حرام يا لميا علميه دا الموضوع محتاج شوية صبر بس

بالنسبة للتسلخات عليك بالزيت الزتون وبس والله نتايجه فتاكة
20-02-1430 هـ, 01:45 مساءً

اقتباس مشاركة  (حبيبة ابراهيم)
حرام يا لميا علميه دا الموضوع محتاج شوية صبر بس

بالنسبة للتسلخات عليك بالزيت الزتون وبس والله نتايجه فتاكة
بارك الله فيك وهجرب
20-02-1430 هـ, 01:57 مساءً

اقتباس مشاركة  (miro)
سؤال بقى
انا عملت مخلل لفت بطريقة دون ربنا يكرمها
انا بقر عليها من كمية الحسنات اللي عماله تخدها منا
محدش فينا مبيدعيلهاش على حاجة اتعلمها منها

ربنا يكرمك يا دينا ويديكي الصحة ويقعدلك في ولادك يا ختي ههههههههههههه شكلي هبتدي مشروع شحاته

المهم السؤال بقى

انا خللت اللفت (قطعته وحطيت بنجر وفلفل اخضر معاه وحطيت الميه غطيته كل لتر عليه 2 ملعقة اكل ملح)
اول مرة طلع تحفة وفرقته على الاهل واتاكل كله
تاني مرة عملته في برطمان كبير

يومين ولقيت لونه ابتدي يغمق وكل شوية الغمقان ينزل لتحت
وتقريبا اسود كله وباظ قبل ما افتحة

الغلط فين يا اهل الخبرة ؟؟؟
آآآآآآآآمين يا رب.
بصى يا ميرو لو عملتى اللفت فى برطمان كان فيه قبله لمون بيسود على طول و خصوصا لو بلاستيك لكن لو إزاز بيتغسل كويس و خلاص و بعدين انا المخلل بعمل كل نوع لوحده عشان مبحبش الإختلاط .
20-02-1430 هـ, 03:25 مساءً

اقتباس مشاركة  (semsem2005)
روشانا ردى عليا كلمينى
بس متعيطيش بس

والله انا اسفة على التأخير بس انا ظروفى ملخبطة جدا اليومين دول وربنا العالم وبنتى كانت تعبانة شوية بس الحمد لله احسن

المهم مرسي جدا على الدعوة ولكى المثل ان شاء الله وجزا الله خيرا البنات اللى اتعلمت منهم الوصفة دى من المنتدى هنا ومن منتديات تانية عشان انا مش بجرب الوصفة غالبا غير لما الاقى كتير شكروا فيها

بالنسبة للفرن ودى حاجة جربتها بعد ما منى جزاها الله خيرا شكرت فيه هيا سيف سائل تنضيف بس فظيععععع على الدهون
سواء فى الفرن او كمان جربية للسيراميك اللى جنب البوتجاز اللى علية دهون القلى وكده

بالنسبة للفرن ولعية على الاخر وحطى فيه مية على الصاج نفسة وسبيية شوية
وبعدين ب سيف وسلكة افركية وان شاء الله يبقى فلة

ده للجدران والباب بالنسبة للرفوف لو عنك بانيو حطى فيه مية مغلية وخل وبيكربونات وملح ليمون وصابون سايل وانقعي فيه الروف وبعدين بسلكة ادعكية وان شاء الله يبقى زى الفل
20-02-1430 هـ, 06:32 مساءً

اقتباس مشاركة  ("محتاجة للدعاء")
ربنا يكرمك ياروشانا جزاكي الله خيرا على المعلومات المفيدة دي

معلش بقه افيديني في حاجه تانيه

انتي اكيد اخدتي لفة المدارس اللي بتبقى لاول واحد يدخل مدرسة انا دايخه ومحتاره ومش عارفه استقر على مدرسة انا عايزة مدرسة اسلامية لغات كويسه وانا في المعادي...عندك فكره عن الموضوع ده
انا خبرتى فى مدينة نصر الحقيقة

بس هدورلك
20-02-1430 هـ, 06:41 مساءً

الساعة الآن 08:40 .