اقتباس مشاركة  (ROSHANA)

بالنسبة لعيون البوتجاز

انا بحطها فى طبق وعليهم مية سخنة وبيكربونات ووشوية مسحوق غسيل وخل هلتلاقية بيفور سيبيهم شوية وبعدين باغسلهم بليفة عادى الاقيهم بيلمعوا بس الخلطة دى بتاكل الدهون وتدوبها خالص
نفس طريقتى بس انا بانقعهم من بالليل هجرب اغليهم
03-01-1430 هـ, 11:06 صباحاً

اقتباس مشاركة  (الصبر يارب)
السلام عليكم
ما شاء الله ملف ممتاز يا أبله دينا
ربنا يخليكي يارب و تقدري تخرجي الإبداع اللي عند البنات

بنات إن شاء الله عايزة أشتري ديب فريزر بس طبعا جوزي عمال يفسحني و يقول لي قوليلي علي الأنواع و علي الأسعار و لو تقسيط حركات كده علشان يضيع وقت وخلاص و مش يجيبه غير لما يكون طلع عيني

بصوا بقي
أنا عايزة 4 درج ( أعتقد كويس هيكون مناسب ليا ) حتي إن شاء الله قدام شويه و لما طلباتي تزيد أكتر برضه هيكون مناسب صح ولا أيه ؟؟؟؟

و كمان طبعا يكون زي التلاجة كده واقف يعني مش زي التلاجات بتاعة محلات السوبر ماركت ؟؟؟

وطبعا يكون سعره مهادو علشان جوزي مش يقتلني يعني حلو أو عليكوا 1500 ( هههه كأنه هجيبه ليكوا ) ؟؟؟؟؟

بليز قولولي أفضل الأنواع بأفضل أسعار وبسرعه طبعا و أنا برضه مش هسكت هعمل سيرش معاكم مش هبيعكم يعني
انا عندى كريازى وعند ماما برده
هو بجد جميل ومريح جدآ وطبعآ نوفروست انا فاكره انه كان فى حدود الفين
على فكرة فرق السعر مش كبير بين المقاس الغير والكبير وانت بتشترى حاجه للعمر يعنى مش هتغيريه كل شويه فالافضل انك تجيبى الكبير
عشان حتى لو حبيتى تعملى اكل وتجمديه فى صوانى مثلآ

صحيح انا لما اشتريت البوتاجاز اخدت من الدليل حوالى عشر محلات اجهزة كهربائية فى شارع عبد العزيز واتصلت بيهم وفاصلت معاهم واخترت الارخص ووصلهولى لحد البيت
يعنى من الآخر جبت بوتاجاز دليفرى ههههه
بس طبعآ انا كنت محددة النوع وعارفة سعرة بره

وبرضه استخيرى وربنا يوفقك للخير
03-01-1430 هـ, 11:11 صباحاً

اقتباس مشاركة  (الصبر يارب)
السلام عليكم
ما شاء الله ملف ممتاز يا أبله دينا
ربنا يخليكي يارب و تقدري تخرجي الإبداع اللي عند البنات

بنات إن شاء الله عايزة أشتري ديب فريزر بس طبعا جوزي عمال يفسحني و يقول لي قوليلي علي الأنواع و علي الأسعار و لو تقسيط حركات كده علشان يضيع وقت وخلاص و مش يجيبه غير لما يكون طلع عيني

بصوا بقي
أنا عايزة 4 درج ( أعتقد كويس هيكون مناسب ليا ) حتي إن شاء الله قدام شويه و لما طلباتي تزيد أكتر برضه هيكون مناسب صح ولا أيه ؟؟؟؟

و كمان طبعا يكون زي التلاجة كده واقف يعني مش زي التلاجات بتاعة محلات السوبر ماركت ؟؟؟

وطبعا يكون سعره مهادو علشان جوزي مش يقتلني يعني حلو أو عليكوا 1500 ( هههه كأنه هجيبه ليكوا ) ؟؟؟؟؟

بليز قولولي أفضل الأنواع بأفضل أسعار وبسرعه طبعا و أنا برضه مش هسكت هعمل سيرش معاكم مش هبيعكم يعني

دى مشاركة قديمة شوية من شيمو بس مفيدة جدا بخصوص الديب فريزر انا محتفظة يها لما انوى اشترية ان شاء الله

