http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=1602491

ياريت تشوفو الرابط دا

يارب لك الحمد كما تحب وترضى

اللهم احفظ لي أبي وأمي واخوتي وزوجي وأولادي وبارك لي فيهم
على فكرة يا بنات الرياض انا رحت تي شوز النهاردة عامل تخفيضات نهاية الموسم تجنن

وخصوصا للناس اللي عندهم اطفال للمدرسة كوتشيات حلوة 24 ريال

وعامل على شباشب شيك للستات وجزم بــ 19 و24 ريال

يارب لك الحمد كما تحب وترضى

اللهم احفظ لي أبي وأمي واخوتي وزوجي وأولادي وبارك لي فيهم
محدش رد عليا
يارب احفظلى اولادى عبد الله وملك من كل شر
(لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين)
اقتباس مشاركة  (saramshmsh)
السلام عليكم
بجد الملف دة تحفة وفية حاجات كتير مفيدة ياريت تقبلونى معاكم
عندى طلب انصحونى بافضل الحضانات فى مدينة نصر لانى ساكنه هناك عند النادى الاهلى
الحضانة الدولية
ورا اولاد رجب كويسة جدا ومنظمة وانجليش ونضيفة بس غالية كانت لحد 3 ونص وكمان بياخدوا على كل ساعة تأخير 50 جنية فى الشهر
وبالرغم انى كنت بدفع التاخير الشهرى كانوا يوميا يغلسوا عليا فى 5 دقايق او 10 دقايق تأخير زيادة عن الوقت وكل يوم يقولولى عايزين 10 جنية واغلس طبعا ومدفعش يجوا اول الشهر اللى بعدة يقولولى عليكى 100 جنية تأخير الشهر اللى فات!!!! افتر كل شهر كان بخناقة
ماديييييييييييين بشكل بشع ومش ذوق تماما يحسسوكى انك بتشحتى منهم مش بتدفع قد كده كل شهر
بصراحة قرفت من معاملتهم لكن الحق يتقال هما كانوا منظمين ونضيفة جدا بس تغور من وش اصحابها وقبل ماسيبها كانوا طالبين من كل طفل شهريا بكرتين مناديل ورق عشان زيادة الاعباء على الحضانة المناديل الورق يعنى بتكلفهم اوى !!!!!!!!!!!!!
وكل ده وكنت مستحملة عشان خاطر البنات واخدين على اصحابهم هناك ومبسوطين لكن اخر مدرسة جت لبنتى الصغيرة مرة شدت فى الكلام معايا بمنتهى قلة الزوق وقالتى على شنطة بنتى دى تروحى تجيبى بيها خضار مش تحطى فيها لبس بيبي !!!!!!!!!!!! بسسسسسسسسسسس كانت هيا دى اخرتهم معايا بالرغم من ان صاحبة الحضانة بعد كده كلمتنى واعتذرتلى وان المدرسة دى اكسبشن مش مقياس والحقيقة فعلا انا كانت مشكلتى مع الكبار لكن مدرسات بناتى كانوا عسل وبحبهم جدا الا الاخيرة دى مع العلم ان الهانم اللى مش عاجبها شنطة بنتى مرة دخلت وكانت مش واخدة بالها لقيتها بتهزر مع زميلتها وتقول يا لهوى وكلام من هذا القبيل قدام الاطفال حسبي الله ونعم الوكيل فيها

حضانة stars
المنطقة التاسعة جنب منارة الايمان لو تعرفيها عند مركز كبار الممولين
كويسة ونضيفة برضه و مصاريفها ااقل من الدولية وصاحبتها لسة واخدها بقالها سنة او سنتين تقريبا وعايزة تعمل ليها مستوى وبتبذل مجهود الحقيقة وعندها افكار حلوة ودايما تبعت استطلاع راى تشوف افكار البارنت فى التطوير ايه وفيها انشطة واكبر من الحضانة الدولية بس الصراحة بحس التنظيم ااقل شوية من الدولية كمان كلاس ااقل من 3 سنين عربى الكبار بياخدوا انجليش وكان عندها كلاس فرنش مدخلة فيه بنتها لانها عايزة تدخلها مدارس فرنش

دول اللى جربتهم الحقيقة

فى حضانة تانية لولو كانت مودية فيها بنتها وبتشكر فيها جدا هادورك على اسمها
بس انا فاكرة هيا قالت ورا ماكدونالد عباس العقاد
مع don دايما احلى
شوفى هاحطلك المشاركات اللى فى اول الملف كنا بنتكلم على الحضانات

اقتباس مشاركة  (lolookasha)
بصي ياجميل فيه الحضانة اللي كانت فيها جوجو دي حلوة قوي الله يرحم ايامها كانت هايلة وكانت جوجو تطلع منها انضف من لما كنت بدخلها واثرت فيها قوي وهما اللي علموها الكتابة والحروف وحاجات كتير لما دخلت المدرسة نفعتها ونفعتني انا كمان قوي..
دا غير انها كانت بتاكل عندهم حاجات لايمكن تاكلها عندي زي السبانخ القلقاس حاجات كتير والله كانو فعلا مريحني نفسيا ولا مرة اشتكيت من حاجة..
هي في عباس العقاد ورا ماكدونالدز اسمها بيبي لاند...لو عاوزة نمرتها اديهالك..بس بجد هي حلوة وتستأمنيهم على بناتك فعلا

اقتباس مشاركة  (lolookasha)
بصي ياروشي هي طبعا انجليزي وفيها قسم فرنسي..نمرتها22602848

بيج بيرد
مش حلوة وناس كتير شالو اولادهم منها..

عالم سمسم
حلوة بس مشكلتها دايما انك على الويتنج لست

جنى دان
دي بقى قرف القرف بجد وانا رحت شفتها وصاحبتي كانت حاطة ابنها فيها وشاليته من قرفهم اوعي اوعي تفكري فيها عن تجربة والله ومش نضاف ولا بيهتموا بنضافة العيال..ماتفكرنيش بيها

بصي في حضانة فتحت عند الحضانة الدولية جنب صيدلية الحديقة الدولية والسوق اسمها برضه seseme street يمكن تكون فرعها التاني منظرها من برة تحفة بس مش عارفة من جوة ايه روحي بصي عليها

بس انا من تجربتي حضانة جودي اللي في عباس العقاد دي كانت اكاديمي وترفيهي وصحي وديني هايلة...
مع don دايما احلى

الساعة الآن 09:12 .