اقتباس مشاركة  (كنزي1)
ربنا يشفيكي يادينا ويعفو عنك ان شاء الله

لوزة

بصي الجهاز دة بتحطي في مقادير الخبز الي مكتوبة في الكتالوج والجهاز بيعجن ويخمر ويسوي وبيطلع الخبز قالب كبير توست

علي شكل الحلة الداخلية للجهاز
حلو اوى ده بكام تقريبا يا كنزى وماركته ايه؟؟؟
05-03-1430 هـ, 09:40 صباحاً

اقتباس مشاركة  (tadoh)
معلش ياروشانا عندي معلومة اخري
بالنسبة لموضوع السمك حبيبتي في
مخبز اسمه كريستال مشهور جدا في
مصر الجديدة ادخلي الممر هتلاقي
سوق سمك خطير واسعارة عاديه
مش غالي كذلك عندك سوق الزيتون
ممتاز في الخضار والسمك يعني
تتسوقي اكتر كل حاجة موجودة
فيه اتمني اكون افدتك وشكرا.
اجرب المكان ده ان شاء الله

احنا كنا بنجيب من سوق جنبا وحاجتة طازة واسعاره معقولة بس المشكلة انى قرفت فجأة منه بحس السمك مش طبيعى مليان هرمونات ولحمة مهرى غريب
المشكلة انى اكلت قبل كده سمك طبيعى خلقة ربنا عشان كده بيفرق معايا الطعم مش قادرة اتعامل مع سمك المزارع المليان هرمونات وغيرة استغفر الله العظيم
05-03-1430 هـ, 09:47 صباحاً

اقتباس مشاركة  (سلمى الاموره)
بسم الله
ملف اكتر من رائع

لو سمحتم عاوزه نوع كويس لحفضات الاطفال
انا كنت بستخدم بامبرز بس المقاطعه بقى فمنتعته ايه هو البديل الكويس ليه

وكمان الاريل انا كنت بغسل بيه الابيض ايه البديل للمسحوق وخصوصا الابيض

فى انتظاركن
بيبي جوى حفاضات

اوكسي مسحوق
05-03-1430 هـ, 09:47 صباحاً

اقتباس مشاركة  (دموع التائبة)
بسم الله و لا قوة إلا بالله

اللهم اجعل عملنا خالصا لوجهك الكريم و اجعلنا نافعين للعباد آمين

انا احب اشارك بمعلومة بسيطة ان بالنسبة لدقيق "الخمس نجوم "اللى بيستخدم فى المعجنات اللى هو بدلي دقيق المطاحن الكويتى

متواجد طول السنة فى عطار اسمه بيت العطارة موجود فى مدينة نصر

فى أول شارع البطراوى متفرع من عباس العقاد ( الشارع اللى فيه جنينة مول ) اول ما تدخلوا الشارع على اليمين تالت عمارة بجوار صيدلية اسمها صيدلية الحديدى
و يارب اكون افدكم
كنت لسة معدية فى الحتة دى امبارح يا منى يلا معلش هاحطها فى دماغى ان شاء الله شكرا يا جميل
05-03-1430 هـ, 10:42 صباحاً

اقتباس مشاركة  (tadoh)
السلام عليكم دموع التائبة
اخبارك ايه اختي تعليقاتك
تعجبني جدا بالنسبة لموضوع
الملوخيه انا بصراحه جربتهها في
الغسالة النص اتوماتيك لو تعرفيها
بتبقي فيها عصارة للعصر فقط بس
اخت زوجي بتعملها في الاتوماتيك
ولابيحصل فيها اي حاجة جربي في
كمية بسيطة وان شاء الله تنجح وتقولي
لنا النتيجة اتمني اكون افدتك وشكرا.
جزاكى الله خيرا أختى ربنا يبارك فيكى و يكرمك
و ان شاء الله اجرب و اقولك

اقتباس مشاركة  (ROSHANA)
اجرب المكان ده ان شاء الله

احنا كنا بنجيب من سوق جنبا وحاجتة طازة واسعاره معقولة بس المشكلة انى قرفت فجأة منه بحس السمك مش طبيعى مليان هرمونات ولحمة مهرى غريب
المشكلة انى اكلت قبل كده سمك طبيعى خلقة ربنا عشان كده بيفرق معايا الطعم مش قادرة اتعامل مع سمك المزارع المليان هرمونات وغيرة استغفر الله العظيم
بصى يا روشى ماما و حماتى كانوا لسة فى سوق المنهل يوم السبت اللى فات و اشترو سمك و جمبرى بس بصراحة تحفةةةةةةةةةةةةة من فضل الله ما شاء الله جميل جدا
عارفة حماتى اشترى جمبرى و ماما اشترتلى سمكة وقار كبيرة حوالى 3 كيلو الا ربع و المفروض الوقار غالى جدا بحوالى 60 جنية للكيلو بس ده فى المحلات هما بقى اشتروه من واحد واقف بالمشنة الخوص ديه اللى ييجوا من المحافظات يبيعوا و تبقى حاجاتهم ظازة و اشتتلى السمك بحالها ب 50 جنية و حماتى الجمبرى اللى اشترته بحوالى 45 جنية الكيلو و انا بشترى اصغر منه بكتير ب40 الكيلو فاحسن حاجة اشترى من اللى واقفين بره مش المحلات اللى جوا
اقتباس مشاركة  (ROSHANA)
كنت لسة معدية فى الحتة دى امبارح يا منى يلا معلش هاحطها فى دماغى ان شاء الله شكرا يا جميل
معلش اى وقت تانى ابقى اشترى ان شاء الله
05-03-1430 هـ, 12:44 مساءً

الساعة الآن 03:45 .