رمـــــال
رمـــــال
مبروك على الملف الجديد يا بنانيت يا حلوين وإن شاء الله نسمع أحلى خبر من أوكسي يوم الخميس بإذن الله توتا بصي يا بنتي أنا شخصيا لما كنت رايحه أعمل العمليه سبحان الله كنت مجهزه نفسي إني هعمل عمليتين ورا بعض مباشرة بدون راحه ... ولما عرضوا عليه العرض ده فرحت قوي وكنت هدفع ثمن المحاولتين علطول ... لكن سبحان الله قلت أروح البيت وأصلي إستخاره الأول وبعد ما صليتها قلت لأ أنا لازم أسأل شيخ في الموضوع ده إذا كان حلال ولا لأ لأني هدفع ثمن حاجه ممكن منتفعش بيها وفعلا سألت كذا شيخ هما كلهم إجتمعوا على التالي( إن ده حاجه إسمها البيع بالغرر يعني إن هو بيخليكي تدفعي ثمن حاجه في علم الغيب يا عالم هتنتفعي بيها ولالأ ولو منتفعتيش بيها بتروح عليكي فلوسك ومبتسترديهاش وده حرام شرعا ) وبعضهم قالي لكن مع ذلك في حالتك ده بتعتبر إستثناء لأنها لضروره وفيها منفعه كبيره ليكي في أمر هام من أمور الحياه .... والبعض الثاني قالي الأفضل إنك متدفعيش الزياده ده إتقاءا للشبهات وربنا هو الرزاق . أنا بصراحه سمعت الكلام ده وأعدت أصلي إستخاره لحد ما رحتلهم المره اللي بعدها وبصراحه قلبي هداني إني أخذ بالرأي التاني إني مدفعش الزياده وأتوكل على الله وأنا ونصيبي وبصراحه قلت سبحان الله من ترك شيء لله أبدله الله خيرا منه ... وفعلا دفعت ثمن محاوله واحده وربنا الحمد لله أرادلي إنها نجحت بس يا ستي لو تحبي تسألي إنت كمان إحتياطي ياريت وشوفي الشيوخ هيقولولك إيه وصلي إستخاره وتوكلي على الله باللي يريحك وربنا يهديكي ويوفقك للخير إن شاء الله بوبا أنا يا ستي عملت المنظار في مصر مش في الكويت لكن مستشفى السلام ماشاء الله نضيفه قوي وسمعتها كويسه أنا بصراحه معرفش الدكتور اللي قلتي عليه بس هيه المستشفى ناس كتير قوي شكرت فيها وأنا من تعاملي معاهم هما بصراحه كويسين ربنا يوفقك يارب بطلي قلق بقى وقومي كده إعمليلك كباية عصير وروقي الدماغ ده
مبروك على الملف الجديد يا بنانيت يا حلوين وإن شاء الله نسمع أحلى خبر من أوكسي يوم الخميس بإذن...
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة

من جزء لجزء .. من افراح لافراح ان شاء الله يارب ..
ويارب يا اوكسى الجزء يتملى فرح وتكونى انتى افتتاحية الجزء فى الاخبار السعيدة
:26:
حبيبتى توتا تويتى ...
انا اول مرة اسمع الكلام ده من مسلمة وبعد ما عرفنا ان الموضوع فيه شبهات يبقى يابنتى نتقى الشبهات وربنا والله يا حبيبتى كريم خليكى واثقه فى الله اكتر من كده ... وان شاء الله مش هتحتاجى تكررى العملية ولو لا قدر الله احتاجتى (علشان بس نكون عملنا حساب الاحتمالين) يبقى خلى عندك يقين ان ربنا هيكرمك ويرزقك بالفلوس اللى هتحتاجيها .. طول مانتى مع ربنا ما تقلقيش واطمنى على الاخر يا قلبى

بوبا .. حبيبة قلبى .. تصدقى انا آمنت ان اللى تخافى منه ما يجيش اسهل منه .. فعلا حقيقى .. والمنظار انا مش عملته قبل كده بس كلللللل اللى عملوة اتفقوا على انه سهل مافيهوش حاجه خالص وحتى الم البيريود اللى بتحسى بيه بعد المنظار فى ناس ما حسوش بيه اساسا .. انا عايزاكى تدى للموضوع حجمة .. اومال فى الحمل والولادة هتعملى ايه
جمدى قلبك وكلها ساعه وتعدى يا حبيبتى وهتعدى اسرع مما تتخيلى فجأة هتنامى وتصحى تلاقى كله خلص وخلصنا
يعنى حتى الوقت هيبقى اقل من انك تعملى حسابه .. وربنا يطمنا عليكى .. وهنستنى اخبارك بعدها

مسلمة ..
حبيبتى ربنا يقومك بالف سلامه ويارب نطمن عليكى وتشوفى اجمل بنوتة فى الدنيا كلها
ومعلش هرد عليكى على الخاص لان الكلام كتير شويتين
اشتقت اليك
اشتقت اليك
مبروك الجزء الجديد...و يا رب ما يخلص إلا و ربنا مراضى الجميع.....و طبعا يا رب يكون وشه حلو علينا كلنا و أول أخباره الحلوة تكون حمل أوكسى وولادة منوصة......و من بعدهم تيجى الأفراح تباعا....

