دون كان نفسي أفيدك بس انا عمري ما لمعت فضة قبل كده
هي الفضة بتاخد وقت قد إيه علشان تسود كده؟
يعني حركة التلميع دي بتعمليها كل قد إيه؟
12-12-1429 هـ, 11:02 صباحاً

السلام عليكم بنات ومشرفات عالم حواء وأبلة دون الغالية علي قلوبنا جميعا كل سنة وانتي طيبة وبخير عندي معلومة حلوة للكشري يفضل عند عمل الكشري سلق العدس وتسويته تسوية كاملة قبل اضافته للارز فعملية السلق تفيد في عملية هضمه في القولون فلا نتعب في هضمة وستدهشين للون الاسود الذي ينزل منه اثناء السلق .
12-12-1429 هـ, 08:49 مساءً

جزاكى الله كل خير هايا وجعله فى ميزان حسناتك معلش مدوخكم معايا
13-12-1429 هـ, 09:21 مساءً

اقتباس مشاركة  (om mohamed2005)
جزاكم الله كل خير و ربنا يجعله فى ميزان حسناتكم ميرسى ليكم كلكم روشانا وهايا وراتان وكل اللى رد عليا وفعلا انا نزلت امبارح اشتريت بيبى جوى احسن كتير من بامبرز بس معلش يا جماعه انا عايزه اسال سوال مدوخنى هيا المدراس التجريبى فعلا حلو ولا ادخل احسن لغات لانى طول عمرى اقفشه من مدارس الحكومه وهايا معلش اسال على سان مارك هى حلو زى زمان لانى من فتره كانت سمعتها نزلت الارض معلش بتقل عليكم بس انا بحاول اجتهد انى ادخلهم مدارس كويسه وكل سنه وانتم طيبين
مسا الخير الاول وكل سنه وانتى طيبه تان انا عندى ولد فى سان مارك هى مدرسه جمليه والله والناس هناك جمليه خلاص ومش لازم تعرفى فرنساوى والله انا بتعلم منه المدرسه كويسه بس غاليه السنه ديه شوى يعنى دفعت 6 الاف والحمد الله ولو عايزيه اى حاجه ان موجوده ةالمدرراس التجربيبى مش حلو فى بس زاهران التجريبى بس السن كبير اقوى يعنى يوسف عنده 5 مش قبل
13-12-1429 هـ, 09:42 مساءً

بمناسبة تلميع المعادن بقى حد يعرف بنلمع النحاس ازاى ومتقولوش ليمون وتفركيه لانه ولا بيعمل حاجه
14-12-1429 هـ, 10:02 صباحاً

الساعة الآن 10:04 .