اقتباس مشاركة  (mooty)
اخيرا لقيت حاجة اقدر اشارك بيها معاكو

مرمر البتول:
بصى لو دورتى فى المعادى مش ها تلاقى احسن من محل اسمة lovely يبيع مستلزمات الاطقال دى ها تلاقى الدور الاول هدوك والتانى كلة مسنلزمات اطفال وحوامل بصؤاحى حاجتة شيك جدا وحلوة..
هو فى الشارع اللى على ناصيتة اكاديمية السادات والهاوس اف دوناتس امشى فى الشارع دة على طول ها تلاقىة جنب المختبر على طول ...

موووتي جزاك الله خيرا بس لو طلعتي لاخر مشاركتي كنت بقول انه لفلي اسعاره موت اوي
مش عارفه الصراحه يوصل لكام
هاشوف كده واجرب وادخله بس لو الكرسي ده موجود في حته اسعارها معقوله يكون احسن لاني بضايق من المحلات الغاليه عالفاضي يعني نفس الحاجه بتتباع في حتت شيك وحلوة برده بس باسعار معقوله فاهمه قصدي؟
وتسلمي ياقمر

اقتباس مشاركة  (maimnasser)
صباح الفل يا بنات مبروك على الملف بس هو كله مصر الجديدة كدة انا فى الدقى بكرة ان شاء الرحمن حروح محل درب البرابرة بتاع ميدان الجامع و اجيبلكم الاخبار
و بعدين محدش بيروح المطبخ ليه انا لوحدى هناك
طيب تعالي بقي قوليل وانقذيني وربنا يكرمك ويجعل دعائي لابله دينا مقبول يارب انا دايخه لدرجه لاتتصوريها علي حضانات وعرفت انه الدقي اقرب مكان ليا وانضف لانه مافيش حاجه في حتت اقرب وجبت كام اسم كده ولسه كنت هاطلبهم واتصل اسال عليهم بس قوليل ماتعرفيش حضانه حلوة ومحترمه ونضيفه واللي فيها مسلمين او علي الاقل المديرة مسلمه
والسعر اي حاجه المهم تكون سمعتها حلوة في الدقي ؟ الله يجزيكي خير ياريت تقوليل لو سمعتي عن واحده لانك ماتتصوريش دوختي وتعبي

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
اما بالنسبة لمحلات الكباب ؟؟؟ مين جرب محل كويس ؟؟ انا بجيب من عبده كفته اللى عند النادى الاهلى وطبعا المركز الرئيسى فى بورسعيد

اقتباس مشاركة  (hayosha)
انا رحت كارفور لقيت حاجات حلوة وعروض جميلة وبحس انة سوبر ماركت جميل ان اروحة مرة كل ست شهور واشترى منة حاجات نادر الاقيها برة انا الابيارى رحتة وماركاتو كمانفلقيت ان البضاعة غالية لكن جيدة ونفسى اجيب برطمانات كتير احط فيها رز مثلا مكرونة وشعرية وسكر وكدة احسن من الاكياس الى مش ليهم لزمة
بصي حبيبتي انا اشتريت علبه لتخزين المكرونة و الارز من التوحيد و النور

انا بحب اروح فرع اللي في ميدان السبع عمارات اللي يعتبر في نهاية شارع النزهة

بصي العلبة الكبيرة جواه علبتين اصغر في اصغر و بتكون طويلة

يعني انا مخزنة فيها المكرونة الاسباجيتي بطولها و استوعبتها كويس

تقريبا ال 3 علب كانت ب 15 جنيه بس دا من فترة

بس بيحصل كتير انه بيكون في تخفيضات في التوحيد و النور

و انا بعتقد انه انسب وقت هو دخول الاعياد لان مفيش حد بيكون مهتم بشراء الادوات المنزلية

اقتباس مشاركة  (memsi)
لا روز
ممكن تبعتيليى رقم الدكتورة بليز

HAYUSHA

النت طبعا بيياخد الوقت وبتنسي نفسك معاه

عشان كدة قررت انى ما اقعدش عليه غير لما اخلص الشغل اللى ورايا الاول

طيب ممكن بقى كوافير كويس ويا ريت في مصر الجديدة بس اهم حاجة محجبااااات يعني ما يكونش في رجالة

بس يكونوا كويسين في قص الشعر

في كوافير رائع في ميدان الكربه

اسمه نورماندي و هو للمحجبات المحل مفهوش جنس راجل

و حتي عاملين زي الانتركام بره المحل بيعرض بشاشه اللي بره المحل بيخبط عشان ممنوع دخول الرجال

طبعا المحل رائع بمعني الكلمة اختي راحت هناك في فرحها لانها كانت عاملة فرح اسلامي

و كان شغلهم رائع فعلا في كل حاجة بس غلين شوية

و المحل ليه فرع جنب طيبة مول

ممكن تتصلي بالدليل و تسالي علي رقم تليفون المحل لانه للاسف مش معايا

و اسألي علي الاسعار قبل متروحي

و شوفي اللي يناسبك

اقتباس مشاركة  (don)
اما بالنسبة لمحلات الكباب ؟؟؟ مين جرب محل كويس ؟؟ انا بجيب من عبده كفته اللى عند النادى الاهلى وطبعا المركز الرئيسى فى بورسعيد

دون حبيبتي انا جرب عبده كفته اكثر من مره

لما باكل في المحل الاكل بيكون تحفة و وصاية

لكل لما بطلبه دلفري بيكون سئ اوي كله توابل

و طبعا جربت اخيرا ابوشقرة و كان عندي اقارب اجانب و قلت للبنت بتاعت المحل في التليفون ان عندي اجانب و اوعو تفضحونا

و فعلا جيه كباب خرافة خرافه و كان الكيلو ب 100ج و وزنه 600 جرام يعني الكيلو بعد الشوي بيخس و يعدم بيكون 600جرام و السعر ده بدون سلطات

مع اني جربت ابو شقرة قبل كده اكلت في المحل مكنش حلو

و كنت طول عمري بجيب من صبحي بتاع الكباب في جسر السويس برضو الكباب بتاعه حلو
قال تعالى: ( قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ )
[سورة: الزمر - الأية: 53
صباح الخير يا بنات
انا رحت محل درب البرابره بتاع الادوات المنزليه ومش عارفه حاسه ان اسعاره غاليه شويه انا جبت من عنده صنية التارت 55جنيه مع انها المونيوم افتكر ان منى قالت انها جبتها من مكان تانى بسعر رخيص جدا وكمان جبت صينية الكب كيك السيلكون وكان سعرها معقول جدا 25جنيه بس للاسف استخدمتها وطلعت وحشه جدا ودا بيبرر سعرها الرخيص فا خلو بالكوا وانتو بتشتروا الصوانى السيلكون لان فى انواع كتيره منها ودى صوره للصنيتين اللى اشترتيهم من مده
[/IMG]
بنات لو ممكن سؤال انا بستعمل النوع ده من الازنيا اللى فى الصوره ما تعرفوش نوع تانى يبقى حلو بس سعرها ارخص شويه
[/IMG]

الساعة الآن 10:16 .