حبيبة ابراهيم
ياااااااااااااااااااااا رب يسمع منك يا منى ويتقبل دعائك ولكى المثل ان شاء الله
ياااااااااااااااااااااا رب يسمع منك يا منى ويتقبل دعائك ولكى المثل ان شاء الله
حلو الموقع دا قوي يا اسماء ربنا يجزيك كل خير

هيا ايه الحكاية يا أم ياسين هو في حد عايز يخرجكم بالقوة :(

انا بجد مدايقة علشانك :angry2:
omyosef
omyosef
روشانا ومني شكرا يا حبايبي علي تعبكم بجد فدتوني وان شاء الله هقولكم وصلنا لأيه بس ادعولنا ربنا ييسر الحال يارب
وجزاكم الله خير وجعله الله في ميزان حسناتكم
amirasidky80
amirasidky80
يا بنات انا هنا في السعوديه واخيرا ولله الحمد عايزين نحجز شقه طبعا بالتقسيط وللاسف لحد دلوقتي مش عارفين فين ياريت لو واحده تعرف شركه محترمه او اي حاجه حلوه يبقي جزاها الله خير ضروري يا بنات عشان موضوع الشقه ده مش بينيمني اصلي للاسف لحد دلوقتي ماعندناش شقه
يا بنات انا هنا في السعوديه واخيرا ولله الحمد عايزين نحجز شقه طبعا بالتقسيط وللاسف لحد دلوقتي...
الشركة المصرية الكويتة للتنمية العقارية شركة مساهمة مصرية صاحبة مشروع طيبة زهراء المعادي و صاحبة مشروع طيبة موول و العمارات الي حواليها
هي هتبتدي الاشهر الجاية في تنفيذ مشروع طيبة المعراج..عمارات المعراج دي جنب كارفور ...و في عمارات زهراء المعادي 2
الشركة سمعتها كويسة جدا جدااااااااااااااااااااااااااااااااا
و بتتباع الشقق بتاعتتها من غير دعاية
و طبقا الشقق بتتباع بمقدمة حجز و يقسط ثمن الشقة علي اقساط ربع سنوية
ROSHANA
ROSHANA
طب يا منى انتى و روشانا الاستلام اخباره ايه انا بدور على حاجه استلام فورى بمعنى انى على شهر 6 بالكتير اكون هناك و انقل مدارس الولاد و الحاجات دى ربنا يجازى اللى كان سبب حسبى الله و نعم الوكيل .
طب يا منى انتى و روشانا الاستلام اخباره ايه انا بدور على حاجه استلام فورى بمعنى انى على شهر 6...
المرحلة الاولى اللى هتتسلم قريب تقريبا خلصت والمرحلة التانية معرفش هاتتسلم امتى كلمى الشركة اسأليهم وسيبي اسمك وتليفونك ممكن حد كان حاجز مرحلة اولى وعايز يرجع فى كلامة لاى سبب ممكن ياخدوكى مكانه

وفى ناس بتبقى حاجزة الشقق استثمار عشان يبيعوها مش يسكنوا فيها بس فى الحالة دى للاسف بيتنازلوا عنها بأوفر :( يعنى تدفعيلهم مبلغ وقدرة

بس طبعا الافضل انك تاخديها من الشركة واوفر كمان اتكلى على الله بس شوفى المكان اللى يعجبك وتستريحى لية وبعد كده تتقضى فى اى حتة ايجار مؤقت على ما تستلمى شقتك بالسلامة ان شاء الله
don
don
المرحلة الاولى اللى هتتسلم قريب تقريبا خلصت والمرحلة التانية معرفش هاتتسلم امتى كلمى الشركة اسأليهم وسيبي اسمك وتليفونك ممكن حد كان حاجز مرحلة اولى وعايز يرجع فى كلامة لاى سبب ممكن ياخدوكى مكانه وفى ناس بتبقى حاجزة الشقق استثمار عشان يبيعوها مش يسكنوا فيها بس فى الحالة دى للاسف بيتنازلوا عنها بأوفر :( يعنى تدفعيلهم مبلغ وقدرة بس طبعا الافضل انك تاخديها من الشركة واوفر كمان اتكلى على الله بس شوفى المكان اللى يعجبك وتستريحى لية وبعد كده تتقضى فى اى حتة ايجار مؤقت على ما تستلمى شقتك بالسلامة ان شاء الله
المرحلة الاولى اللى هتتسلم قريب تقريبا خلصت والمرحلة التانية معرفش هاتتسلم امتى كلمى الشركة...
على فكلاة يا روشانا البنوك العقارية حتى ولو كانت بنك مصر الجديدة للاسكان والتعمير او مدينة نصر او خلافه الفوايد بتاعتهم كبيرة قوى افترى افترى وبيطلع عليكى مبلغ كبير والشروط الاول تحسى انها بسيطة بس بعد كدة بتخنقك فأنا من رأيلى تخليكوا مع الشركات اللى حتشتروا منهم احسن من البنوك العقارية

وعلى فكرة يا ام ياسين اذا كنتى موافقه انك تاخدى فى اكتوبر فأتكلى على الله مشاريعها كلها حلوة واسعارها حلوة احسن من هنا بكتيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير
((عن تجربه ))