اللى اطفالهم مولودين بدون شعر ( قرعة )خخخخ يدخلوا يفيدونى

الأمومة والطفل

السلام عليكم احلى امهات
موضوعى كما هو واضح من العنوان ان بنتى مولودة بشعر خفيف وقصير جدا فى راسها واكثر البنات فى العيلة مولودين بشعر طويل وكثيف ماشاء الله عليهم , بصراحة انا عمرى ما اهتميت بموضوع الشعر لإنى عارفة انه هيطلع عاجلا او آجلا بس بصراحة بنتى الآن داخلة على 4 شهور ولسة الشعر زى ما هو لا طول ولا زاد بالعكس بحس انه يخف اكتر واللى مضايقنى كمان حماتى وكلامها عن عيال بناتها وشعورهم عند الولادة كإن خلاص البنت بتتزوج بكرة خخخخخخخخ, انا قرأت مرة معلومة تقول ان اغلب الاطفال اللى مولودين بدون شعر بيكون شعرهم فاتح لما يكبروا ,بس نفسى اعرف من تجاربكم متى طلع شعر اطفالكم (واكرر اللى مولودين بدون شعر) وهل يصبح خفيف وضعيف لما يكبرو ام انه لا يشترط , وهل فعلا يطلع بنى او فاتح ولا ممكن اسود؟, واذا فى خلطة او زيت استعملتوه لأطفالكم وجاب نتيجة قولولى عليه الله يخليكم بس لا احد يقولى احلقيلها شعرها بصراحة صعب عليا جدا ومستحيل احلق لها
انتظر ردودكم لا تبخلو على
46
32K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

sammora_alex
sammora_alex
فوووووووووق
لحقت الموضوع قبل ما يروح عالصفحة التانية
9 مشاهدات ولا رد واحد؟
يعنى بنتى هى الوحيدة فى العالم اللى مولودة قرررعة
سوسو 85
سوسو 85
انا كمان نفس المشكله مع ولدي عمره 3 شهور بس رديت للرفع
سحايب 99
سحايب 99
أختيه نصيحه مني تحلقيلها لأن شعر البطن من السنه حلقه وهوبطيح لحاله ، وبعد الحلق حطيلها زيت سمسم والخروع معروفين خفيف على رأس البيبي .والله يوفقج
عسل وسكر
عسل وسكر
بنتي البكر انولدت قرررررررررعه
زعلت
وبعدين تشققت من الفرحة ما شاء الله طلعت شقراا
الثانية قرررررررررررررررررررررررررعة ايضا
بس انا لازلت زعلانة مرة تطلع سمرة ومرة حمرة ومرة بيضة اللهم اعلم هتكون مثل اختها ولا غير عموما هي عمرها توه شهرين
sammora_alex
sammora_alex
سوسو 85
شكرا على ردك
ان شاء الله نلاقى الحل

سحايب99
صعب احلقه الكل معارض وبعدين اتخيل بنتى قررررعة تماما وبنات العيلة اللى فى سنها شعورهم طويلة لااااااا
انتى تعرفى حد جرب زيت السمسم والخروع وجاب نتيجة؟
الف شكر على ردك

عسل وسكر
والله فرحتينى انا فعلا سمعت ان اللى يولد من غير شعر يطلع اشقر او شعره فاتح ياااارب تطلع بنتى كدة
والثانية لا تزعلى عليها ان شاء الله تطلع زى اختها ربنا يحفظهم
بس ما قلتى متى طلع الشعر؟ يعنى وهى عندها كم شهر ولا بعد سنة؟؟؟ وكان كثيف وحلو ولا ضعيف ؟