ماساة ابنى والامساك انتهت بسبب ماخطر على بالي

الأمومة والطفل

بدات معاناة ابنى من يوم كان عمره 5شهور كانت بدايتها صلبه ويكمل يوم ماقضى حاجته كنت اعطية برتقال مخفف ومسلوق خظار وغالبا تمر لكن يبقى اخراجه صلب اعتقدت ان وضعة طبيعى لكن وضعه كل مالة يتطور لاسوأ ويكبر معاه المة ومعاناتة مع مرور ايام عمرة محد كان يصدق المعاناة لكا كنت احكى واسولف ياخذونها على اساس انى ماعندى خبرة وانا طولت فى هذا الكلام لانة الامساك عن بعض الاطفال يكون محتاج لان الوحدة توقف عنده وتهتم للى يصير لولدها وما تسكت على اساس انة الطبيب يقول سليم ماخليت شى ماعطيتة اياة اول طبيب وديتة لة قالى عطية برتقال واعطانى ملين تطور الامر الى انه صار يواصل ماينام يوم كامل احيانا يوم ونص واذا نام نام 3ساعات وصحى على طول ويرجع يتعصر كنت لما اعطية الملين ينزل لونة اسود فاحم وكرية اعزكم **** ويبقى ماينتهى يرجع يتعصر ويتحزر كانه ماقضى حاجتة اكتشفت ان الملين صار مرض علية وانة فعلا مرض والمفروض الطبيب مايصرفة لاي شخص كنت لما اعطية الملين بنفس الكمية اللى كتبلى الطبيب يجلس طول يومة يتعصر المهم عرفت ان ابنى اللى فية مو امساك طبيعي وانه فية سبب الاطباء ما عرفوة وبقى الولد يكبر والمة يكبر معاه كنت اتحاشى اخرج لاحد عشان مايجلس يعانى عندهم صرت انقعه بموية دافية ومانفعت رحت لجطبيب ثانى وماتركلى فرصة اتكلم قالى جلسية الصبح على على الكرسى خلية يقضى حاجته واعطية تفاح ومعرفش اية المهم عطانى تحاميل جلسرين فى البداية خففت عنه بعدين رجع لاسوا مماكان بعدين صرت اعطية حقنه شرجيه عشان تنهى معاناته وينام على الاقل المهم استمرت معاناته فى هذى الفترة رحت لطبيببن اخرين واحد استشارى والثانى اخصائى بس كبير سن نفس الكلام والكشف وبرضوا مافادونى ةحاولت اروح لطبيب حكومى مدحوه لى لماعلمتة بسالفتى كشف علية وقال عنده شرخ بسيط واعطانى مرهم بواسير وحطى باصباعك الصغير مو الانبوبة خف شوى وبعدين رجع لنفس المعاناة ..................يتبع
45
15K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

لنا رب كريم
لنا رب كريم
لما كبر صار يحس بمعاناته ويفهم لحد ماوصل سنه ونص بدا لما يصير له شى يتخبى تحت المغسلة عشان ماشيلة اساعده ولا يتخبى فى مكان انا ماشوفة فية بعد ماضاقت فينى الدنيا حسيت انى ماقدر اساعد ولدى خاصة وان ابوة كان متحجر فى تفكيرة ماخذ الموضوع على انه تقصير منىالتجات الى ربى ودعيت انه ماعاد بيدى حيلة صرت اخاف على عروق راسة وامعاءة انه يصيبها شى من شده الضغط جلست اترجى ابوة اسبوع انة يودينى للحبيب عشان بس اخذ اشعه لامعاءة اكيد فيها شى وانا مادرى المهم وافق وطلعنا لمستوصف اهلى قديم فى حينا ودخل يسال عن طبيب باطنية قال احنا ماعندنا بس بادلك على طبيب اطفال فى مستوسف ثانى رحنا على وصفة برضوا الطبيب كان كبير واخصائى برضوا والمستشفى قديم جدا دخلنا علية لما شرحتله قال ليش انتوا ساكتين للحين واعطانا اشعه لامعاءه قال روحوا لمستشفى حكومى وسوها له واعطانا مرهموماتصدقون يابنات انه معاناه سنه وتسع شهور كاملة انتهت مع هذا المرهم حطيتة له الصباح وفى الظهر قضى حاجته طبيعى تعب السنتين راح ماصدقت نفسى وانا اشوف ولدى طبيعى نام بالليل زى الاطفال وكنت مانى مصدقه نفسى كل شوى اصحى اشوف هو يتحزر ولا لا والان ولدى بسم **** ماشاء **** طبيعى ورجعنالة فى المراجعه قال خلاص لاتسوولة اشعه تخيلو اربعه اطباء 2منهم استشاريين واحد عندة خبره ماعالجوة علاج مناسب .......... زيادة على كذا اكتشفت انو الملين مرض للاطفال لان الصلابة تبقى ولا تخرج مع قضاء الحاجة .......... واخيرا اللهم اشفى اطفالنا واطفال المسلمين واحفضهم من كل سوء
قصيده جميله
قصيده جميله
الحمد لله اختي على شفاء ابنك والله يخليه لك
onooo
onooo
الله يخليه لك و يرزقك بره

غاليتي
ياليت تكتبين اسم المرهم ؟؟؟؟؟
الشموخ عنواني
الله يخليه لك ويحفظه:39: