اقتباس مشاركة  (roshyandhany)
[FONT="Arial" بشرط تقرى كل الصفحات متفوتيش ولا صفحة عشان والله والله كل صفحة فيه معلومة ونصيحة مهمة وده الرابط بتاع الموضوع

http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=1568841

[/font]
موضوع راااااااااائع فعلا
09-02-1430 هـ, 03:46 مساءً

اميرة ............بصى يا جميل كلنا كده و بصراحة انا اقول الناس اللى بعمل كده و بقالى سنتين و نص مجوزة و مش محوشة حتى 200 جنية و ده غلط طبعا

و بدءت من فترة افكر اعمل ايه بس احسن حاجة ان لما يبقى معاكى فلوس اشترى بيها دهب او ممكن تحطيها فى بنك اسلامى و مش تصرفى منها ابدا إلا لا قدر الله فى الزنقات الجامدة و الدهب اللى بيبقى حلو هو 21 و اشترى حاجات بسيطة مش فيها شغل كتير زى ما قالولك البنات مش بتخسر فى البيع يعنى مثلا الغوايش السادة أو السلاسل العربى بس بلاش الدهب الأبيض و لا الفصوص
و كمان بلاش الجنيهات الدهب انا سمعت انها حرام عشان عليها صور لحاجات مسيحية اعتقد اسمها " سان جورج " و الله اعلم اتأكدى برده من المعلومة

و ممكن تدخلى دايما جمعيات كبيرة عشان تضمنى انك هتحوشى مبلغ معين كل شهر و فى الأخر هتاخدى مبلغ محترم تقدرى تعملى بيه اى حاجة و الأفضل من ده كله انك تحوشى مبلغ و بعدين تدفعيه مقدم لشقة فى اى حتة و بعدين تدفعى اقساطها و لما يتوفر معاكى المبغ السنوى اللى بتقولى عليه ده ادفعية برده كله فى الأقساط كأنك دفعتى كذا قسط مع بعض و ربنا ينولك اللى فى بالك و ييسرلك امر شقة تكون بتاعتك يارب و تتهنى فيها آمين آمين آمين
و ربنا يوسع علينا و عليكى و يبارك فى ارزقنا آمين
09-02-1430 هـ, 03:59 مساءً

بنات معلش سؤال

حد يعرف جزار كويس فى مدينة نصر و تكون أسعاره معقولة ؟؟؟؟

أصلى بصراحة بجيب من سلامة اللى فى مكرم عبيد و بقالى فترة عايزة اغيرة بس مش عارفة عشان مش لاقيه حد يكون لحمته كويسة و اسعارة ارخص

و جزاكم الله خيرا
09-02-1430 هـ, 04:13 مساءً

شكرا يا روشا
09-02-1430 هـ, 04:33 مساءً

على فكرة يا بنات انا جيت اكتب معلومة بصراحة فادتني كتير وانا بعملها دايما في البروستيد

والنهاردة جربتها في الفراخ بانيه وطلعت تحفة باركولي الفراخ بانيه زبط أخيرا

المهم المعلومة المفيدة بقى ا ن كنت بحتار دايما في البقسماط الجاهز ما بيعجبنيش وفتات الخبر المعلب

بحسه بيدي طعم مش قوي

فعملت ايه .... جبت التوست العادي وحمصته في آلة التوستر اللي بتنشف دي أو ممكن تحمصيه في الفرن عادي

ورحت حطيته في الكيتشن مشين وطحنته بالدرجة اللي شفتها حلوة

وكل فترة بعمل كمية حلوة وبخزنها عادي في علبة بلاستيك محكمة الإغلاق أو كيس قوي
10-02-1430 هـ, 04:54 مساءً

الساعة الآن 07:40 .