تحيا مصر
في كذا واحد بتوع مطابخ على شارع ابوقير من اول جناكليز اسمه ديزاين تقريبا ولحد ميامي بس بصراحة مش اعرف حد جرب حاجة من عندهم بس الحاجات المعروضة شكلها حلو اوي

انا عاملة مطبخي كله الوميتال في الوميتال بس عارفة بنتفق مع حد من الصنايعة اللي في المحلات بيعملوا شغل من الباطن عشان يبئى ارخص شوية كان واحد صاحب جوزي مديله اسم واحد هحاول ادعبسلك عليه لو لسه محتفظ بيه وشغله حلو ونضيف بس طبعا المشكلة ان الكلام ده من 4-5 سنين فمش هقدر افيد اوي في الاسعار

دون بما انك من انصار مانا ابئى جربي التورتة الفور سيزون من عنده لما تروحي تاني على ضمانتي انا المرة دي
لا اله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
ما شاء الله بقالي ساعتين باقرا اللي فاتني ما شاء الله

انا بقى هاقوللكم في موضوع الشعر في نوع كريم مستورد من العزبي اسمه ليه كيرات باين او الجزر وهو في علبة لونها اصفر في منه اكياس عند الكاشير بتاع العزبي بسبعة جنيه للي حابة تجرب الأول وبعدين في علبة صغيرة ب 36 جنيه والكبيرة 54 جنيه هايل للشعر التعبان

مريم البتول
بالنسبة للحضانات انا كنت باودي ياسمين حضانة في شارع المنيل اسمها ديزني لاند بتدخلي الشارع اللي قبي الباشا اللي بعد محل الورد اللي في صف توب بتاع الشوزات صاحبة الحضانة مسيحية بس المديرة وعدد كبير فيها مسلم ده امن سنتين مش عارفة ايه الأخبار دلوقت

في الدقي مليان حضانات اسئلي على حضانة الوها اسمع انها كويسة

ايه كمان
آه انا لسة جايبة كارسيت (كرسي العربية للبيبي) من التوحيد والنور ب 200 جنيه جريكو مصري طبعا بس حلو وشغال يقضي الغرض

بالنسبة للمطابخ انا للأسف جبت مطبخ زان عمولة لأني باحب الخشب وشياكته وكده بس بعد فترة ندمت وقلت يا ريتني جبت الوميتال وطبعا قبنوري خشمنيوم تحفة

بالنسبة بقى للخضار والسمك انا باروح سوق المطرية مش لازم يوم الخميس يعني بس اى يوم ارخص سوق فيكي يا قاهرة الأسعار هناك مش طبيعية والحاجة حلوة جدا ورخيصة ممكن تجيبوا حاجة الأسبوع وتخلصوا

بالنسبة لدكتور الأسنان انا كنت باروح بصراحة مستشفى الجيش اللي في الخليفة المأمون ناحية مدفن جمال عبد الناصر دكاترة الأسنان اللي هناك ممتازين ومفتوح للمدنيين والأسعار أرخص من أى مكان يعني افتكر مرة عملت روت كانال ب 300 جنيه

المهم دلوقت بافكر اروح مركز عزت يوسف فوق تيوليب في شارع الحجاز بيقولوا انظف مركز أسنان في البلد وطبعا في الأسنان النظافة اهم من أى حاجة تانية

لو افتكرت حاجة تانية هابقى ادخل اقوللكم

سلام بقى دلوق

أنا مصري بناني من بنى

هرمَ الدهر الذي أعيا الفنا

وقفة الأهرام فيما بيننا
...

لصلوف الدهر وقفتي أنا

في دفاعي وجهادي للبلاد

لا أميل لا أمل لا ألين

لكِ يا مصر السلامة

وسلاما يا بلادي
اقتباس مشاركة  (ROSHANA)
بما انكم يا بنات يا حلويين كتير منكم فى مدينة نصر ممكن تقولولى ايه احسن حضانات اطفال تسمعوا عليها

غير الحضانة الدولية عشان كنت مودية فيها بس اتخانقت معاهم وهامشي من اول الشهر حسبي الله ونعم الوكيل فيهم
بصي ياجميل فيه الحضانة اللي كانت فيها جوجو دي حلوة قوي الله يرحم ايامها كانت هايلة وكانت جوجو تطلع منها انضف من لما كنت بدخلها واثرت فيها قوي وهما اللي علموها الكتابة والحروف وحاجات كتير لما دخلت المدرسة نفعتها ونفعتني انا كمان قوي..
دا غير انها كانت بتاكل عندهم حاجات لايمكن تاكلها عندي زي السبانخ القلقاس حاجات كتير والله كانو فعلا مريحني نفسيا ولا مرة اشتكيت من حاجة..
هي في عباس العقاد ورا ماكدونالدز اسمها بيبي لاند...لو عاوزة نمرتها اديهالك..بس بجد هي حلوة وتستأمنيهم على بناتك فعلا
(¯`•._)أم البنات(¯`•._)

بكيت عليكي ياأم فيصل وانا لا أعرفك...
اللهم اجعل مثواها الفردوس الأعلى بما صبرت على مرضها
انا بصراحة مش بحب الألمنيوم خااااااااااالص
مش عارفة بحس الخشب اجمد وامتن وشكله احلى...
يعني يستحمل اكتر وتنضيفه سهل على فكرة قوي لو الواحد منظم الدواليب مش هيكون فيه صعوبة في تنضيفه.. بعدين لو المسمار فك تقدري تصلحيه لكن الألمنيوم صعب..
عموما دا مطبخي حبيت اوريهولكم..
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 28042008031.jpg‏ (36.4 كيلوبايت, المشاهدات 1214)
نوع الملف: jpg 28042008032.jpg‏ (21.1 كيلوبايت, المشاهدات 995)
(¯`•._)أم البنات(¯`•._)

بكيت عليكي ياأم فيصل وانا لا أعرفك...
اللهم اجعل مثواها الفردوس الأعلى بما صبرت على مرضها
وحششششششششششششششششتيني يا مصر أنا بقالي 13 سنة بنزل فقط اجازات شوقتوني للعيشة في مصر يا حلويين كلكم أحبكم في الله

الساعة الآن 08:27 .