أنا حتجنن يا أبلة دون الصور بتاعتك كلها بتطلع عندي نص بس ليه

يارب لك الحمد كما تحب وترضى

اللهم احفظ لي أبي وأمي واخوتي وزوجي وأولادي وبارك لي فيهم
قريت المعلومتين دول وقلت اضيفهم هنا

إذا أردت التخلص من إزعاج القطط التي تتكالب على صندوق القمامة أمام باب المنزل ، مما يؤدي إلى تناثرها بصورة غير لائقة، قومي بوضع قليل من النشادر المختلط بالماء والخل عند فوهة صندوق القمامة أو حوله ، فإن هذا سيخلصك من ازعاج القطط .

* نبات الظل أفضل ما يضفي لمسة جمالية على مملكتك الصغيرة ، وللعناية به يمكنك إضافة قشر البيض المسحوق إلى تربة هذه الأواني ، وكذلك ماء سلق البيض (بعد أن يبرد) ذلك لأنه يغذي التربة ، ويعتبر نوعًا من السماد الطبيعي .

* لتنظيف الذهب : ضعي الذهب المراد تنظيفه في لتر ماء ساخن ، مضاف إليه ملح النشادر ، وبعد أن يترك نحو نصف ساعة انشليه من الماء وجففيه جيداً ، يمكنك أيضًا غليه في ماء مضاف إليه قليل من الصابون المبشور والخل .

* لتنظيف الفضة اغلي لتر ماء ، ثم أضيفي عشرة جرامات "شبه" ثم قومي بغمس قطعة من الصوف في هذا المحلول ، ثم ادعكي بها الفضة جيدًا ، ثم تشطف جيدًا بالسائل نفسه

{ ربِ اجعلني مقيم الصلاة ومن ذرِيتي ربنا وتقبل دعاء * ربنا اغفر لي ولوالدي ولِلمؤمنين يوم يقوم الحساب}

{ ربنا هب لنا من ازواجنا وذرِياتنا قرة أَعين واجعلنا للمتقين إِماما }
كنت عايزة اعرف برضو حد جرب الجهاز ده

{ ربِ اجعلني مقيم الصلاة ومن ذرِيتي ربنا وتقبل دعاء * ربنا اغفر لي ولوالدي ولِلمؤمنين يوم يقوم الحساب}

{ ربنا هب لنا من ازواجنا وذرِياتنا قرة أَعين واجعلنا للمتقين إِماما }
هو لايه بالزبط يا شهيدة شكله للكنب والستاير ؟؟

يارب لك الحمد كما تحب وترضى

اللهم احفظ لي أبي وأمي واخوتي وزوجي وأولادي وبارك لي فيهم
اقتباس مشاركة  (ام البنات المصرية)
يابنات باركولى اشتريت الغسالة وادعولى ان ميكنش فيها مشاكل الانى ولله الحمد الثلاجة والغسالة ليهم سوابق معايا
انا والشكر والفضل لله اشتريت اريستون AC7.5 كيلو اسمها ايه كلاس من ساعات مادفعت الفلوس وقالى ايه كلاس حاسة انى راكبة مرسيدس مش هارفه هنقلها انهاردة ولا يوم السبت ان شاء الله
لما تتنقل البيت وتلركب هقول الميزات علشان من وباقلى البنات ويامنى بالش ال جى لو عملتى سيرشفى فى تجارب البنات اتفقوا انها مش بتنظف قوى لازم تكررى الغسيل اكثر من مرة وكمان كورى
انا عرفت مكان لسكان القاهرة والجيزة وضواحيها لبيع الاجهزة باقل من المعرض ب1000 جنية فرع لبى تك فى الكيلو 4.5 قريب من شارع الثورة مصر الجديدة لبيبع الاجهزة الى فيها خبطات نتيجة الشحن والنقل اسمه فرع العروض الخاصة واى سؤال انا حاضرة بس محدش يشترى قبل ماجرب الغسالة واقولكم النتيجة
اللهم اهديلي زوجي واحفظلي ابنتي وابني ويسرلي حالي وارزقني بحلالك واغفر لي ولوالدي وبارك لي في ذريتي امين يا رب العالمين

الساعة الآن 07:32 .