Analysis Services
السلام عليكم يا بنات
حرد عليكم باللى اعرفه بس بحملكم صور جديدة من السوق ربنا يهدى بس الموقع
03-01-1430 هـ, 01:30 صباحاً

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
اعذرونى يا جماعة اذا كان دخولى على المنتدى قليل بس عندى ابن مجننى مش بيسبنى استخدم الكمبيوتر براحتى
مرسى لكى يا la -rosa على مجاملتك الرقيقة وبالنسبة للصور مش عارفة لية ما طلعتش يا ريت لو حد يقولى على طريقة جيدة لانزال الصور
المهم . انا عارفه ان كلكم زعلانين من اللى بيحصل فى غزة . انا نفسى ساعات بحس بكبت شديد بسبب انى مش قادرة اعمل حاجة لكن برجع وبيرتاح قلبى لانى بفتكر حاجة مهمة جدا هذكركم بيها يمكن تريح قلوبكم شوية
والحاجة ده هى ان كل واحدةفينا عندها سلاح قوى جداااااااااااااا
لوجاهدنا نفسنا وقوينا دينا وتمسكنا بتعاليمة الرائعة .بجانب المقاطعة طبعا
لو كل واحدة ربيت ابنها تربية صالحة و طلعتة شاب مسلم قوى البنية و الشخصية يعز الاسلام بجد يبقى صدقونى احنا كدة يبقى بنجاهد معاهم مش يمكن حد من ولادنا يبقى محمد الفاتح لما يكبر اويبقى جندى يندبح الاسرائلين الكلاب دول على ايده يوم ما تقوم حرب ان شاء الله او حتى يطلع من نسلة قائد من قادة جيوش المهدى المنتظر . وحتى لو ما حدش منهم حارب كفاية انهم يبقوا مسلمين اقوياء يزودوا الاسلام مش ينقصوا لان كفايانا ضعف بقى .
واللى عندها بنت مهمتها اصعب لان بدون البنت المسلمة الصالحة الذكية الرقيقة قوية الشخصية .الشاب اللى زى الورد دة مش هيلاقى حد يتجوزة و يكون معاه اسرة مثالية .ياما هيهيتجوز واحدة لا تعينه على دينة ولا تنشأ اجيال تنهض بالامة
و اللى ماعندهاش ولاد خالص تقدر برضة لو دورت فى حياتها شوية تساعد الاسلام بشء وكفاية انها تعين نفسها على مشقة الدين و تعين زوجها واهلها و اصحابها و بكده انا و انتى و هى و ولادى و ولادك و ولادها نقدر نكون مجتمع يقدر يغير الكون ده كله . وما تنسوش ان الحاكم الظالم و المجرم و المخرب والخائن ...الخ( ما هم الا ابناء لم تحسن تربيتهم )
.اتمنى اكون ارحتكم ولو قليلا
ومع السلامة ... الى لقاء قريب .وافكار جديدة ان شاء الله جايبها لكم المرة الجاية
03-01-1430 هـ, 02:18 صباحاً

السلام عليكم
ما شاء الله ملف ممتاز يا أبله دينا
ربنا يخليكي يارب و تقدري تخرجي الإبداع اللي عند البنات

بنات إن شاء الله عايزة أشتري ديب فريزر بس طبعا جوزي عمال يفسحني و يقول لي قوليلي علي الأنواع و علي الأسعار و لو تقسيط حركات كده علشان يضيع وقت وخلاص و مش يجيبه غير لما يكون طلع عيني

بصوا بقي
أنا عايزة 4 درج ( أعتقد كويس هيكون مناسب ليا ) حتي إن شاء الله قدام شويه و لما طلباتي تزيد أكتر برضه هيكون مناسب صح ولا أيه ؟؟؟؟

و كمان طبعا يكون زي التلاجة كده واقف يعني مش زي التلاجات بتاعة محلات السوبر ماركت ؟؟؟

وطبعا يكون سعره مهادو علشان جوزي مش يقتلني يعني حلو أو عليكوا 1500 ( هههه كأنه هجيبه ليكوا ) ؟؟؟؟؟

بليز قولولي أفضل الأنواع بأفضل أسعار وبسرعه طبعا و أنا برضه مش هسكت هعمل سيرش معاكم مش هبيعكم يعني
03-01-1430 هـ, 08:59 صباحاً

شيمو صباح الخير يا ام عمر

بصي انا مش هفيدك اوي في الماركات وكده بس نصيحة لازم تجيبي نوفروست ماما عندها العادي وانا شايفه انه هلاك بتقعد تفضي وتنضف وغلبه

كمان اختى جابت كريازي نوفروست ماشاء الله حلو اوي
03-01-1430 هـ, 10:59 صباحاً

السلام عليكم
ما شاء الله كل مرة افتح الملف باستفيد منه بحاجه جديدة
ربنا يبارك فى التجمع ده وكل تجمع كان هدفه خالص لوجه الله

انا طبعآ مش هفكركوا بالدعاء لأهل غزة ..لأن المشاهد اللى بنشوفها كل يوم استحالة حد ينساها
بضم صوتى للأخت "هيا ننشر الخير" بجد الكلام اللى قولتيه ده انا متفقة معاكى فيه احنا فعلآ مش كفاية الدعاء لوحده لازم احنا نتغير من جوانا ونغير فى ولادنا
لازم تجيبى ولادك وتفرجيهم على اللى بيحصل لفلسطين وتفهميهم ونخليهم يحسوا بالغيرة على دينهم واخوانهم ويدعولهم"على فكرة دعاء الاطفال مستجاب ..كان سيدنا عمر على ما اتزكر كان يجمع الاطفال ويدعى وهما يأمنوا وراه
خلى ولادك يدعو ويقاطعوا ويفهموا مين هما اعداءنا وغير كده نربيهم على الاخلاق اللى اندثرت فى زماننا زى الايثار وحب لأخيك المسلم ما تحب لنفسك وعمل الخير والتبرع ولو من مصروفه الصغير

والله حاجات كتير مفقودة انتو بصو للمجتمع وشوفو ايه الاخطاء اللى فيه وايه الاخلاق اللى اختفت ونحاول نعوضها فى ولادنا ,..لازم نعمل حاجه بجد لازم نتحرك ونربى جيل يطلع منه امثال صلاح الدين وعمر بن الخطاب وخالد ابن الوليد وغيرهم كتير
وربنا اكيد هيعيننا لأنه عالم بنيتنا

على فكرة انا سمعت شيخ امبارح بيقول اننا المفروض ندعى دعاء قنوت فى جميع صلواتنا
اللهم انصر الاسلام والمسلمين وازل الشرك والمشركين ودمر اللهم اعداء الدين
آمين
03-01-1430 هـ, 11:03 صباحاً

الساعة الآن 11:23 .

تنبيه: كل ما يطرح من مشاركات في موقع عالم حواء يمثل رأي كاتبه فقط ولا يمثل رأي إدارة الموقع.
© 1998-2017 Hawaa Forum, Co.‏