ربنا يسمع منك يا أوكسى و يسمعنا عنك كل خير
اشتقت اليك
اشتقت اليك
رمال....
حبيب قلبى....و الله مشاركاتك بيبقى ليها طعم خاص....
ربنا يبارك فيكى يا قمر و ميحرمناش منك و لا من دعواتك الحلوة.....
يا رب يا رمال يصلحلك الأحوال دايما و يفرح قلبك و يبعد عنك كل شر...
اشتقت اليك
اشتقت اليك
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مبروووك علينا جميعا الجزء الجديد ربنا يجعلو فاتحة خير علينا جميعا واولنا اوكسي ان شاء الله بخبر حملها يوم الخميس يا رب أم أنس ربنا يقوم مرات اخوكي بالسلامة يا رب بس عموما متقلقيش بسيطة ان شاء الله انا اختي ولدت في الثامن وكان الموضوع اخطر من كدة بس الحمد لله عدت علي خير وعقبالك يا قمر لما تولدي كدة بس تبقي في التاسع ان شاء الله بوبا ربنا معاكي بكرة يا حبيبتي ومتقلقيش ان شاء الله كله هيعدي وهتبقي زي الفل زوزو روحي يا حبيبتي يوم الخميس لو قلقانة اوي علشان كمان لو فيه اي مثبتات او ادوية يكتبولك عليها وان شاء الله تشوفي البيبي وتسمي النبض وتطمني علي الآخر ربنا معاكي شوشو وحشاني اوي يا أم جوودي ان شاء الله قريبا انا متفائللك اوي الشهر ده وحاسة اننا هنكون كلنا حواامل مع بعض والفرق بينا اسابيع بقدرة ربنا علي فكرة انا حلمت بيكي من يومين كدة بس مش فاكرة اي حاجة من الحلم غير انك كنت معايا وحسيت انها يمكن تكون بشرة خير لينا احنا الاثنين يا رب ونعمل زي حلم زينب لطماطم نيفووووو حبيبتي عاملة ايه والله وحشاني اوي ونفسي تسميلي ابني يا رب بس هوا يهل كدة ومش هسيبك غير لما اسمع أحلي اسم منك يا قمر وعقبال ما اوكسي تسميلك ولادك ان شاء الله اوشي وسارة وطماطم ربنا يكملكو بخير يا رب ميكو عاملة ايه يا قمراية بتروحي الشغل ولا مريحة ربنا يكملك بخير يا رب مسلمة أم منوصة ربنا يقومك بألف سلامة وتعدي عليكي العملية كلمح البصر وتكون منوصة بين احضانك يا رب شيمو وأم اياد وريمو ومشمشة ومها وكوكر وكل البنات ربنا يسمعنا عنكم كل الخير يا رب
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مبروووك علينا جميعا الجزء الجديد ربنا يجعلو فاتحة خير علينا...
توتا....
و الله انا باحبك فى الله.....
إيه يا عم الجمال ده أنتى كمان مظبطانى و بتدعيلى بالاسم...
لا و كمان بتشوفينى فى الحلم....يا رب يا حبيبتى تكون فعلا بشرة خير ليا و ليكى و نفرح بيكى كلنا....
و بالنسبة للعملية..انا كنت هاقولك توكلى على الله و اقبلى.....بس طبعا بعد كلام مسلمة ربنا يباركلها...
يبقى نسأل أكثر من شيخ و نشوف هيقولوا إيه...و لو أجمعوا على الشبهم يبقى أكيد ربنا هيجازينا كل خير إننا سعينا لما يحب و يرضى و تركنا ما فيه شبهة.....
يا رب يا توتا ربنا يكرمك و تنجح عمليتك وربنا يقر عينك بالذرية الصالحة....و يكونوا كمان توأم علشان ميبقاش نفسنا فى حاجة
اشتقت اليك
اشتقت اليك
أم أنس....
طمنينا يا حبيبتى.....يا رب تكون مرات أخوكى قامت بألف سلامة هى و البنوتة....
و تفرحوا بيهم و من بعدهم على طول نفرح بالبيبى بتاعك أنتى كمان....
ربنا يفرحكم و يطمن قلبكم....