اقتباس مشاركة  (lovely angel)

المنظف ده راااائع شوية عليه
لما يكون عندى اكل لازق فى الحلة او طاسة متحمر فيها باحط شوية فى الطاسة مع شوية مية صغيرين ومفيش خمس دقايق واغسليها عادى ولا كأن فى حاجه لازقة
وكمان حلو اوى فى تنظيف الحلل من برة وعيون البوتاجاز بجد انا بموت فيه بس لازم تلبسى جوانتى .....بخاف من المنظفات بحس انها بتاكل ايدى ههههه
انا بسمع فعلا علي المنظف دة انه كويس قوي...و انا نفسي فعلا اجيبة هو انا ممكن الآقيه فين؟؟؟و هو ثمنه كام ؟؟؟
و انا استخدم الجوانتي البلاستيك العادي بتاع التنظيف و لا يأثر علي ايدي برده؟؟
03-01-1430 هـ, 11:49 صباحاً

اقتباس مشاركة  (lovely angel)

المنظف ده راااائع شوية عليه
لما يكون عندى اكل لازق فى الحلة او طاسة متحمر فيها باحط شوية فى الطاسة مع شوية مية صغيرين ومفيش خمس دقايق واغسليها عادى ولا كأن فى حاجه لازقة
وكمان حلو اوى فى تنظيف الحلل من برة وعيون البوتاجاز بجد انا بموت فيه بس لازم تلبسى جوانتى .....بخاف من المنظفات بحس انها بتاكل ايدى ههههه
لما بيبقى عندى حاجة لازقة او محروقة فى حلة بحط عليها بيكربونات وخل هايفور وشوية مية واسيبة شوية او اغلية على النار
هيا غلوتين وبأى معلقة خشب قلبى بيها القعر هاتلاقيه اتقشر بمنتهى السهولة

ده مش كلام منقول على فكرة دى حاجة انا مجرباها كذا مرة

انا مدمنة التنضيف بالبيكربونات والخل وبحب منظرهم اوى وهما بيفورا (شغل عيال معلش)

وبرضه على طول انضف بيهم البوتجاز مابيخودش وقت ولا مجهود

ارش سطح البوتجاز كلة بيكربونات وبعين ارش عليهم خل هايفوروا ازود مية سخنة واسيبهم

مسافة مااغسل الاطباق واروح بسلكة وليفة امسح تلاقية بيلمع من غير دعك جامد ولا حاجة
03-01-1430 هـ, 11:49 صباحاً

هو ده تقليد jif يا جماعة الشكل ده كنت بجيبة من برة بس اسمة جيف

طب ده ماركتة اية؟؟؟
03-01-1430 هـ, 11:53 صباحاً

مش ملاحظين يا جماعة ان اللمنتجات التركى مغرقة السوق بتاعنا جميع المنتجات اكل وبلاستيكات واجهزة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
03-01-1430 هـ, 11:55 صباحاً

اقتباس مشاركة  (ROSHANA)
نورا

نرمين كويسة طمنتنا عليها فى الملف التانى ربنا يحفظهم ويحرق اليهود قادر يا كريم

حلوة فكرة التونر هاجربها ان شاء الله

بالنسبة لعيون البوتجاز

انا بحطها فى طبق وعليهم مية سخنة وبيكربونات ووشوية مسحوق غسيل وخل هلتلاقية بيفور سيبيهم شوية وبعدين باغسلهم بليفة عادى الاقيهم بيلمعوا بس الخلطة دى بتاكل الدهون وتدوبها خالص
روشانا
ممكن تقوليلي إنتي بتجيبي البيكربونات ديه منين وشكلها عامل ازاي
معلش سؤال غريب صح

اقتباس مشاركة  (مرمر 1)
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيكم كلكم وحشتوني موووووووووووووووت
انا عندي حاجه يمكن تكونو تعرفوها انا قريتها في المنتدي هنا وهي علشان الحلل الالمونيوم تلمع تدعكيها بسلك ومعاه صابون لوكس بدل الفيري هيلمع بسرعه عن تجربه ومش لازم لوكس انا بجمع بواقي الصابون الصغيره واسيحها علي النار وبحطها في زجاجه صابون اليدي السائل علي حوض المطبخ علشان بعد ما اغسل المواعين اغسل ايدي بيه فبقيت اغسل بيه الحلل ههههههههههههههه
مرمر

اشرحي إزاي بتسيحي الصابون علي النار بيلز
03-01-1430 هـ, 01:01 مساءً

الساعة الآن 06:56 .