ايوة لقيت حاجه اعرف ارد عليها يا دينا
بصى هاتى اى نوع حمام كريم بس اختارى يكون ريحته حلوة انا شخصيا بجيب بايوبوينت اللى بجنين القمح مش اللى بالمشمش عشان معجبنيش ريحة اللى بالمشمش وخدى معلقتين كبار منه او على حسب طول الشعر وكثافته وعليهم معلقة حنة بودرة عادية ومعلقة زبادى او لبن لو معندكيش ونقطتين من اى نوع زيت عندك زيت زتون زيت لوز او جوز هند اللى موجود واخلطيهم بالمعلقة وحطيهم على الشعر كانك بتعملى حمام كريم عادى جدا بس متقعديش تحت السيشوار عشان الحنة متنشفش وبعد نص ساعة اشطفى شعرك بالمية بس كانك بتشطفيه من حمام الكريم بيديله لمعه حلوة جدا وضى حلو ومع الاستعمال كل اسبوع مرة بيديله ضى حمار حلو من الحنة يبقى انتى كده خدتى فوايد الحنة والكريم سوا من ما تعملى لبخات ولا تقعدى بالساعات انا قريتها من بنت هنا فى المنتدى من فترة وجربتها وعجبتنى لانها سهلة ومفيده

حاجة كمان معلومة للكل حمام االزيت بيحط على فرة الراس وبيدلك ومش بيحط على الشعر نفسه لانه بيغذى البصيلات لكن حمام الكريم بيتحط على الشعر نفسه عشان يطريه وابعدى عن فروة الراس عشان المواد الكيماوية متجيش عليها ومهما شطفتيه بيفضل رواسب فى المسام بتسدها فمش بتخلى الشعر يتنفس واحنا مش ناقصين ماهو طول النهار اصلا تحت الطرحة مكتوم
نورا

حمدلله على السلامة
حلوة فكرة الحنة البودرة على الكريم هاجربها ان شاء الله
مع don دايما احلى
بنات مصر الحلويين

عايزة اجيب كريم نخاح وكريم توم للشعر بس حد مركبهم طبيعى
فيه كوافيرة فى المنيل بتعملهم وتبيعهم بس بعيد عليا

محدش يعرف قريب من مدينة نصر
مع don دايما احلى
اقتباس مشاركة  (ROSHANA)
ميرو
عارفة الخيط السيرما يا قمر

بس جبتيله قفل ولا عملتية طويل كفاية عشان يتلبس ويتقلع من الراس من غير ما يتفتح
كده او كده على حسب مانتي عايزة
والقفل من اي عقد قديم مش هتغلبي فيه او من عند محل كل شئ برضه بيبيعوا اقفال
بس الغويشه وسعتها شوية وبتدخل وتخرج عادي ومش واسعة اوي زي الانسيال
اللهم اهديلي زوجي واحفظلي ابنتي وابني ويسرلي حالي وارزقني بحلالك واغفر لي ولوالدي وبارك لي في ذريتي امين يا رب العالمين
كام واحدة دخلت ولا رديتم بالنسبة للصحة والتعليم

الساعة الآن 09:25 .