كيف اثقل شخصية زوجى!!؟؟؟؟

الأسرة والمجتمع

:arb:السلام عليكم اخواتى
فى هذة الحياة لا يصلح كما ارى حاليا التعاطف الزائد مع الناس كما انة لا يصح ايضا التعامل بالطيبة الزائدة وحسن النية قد تستغربون من كلامى لكن انا عن نفسى كنت ومازلت الى حد ما انا وزوجى نتعامل بهذة الطيبة ولكن زوجى اكثر منى فهو يحسن النية بمن حولة وقد يفيض لهم ببعض اسرارة وكذا يتعامل بطيبة وود مع من يعرفهم وقد يؤدى بة ذلك فى اغلب الاوقات للوقوع بمشاكل رهيبة نحصد متاعبها لاوقات وايام واشهر فى بعض الاحيان
وما احاول فية جاهدة الان ان اغير من تصرفات زوجى مع هذة الفئات من الناس ولكن كيف انى اشعر اننى اضغط علية وانا خائفة جدا من ان هذا الضغط يؤثر علية سلبيا فيحذر التعامل مع الناس مطلقا وانا لا اريد هذا
واريد ان اقول لكم ان التعامل مع اهلة نفس النظام مما قد يجرء علية اخواتة البنات فى الوقت الذى اقول لة لا ينفع التعامل المثالى فى اوقات الخناق وعلو الصوت واحيانا الخطا بالالفاظ لازم تزعق ولو وصل الامر لتاديبهم او ضربهم حين يخطئون فيك مينفعش الطيبة دى حاول تتخانق على صوتك ازعل عرفهم ازاى يبقى زعلك غالى :mad:
والله انا معرفش ان كان دة صح ولة غلط واعمل اية تانى عشان اخلية اقوى واقدر على مواجهة مثل هذة المشاكل ويخرج منها وهو على حق
اسفة لاطالتى عليكو بس عايزة اعرف ازاى اثقل شخصيتة اكتر من كدة عيزاة بس من بصتة اخواتو يعملولو حساب واما يحصل خلاف ويكون فية زعل يبقى زعلو غالى ويجو يصالحوة ويعترض ويثور ويضايق فى الوقت المناسب طبعا
حد يفيدنى لو عاندكو حل قولولى اعمل اييييييية:44:
2
702

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

~ دلع و سنع ~
~ دلع و سنع ~
هم اخوان ويصلحون دامه هو مرتاح ليه انتي متضايقه من طبعه ؟؟؟

لاتدخلين بين البصله وقشرتها لان ماراح يحوشك الا ريحتها

:)
mrs-hawaa
mrs-hawaa
هم اخوان ويصلحون دامه هو مرتاح ليه انتي متضايقه من طبعه ؟؟؟

لاتدخلين بين البصله وقشرتها لان ماراح يحوشك الا ريحتها

:)

وكمان بسألك انتي ترضين زوجة اخوك تتدخل بينك وبينه
انا عن نفسي لأ سواء تدخلت بخير ولا شر
حاسه بشعورك بس عادي هم أتربوا على كذا الله يسعدك