الرسالة الأصلية كتبت بواسطة shaymaa-m »

صباح الخير عليكم يا بنات

جايبه لكم اسعار الديب فريزرز ................الحمد لله ربنا هدى ميدو و رضي يسال ع الديب فريزر و ايجيبتي و الله يا حبيبتي مش ناسية المجفف بس اصلا هو شكله مش راضي يقوللي الاسعار علشان ما اقولوش هات واحد يقوللي ده مشروع فاشل دا احنا مش لاقيين حد يشتريه قولي لصاحبتك بلاش احسن ههههههههههههههههههههههه و الله خايف مني ههههههههههههه

المهم شوفي بقي يا ايمان
فيه نوع من شركة العبد و ده مستورد اصلا من بره
6درج نوفروست =3700
7 درج نوفروست=3900
و ده محمد بيقول عليه حلو
فيه كمان ايديال زانوسي ده برده ايطالي و بيقولي شكله حلو اوي4
4درج دي فروست=1250
6در دي فروست=1750
كريازي

5درج نوفروست=1990
6 درج نوفروست=2166
الاسكا
3درج دي فروست= 1000
4درج دي فروست1215
5درج دي فروست=1400
6درج نوفروست =1862
7 درج دي فروست=1442
الكتروستار
4 رج دي فروست=1225
5 درجدي فروست=1530
6درج دي فروست=1450
6درج نوفروست=1610
7 درج نوفروست=2100

ح اقوللك على حاجه دي من عندي بلاش الكتروستار لانه عن تجربة شخصيه مواتيرهم مش حلوة خالص و الاسكا برضه مش بيعجبني

نيجي بقى لراي الخبرا الروس اللي سالناهم في الموضوع ههههههههههههه اللي هما ميدو و صديقة التاجر الهماام
بصي يا ستي بيقوللك اشتري دي فروست لانه في بيبرد احسن في الديب فريزر و استخدامه افضل و مابيبوظش بسرعة زي النو فروست و ان النوفروست ناجح في الثلاجات بس مش في الديب فريزر اوكي
التجار بيقولوا ان الاسكا ماشي حلاوة و زي النار بس انا رايي ان ده علشان السعر مش اكتر و مش شايفة فيه ميزة
03-01-1430 هـ, 11:15 صباحاً

المنظف ده راااائع شوية عليه
لما يكون عندى اكل لازق فى الحلة او طاسة متحمر فيها باحط شوية فى الطاسة مع شوية مية صغيرين ومفيش خمس دقايق واغسليها عادى ولا كأن فى حاجه لازقة
وكمان حلو اوى فى تنظيف الحلل من برة وعيون البوتاجاز بجد انا بموت فيه بس لازم تلبسى جوانتى .....بخاف من المنظفات بحس انها بتاكل ايدى ههههه
03-01-1430 هـ, 11:29 صباحاً

اقتباس مشاركة  (مرمر 1)
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيكم كلكم وحشتوني موووووووووووووووت
انا عندي حاجه يمكن تكونو تعرفوها انا قريتها في المنتدي هنا وهي علشان الحلل الالمونيوم تلمع تدعكيها بسلك ومعاه صابون لوكس بدل الفيري هيلمع بسرعه عن تجربه ومش لازم لوكس انا بجمع بواقي الصابون الصغيره واسيحها علي النار وبحطها في زجاجه صابون اليدي السائل علي حوض المطبخ علشان بعد ما اغسل المواعين اغسل ايدي بيه فبقيت اغسل بيه الحلل ههههههههههههههه

فكرة جميلة موضوع بواقي الصابون دي

بتسيحي ازاي الصابون علي النار ؟

اختي الغالية الصبر يارب

بالنسبة للديب فريز طبعا لازم تجيبي نو فروست

و اوعي تجيبي نوع رخيص

ده من المفروض من السلع المعمرة يعني اشتري احسن نوع

مش كل يوم هتغيري الديب فريزر

بصي انا سمعت ان احسن الانواع كريازي

و الافضل اللي عامل زي الثلاجة طبعا اللي بالادراج

و اوعي تنسي تخدي شهادة الضمان خليكي ناصحة

و انا افضل انك تروحي للموزع المعتمد لكريازي تسالي

انا اتعلمت في حاجة في حياتي لما اكون عايزة اشتري حاجة اروح للمنبع