عروس ما انحرمش منك ابدا يا حبيبتى ولا من دعائك ليا ويا ريت نبقى اصحاب ونساعد بعض على الطاعة والتقرب الى الله
انا بحبك فى الله
mado2006
mado2006
السلام عليكم
مبروك علينا تجمعنا الجديد
مدام وائل شكرا جدا انك جمعتى الموضوع القديم بتاعك لانى كان نفسى اقراة بس كنت بتوه فيه
ربنا يجعله فى ميزان حسناتك
سما ربنا يرحم جدتك ويسكنها فسيح جناته
نانا ربنا يتم شفاكى على خير باذن الله الف سلامه
رونى وحبيبه ليكم وحشه مدخلتوش طول رمضان
عروس حبيبه قلبى وحشانى جدا وقلتى كام فكرة حلوة بس احنا لسه مدخلناش فى المود ومقضينها سلامات

اليوميات يا بنات

احلى حاجه بتجمعنا وتقربنا من بعض اليوميات فى كل النواحى بحس انى قاعده معاكم وشيفاكم وبتنشط بعدها جدا
ابدا بنفسى انبارح نفضت الشقه كلها بس من غير البلكونات وغسلت كل حتت التنضيف وفوط المطبخ
وعمات ملوخيه ورز بالشعريه وشوربه ولحمه لانى للاسف كل ماعمل اكله جديده بنتى مش بتاكل
لازم شوربه ورز عشان تاكل حاجه
بالنسبه لتغيرات ما بعد رمضان احسن حاجه حصلت لى المحافظه على سنن الصلاه والحمد لله
ومحدش يزعل منى لانى مكنتش بصليها
انا اتعودت من رمضان انى اروح لماما بعد العشاء عشان كمان بقابل اخواتى هناك لانهم مسافرين تانى قريب
متتسوروش انتو ملاتو فراغ كبير اد ايه عندى فى سفر اخواتى اللى بحبهم جدا
بس للاسف امبارح حصل حاجه حسيت انها هتفرقنا انا واخواتى عن بعض
انا بنتى طيبه جدا ومقضياها بوس واحضان لكل الناس بس لما حد بياخد منها حاجه تتنرفز وتخربش اللى قدامها فى ثانيه
مهما اخدت بالى مش بلحق اتصرف فى الغالب
انبارح خربشت بنت خالتها فى وشها كام مرة لحد ما جاب دم بسيط كده اختى اخدت عيالها ومشيت
والباقى بالمثل
مع انى زعقت لبنتى مرة وضربتها مرات وحاولت افهمها وكل اللى بتعمله انها بتقول لى الضرب وحش ضرب لا
هى مش بتضرب هى بتخربش برغم انى قاصه ضوافرها
وطبعا مش رايحه عند ماما تانى لحد ما يسافرو لان شكلهم زعلان منى جدا بجد انا مش عارفه اعمل ايه حاسه بحسرة وحزن فى قلبى لزعلهم منى وفى نفس الوقت بنتى مش فاهمه حاجه هى عندها سنتين ونصف ومش عارفه هى فاهمه ولا لا
معلش طولت كالعاده بس من زهقى وخنقتى وحاسه انى مش لاقيه حد اكلمه غيركم والله
تفتكرو انا غلطانه؟؟
امانى61
امانى61
مادو ازيك يا قمر دى تالت مره اكتب فيها الرد وكل مره النور يقطع واعيد تانى بس مش مشكله هابعت الرد يعنى هابعتو
بصى يا مادو انت بتقولى ان بنتك عندها سنتين ونص يعنى طفله صغيره مش فاهمه حاجه وكمان انتى قصالها ضوافرها يعنى انتى مش غلطانه وهو فين الغلط بس ده انتى كمان ضربتيها طب انتى عارفه ان ممكن الضرب يجيب نتيجه عكسيه تقوم هيا تعند اكتر وتغيظك وتكرر عملتها تانى وكمان مافيش داعى للزعل واكيد اخواتك فاهمين كده هما بس تلاقيهم ساعتها مشيو علشان حبو الامور تهدى وما يسببوش دوشه لمامتك بس كده ولا زعل ولا حاجه وربنا ما يجيب زعل ما الكل عارف العيال وحركاتهم وما تكبريش الموضوع وانصحك انك تاخدى بنتك وتروحى لاختك زياره فى بيتها وتاخدى حاجه بسيطه كده لبنتها ان شاء الله كيس حلويات لو كانت بنتها صغيره وخلى بنتك هى اللى تديهولها وصالحيهم على بعض وبس كده منها زياره لاختك ومنها تقربى العيال ببعض واكيد اختك متفهمه الموضوع وهاتحسها حلوه منك الخطوه دى وحاولى بنتك تفهميها براحه كده وبدون ضرب وحاولى دايما تخليها تحب تدى اخوتها من الحاجات اللى معاها او لو اخواتها اكبر منها خليهم دايما قدامها يدو بعض من الحاجات اللى معاهم زى الحلويات وكمان لما يشتريو حاجه يعملو حسابها ويدوها ولو كانت بنتك وحيده اعملى الموضوع ده بينك وبينها يعنى لما يكون فى ايدها بسكوته مثلا قوليلها مش هاتدى ماما حبيبتك وكده مره على مره هتلاقيها هاتحب تدى اللى قدمها من اللى معاها انما لو كانت لعبه اللى فى ايديها فابتهيألى الموضوع هايبقى اصعب شويه يعنى حاولى لما تكونو عند مامتك وتتجمعو اللعب تتشال وتبقى عينك على بنتك على قد ما تقدرى معليش هما العيال عايزين فى تربيتهم صبر شويه وطولة بال علشان تلاقى النتيجه اللى انتى عايزاهاو يارب اكون افادتك على قد ماقدر وربنا يهدىبنتك ويباركلك فيها