حمد لله على السلامة يا ابلة دينا

الصور طالعة نصها بس مع اني عملت رفرش كذا مرة مش عارفة ليه

مبروك الحجات وان شا ءالله تتهني بيها

يارب لك الحمد كما تحب وترضى

اللهم احفظ لي أبي وأمي واخوتي وزوجي وأولادي وبارك لي فيهم
يااااااااااااااانورااااااااااااااااااااااااااااااا
يا لالالالالالالالالالالاروزتى جربى ده للنجف النحاس

حتلاقوا فى اى محل ادوات منزلية يا بنات علبه فيه صنيتين حلوين قوى متقسمين من جوه على اساس انك تعملى فيهم كذا نوع فى نفس الوقت مع بعض يعنى مثلا فى جزء تعملى فراخ وجزء لحمة او جزء تعملى بيض والجزء التانى سوسيس او برجر وهكذا وهى موفرة للوقت وبصراحه لقيتها رخيصة وكنت شكرتلكم فيها قبل ما اجربها وكنت مصورهالكم لكن لما الويندوز وقع عندى واتمسحت الصور لكن جربتها بعد كدة لكن للاسف طلع نوعها معدن سىء ومبتتحملش النار وبتحرق اللى فيها لكن بصراحه انا حدور على نفس الفكرة بتاعتها فى الاصناف الكويسه سواء تيفال او غيره لأن فكرتها مريحه وجميلة

اقتباس مشاركة  (حبيبة ابراهيم)
صباحكم فل وقشطة

عايزة استشيركم في حاجة كدا ويارب تفيدوني

انا عندي شقة في مصر طبعا والحمد لله هيا ملك وانا عايشة انا وجوزي في السعودية

لما سالت على العفش الفترة دي في مصر بيقولوا سعره نازل بس مقارنة بهنا هو مولع نار

فكان جوزي بيقول ننزل العفش من هنا انتوا رايكم ايه انا خايفة من شركات الشحن تبهدل الحاجة ؟؟

وفي نفس الوقت فيها ميزة اني انا حختار بنفسي .. لكن لو اشتريت من مصر يمكن اخلي حماتي تشتريلي ..

وانا عايزة اختار حاجتي بنفسي بس خايفة من حكاية النقل دي وبعدين هل ممكن آخد غرفة نوم من السعودية وما يعرفوش يركبوها هناك

تخيلوا المصيبة بقى لو ما تركبتش !!!!!!!!!!!!!!1 ايه حآخد حد يركبهالي من هنا

قوليلي ايه رايكم احوش وخلاص حماتي تشتريلي من هناك اضمن ولا اشحن من هنا

عايزة ارد عليكى من فترة بس ظروفى كانت ملخبطة شوية

شوفى يا ستى

العفش برة بيبقى ارخص وشكلة اشيك كتير واذواق ايطالى راقية والفنيشيج هايل لكن خشبة مش متين
عن تجربة مش بيعيش وعايز تعاملية بالراحة والاولاد مايتنططوش علية لأن ممن يتكسر ويتفكك بسهولة
فأنا راى تستنى لما تيجى بالسلامى تنزلى دمياط وروحى لمحل معروف اشترى حاجتك مرة واحدة وينقلوهالك على البيت
ليه مستعجلة الازواق كل يوم بتتغير وبتتطلع حاجات جديدة و ممكن لو حد تانى اشترالك العفش ميعجبكيش زوقه

بالنسة للنقل كانت اجهزة مش عفش البوتجاز جه باب الفرن متدشدش ومكسور ودفعنا مبلغ محترم هنا عشان نركبلة باب وازاز جديد
التلاجة ايدها اتكسرت وحتة اتقشرت وفى كذا مكان فيها انبعاجات لجوة وحاجات تانية بس دول اقواهم
وجوزى لما راح استلم الحاجات هنا بيقولى حالتهم مزرية والغلاف متقطع من عليهم

بالرغم ان الشركة اللى نقلنا عن طريقها كانوا مصريين زينا للاسف الشديد واخدوا مبلغ مش صغير عشان تغليف الاجهزة كذا طبقة وحامى صدمات وافلام كده
وكنا هاننقل التلفزيونات كمان واتغلفت فعلا لولا واحد قريبنا فى اخر لحظة قالنا بلاش بيعوها بأى سعر احسن مش هاتتنقل سليمة والحمد لله اننا سمعنا كلامة

وكل مابستخدم التلاجة او البوتجاز لحد دلوقتى لازم احسبن عليهم حسبي الله ونعم الوكيل

ده كان النقل عن طريق الطيران

فعايزة ااقولك انها حظوظ او مستوى شركات الحقيقة احنا ماسألناش احنا من الدليل جبنا الشركة دى وقولنا مصريين زيينا وللاسف وطبعا بعد احنا ما جيينا والحاجة جت معرفناش نطولهم تانى ولا تعويض ولا يحزنون

تجربة تانية لاخت جوزى بقى كانت احسن هيا نقلت الاجهزة والعفش يعنى نقلت شقتها بالكامل بس مش طيران ى كونتينر container دى بتبقى عربية كبيرة زى اللى بينقلوا فيها العفش هنا من دمياط بس على اكبر بس تكلفتها عالية انك تتحمليها لوحدك فكانوا الناس بيجمعوا بعض ويأجروا كونتير نيقلوا فيه حاجتهم ودى بتيجى برى طبعا واامن كتير
من الطيران وبهدلة الطيران لان انتى بتبقى واقفة وقت تحميل حاجتك فى العربية لكن الطيران للاسف الشركة الزفت دى جت خدتهم من البيت عندنا ومنعرفش ايه اللى بيحصل بعد كده بس عرفنا بعد كده ان ونش بياخد الحاجة المغلفة حاجة حاجة ويحدف فى بطن الطيارة قابلة للكسر بقى مش قابلة مش مشكلته المفروض يكون الرجل من الشركة واقف وقت تحميل الحاجات لكن الله اعلم باللى حصل

ارجو انى اكون افدتك
مع don دايما احلى
دينا

حمدلله على سلامتك
مع don دايما احلى
دندون حمدلله على سلامتك ياجميل منوره المنتدى كله والله وتسلمى على كل حاجه بتقديميها لينا جزاكى الله كل خير

الساعة الآن 07:26 .