اقتباس مشاركة  (mooty)
لا والله يا دوندونتى كلة والله علشان معاذ بس فعلا شكلى كدة مش ها اودية ها استنى كمان كام شهر كدة حلو ولا اية ؟؟؟؟؟

.............
كام شهر ؟؟؟؟ والله كتر خيرك افتكرتك حتقولى سنة كمان مش كام شهر .... والله اللى يشوفك يا شيمو حيلاقيكى بكرة بتحجزى فى حضانه ..... لأ وقال معاذ هو اللى عايز يخرج

اقتباس مشاركة  (ام كريم ولجين)
لا اقولك اللي يستفذك اكتر دول مش في حضانه دول في الرحاب عند جدته مامت بباه لما بوديه كنت بنزله يلعب مهاهم وهاتك يا تريقه بس نفسي اقول لكل ام تغرس في ابنها او بنتها تتعامل مع طفل ازاي ليه ظروف خاصه بجد لان الاطفال دلوقتي معظمها كده من خلال لفي بكريم فوجئت بحالات مش قادره اوصفلكم عاملين ازاي دول المفروض ميتعلموش م او يرموهم في الشارع عشان المجتمع يبصلهم صح علي انهم ربنا اداهم حياه فمن حقهم يعيشو فيها.

وعارفه انا وديته حضانه هابي تويتي في الرحاب رجعتهولي في نفس اليوم عارفه مشكلتها ايه انه شقي وعاوز يفتح كل حاجه كانه اخر طفل في الدنيا شقي يالله ربنا يجازي كل واحد ويديله علي اد نيته وربنا يخليكي انا عارفه الحضانه الدوليه بس اول مره اعرف ان فيها قسم لكده هسال فيها وربنا يجزيكي خير
د

والله معاكى حق حاجة مستفزة جدا ....

لما هما كدة ولسسة اطفال امال لما يكبرو ها يعملو اية ...

************MoOnty**********
اقتباس مشاركة  (don)
كام شهر ؟؟؟؟ والله كتر خيرك افتكرتك حتقولى سنة كمان مش كام شهر .... والله اللى يشوفك يا شيمو حيلاقيكى بكرة بتحجزى فى حضانه ..... لأ وقال معاذ هو اللى عايز يخرج
د\

والله ظلمانى والله علشان الولد خلاص زهق مننا احنا شخصيا
طيب انتى اية اللى يريحك اودية امتى؟؟؟؟؟

وبعدين ما رديتيش عليا ؟؟ امال لو ماكانش الموضوع منغشش فى دماغك كنتىى ها تيجى امتى كمان 50 سنة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

************MoOnty**********
ربنا يخليكي يا دينا بصي يا ستي انا لما حسيت بالمشكله كان عمره سنتين واستنيت لان جدته لباباه قالتلي ان باباه اتكلم وهو عنده 4 سنين ونصف ويمكن ده يكون وراثه المهم لما نزلت مصر وديته لدكاتره في عين شمس عملتله اختبار سمع وجهاز تنفسي وطلع تمام وبعدين وديته لمنال عمر قالتلي مش هنقدر نحكم عليه دلوقتي لان ظروفه بتقول انه ممكن يقع تحت الحرمان البيئي وده بيكون نتيجه لقعدتنا في السعوديه وعدم احتككنا بناس المهم لما رجعت السعوديه وديته مركز جده للنطق والسمع وكانو ناس ممتازين وقالولي نفس الكلام انه مع الاحتكاك بالاطفال هيكون احسن بكتتير مع تعديل السوك المهم واشتغلو علي كده وبعدها لظروف شغل بباه اتنقلنا الرياض وطبعا مودتهوش هناك لان المركز اللي فيها مش بجوده المركز بتاع جده المهم اخدت انا دوره تخاطب تابعه لعين شمس ومن خلال قعدتي مع الدكاتره ابتديت اشرحلهم الحاله فادوني عنوان مركز وديته بس طبعا لاهو ولا انا استحملنا ومن غير ذكر السبب المهم رجعت به الرياض تاني وربنا رزقني بجاره طيبه عندها 3 بنات كانو بيلعبو معاه والحمد لله وصلت الي انه ابتدي يتكلم ولو كلام بسيط المهم لما نزلت وديته تاني لمنال عمر وطلبت الاتي اولا اخصائيه تخاطب تكمل معاه ما بدؤه في مركز جده وشادو تيتشر تنزل معاه حضانه عشان تعلمع يتعمامل مع الاطفال وتنمي مهارات ما قبل المدرسه بس فانا كنت عاوزه حضانه فيها الاتنين ويعملوه كويس لان الشادو تيتشر صعب العثور عليهم جدا هتقوليلي وليه متروحيش معاه انت هقولك لان الام تاثيرها علي الطفل غير الغريب يعني هو حافظني طبعا وبالذات لان احنا مرتبطين ببعض جدا لاني بفهمه من غير كلام ودمتم لكن هسال في المستشفيات دي برده واللي رايد ربنا بيه هيكون
ومعلش سمحيهم عشان خاطري المره دي ومتوريهمش
اقتباس مشاركة  (ام كريم ولجين)
ومعلش سمحيهم عشان خاطري المره دي ومتوريهمش
عشان خاطرك المرة دى بسسسسسسسسسسسس انتى ماتعرفيهمش لما بيظيتوا

معلش يا ام كريم متيأسيش وخلى عندك صبر وجربى مش حتخسرى حاجة بس متزهقيش وبرضه متتأخريش على الولد اكتر من كدة

الساعة الآن 03:59 .