aya44
aya44
والله انا بشوف المنقبات قليلين ف مصر ههههههههه بشوف متبرجات كتير وربنا يهدي ياااااااااارب
bactouch
bactouch
مشكورة أخت "ما لقيت بالمرة"

انا مصرية ولم يسمح لى المناخ المصرى ان انتقب مثلكن، واللهى انتم فى نعمه يالسعوديات انكم فى بيئة ومجتمع يعرف دينة.
فى مصر المنتقبات مش كتير، بس المنتقبة فى مصر ملتزمة، انا لما جيت العمرة هذا العام انتقبت فى السعودية ولكن ما كان بنفع اكمل بالنقاب لما انزل مصر، لكن غيرت كثير فى ثيابى واللهى بكيت لما خلعتة غير انى كل ما ارى منتقبه ابكى نفسى اكون زيها.

جزاك الله خير اختى "oshy2005" حيث انه فعلا هو ده سبب انهم يرفعوا النقاب، هما اصلا مش منتقبات وكمان مش على ادراك كافى انه هذا الاصح والافضل لهن. وهذا هو السبب الوحيد.

وجزاك الله خير اختى "الفجر الصادق الاتى" لانه فعلا الموضوع مش محصور على المصريات بس، اى حد بيلبس النقاب عشان فى بلد بتلبس النقاب ما بيحس بقيمته ولا معناه.

لكى اختى "aya44" واللهى ملكيش حق انك تتريقى على اى من كان، كله فى الاخر بعمله وربنا يهدينا جميعا
ام انس 2006
ام انس 2006
السلام عليكم

حبيبتي انتي تقصدي المصريات في السعودية

طبعا الي بتعمل كده مش بتكون منقبة اصلا لأن النقاب اختياري في مصر وبتكون لابساه في السعودية احتراما لتقاليد البلد
فاللي بتعمل كده هتلاقيها في مصر عادي مبينة وشها

اما المنقبات في مصر فهما منقبات باختيارهن عشان كده تلاقيهم ملتزمات بالنقاب في اي مكان مصر او السعودية
ام انس 2006
ام انس 2006
aya44 aya44 :
والله انا بشوف المنقبات قليلين ف مصر ههههههههه بشوف متبرجات كتير وربنا يهدي ياااااااااارب
ازيك يا اية ؟

حبيبتي فعلا فيه نبرج كتير في مصر ربنا يهديهم يارب

لكن النقاب انتشر بصورة كبيرة جدا عن الأول
المنقبات مش قليلين ولا حاجة بالعكس والله كتير جدا ربنا يثبتنا
مالقيت اسم بالمرة
جزاكم الله خير على التوضيح .. وعلى حسن تعاملكم ..

ويا اختي "الفجر الصادق الاتي" انا ما اقصد اللي تكشف في مكان معزول لا اقصد تكشف في مكان عااام وفيه رجال ..

والمصريات فيهم الخير الكثييير ماشاء الله انا اعرف مصريات ملتزمات وصالحات ماشاء الله عليهم والكل يتمنى يكون مثلهم لكن استفساري على بعض المصريات ولا اقصد ان المصريات كلهم يكشفون لا والله ..

طيب يا اختي" bactouch" معليش لكن والله كلامك اثر فيني :(
ليش ماتقدرين تتنقبين في مصر يعني خجل ولا خوف ولا ايش السبب ؟؟ << واذا سؤالي فيه احراج فانا اسفه جدا ومو لازم تجاوبين

بجيب لكم حكم تغطية الوجه وانشروها يمكن كثير يجهل هذا الشيء

واسئل الله العظيم الكريم من اعماق قلبي ان يهدي كل ضالة وييسر امر المسلمين لطاعته اميييييييييييييين

واشكر كل من ردت على سؤالي وجزاكم الله خير ..........