أذكر كم مره مرّ علي إن زيت الزيتون الأصلي إذا حطيتيه في الثلاجه مايجمد وأنا كل اللي يجيني
هدايا من الزيت يقولون أصلي وإذا حطيته في الثلاجه يجمد! كيف أعرف أصلي وإلا مخلوط بزيوت أخرى؟
لأنه مايجوز والله يقولون أصلي ونداوي فيه مرضى بالقلب أو الشرايين وآخرتها نضرهم ويزيد المشكله
ياليت اللي عارفه مواصفات الأصلي تتفضل تذكرها لي الله يعافيكم..
26-03-1430 هـ, 07:02 صباحاً

لا توجد تقييمات لهذا الموضوع

يمكنك البدء بإعطاء تقييم عبر الضغط على النجوم أدناه:
5
4
3
2
1
اختي انا اللي اعرفة ان الاصلي لوونة غامق مررررة يعني يختلف عن لون الزيت العادي
نكهتة قوووية
26-03-1430 هـ, 07:06 صباحاً

^
^
جزاك الله خير,,
بس حبيبتي لو على اللون سهله شوفي السوبر ماركت كل الزيت اللي فيها تقريبا غامق أغمق من الزيت العادي بس مو أصليه
لأنها منتج تجاري بحت غير عن اللي تاخذينه من المزارع نفسها أو على الأقل يجيك من أحد ثقه..
26-03-1430 هـ, 07:22 صباحاً

انا اللى اعرفه ان اصح زيت زيتون من فلسطين شوفى حد موثوق فيه هو اللى يبعتهولك وكل ما يكون الزيت عكر يعنى مش رايق وتحسى فيه شوائب شويه معناها انه عطره اوليه يعنى اول عصرة بيكون عكر جدا والعصرة الثانية بيكون انقى شويه وطعمه بيكون مفيهوش اى زناخة يعنى ممكن تشربيه شرب لحاله من غير ما تحسى بزنخة او غصة فى حلقك
لو مفيش حد يبعتهولك من فلسطين يبقى من الاردن ولما تحفظى الزجاجة ياريت تكون زجاجة غامقة وبعيد عن مصدر الضوء لان تعرضه للضوء باستمرار بيأثر على خواصه شويه
26-03-1430 هـ, 09:22 صباحاً

يا حبيبتي أجود زيت زيتون اللي عندنا في السعوديه في منطقة الجوف ونوعيته ممتازه وابحثي عنه في النت
26-03-1430 هـ, 09:36 صباحاً

الساعة الآن 11:44 .