شوشة دودو
شوشة دودو
حبيبتى كتير عندنا هالحالات
انا بنروح ويجى بردو والان انا بردو حامل ونفسيتى الله يعلم بيها
بس انا من فترة رحت لدكتور نفسى بعد ما تفاقمت الحالة انى عاجزة عن ممارسة حياتى الطبيعية
وفهمت انها حالات هلع وليها اكتر من سبب ومن اعراضها الخوف الشديد والتفكير فى المرض والخوف من المووت
وده مرض نفسى نتيجة عوامل عدة ...هو كتابلى سا عتها على ادوية بس انا ماخدتهاش انا حاولت انسى وده عن طريق الشغل واعمل حاجة مكنتش بعملها زى الرياضة اشتركى فى نادى رياضى سوى مساج مثلا وزورى بيت ايتام او تصدقى بنفسك وقربى من اللى حواليكى متحاوليش تعدى مع نفسك وواجهى ثم واجهى مشاكلك لكن متجيش على نفسك معظم اللى بيجيهم الموضوع ده بيكونوا حمولين واقوياء وشافوا كتير من المعاناة النفسية فى حياتهم....وكانوا مجبرين اكتر منهم مخيرين ...عالجى نفسك بانك تدلعيها انزلى اتسوقى اشترى لنفسك انتى حاجة كان من زمان نفسك فيها
وانسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسى ....ما تفكريش فى حاجة وبالتدريج هتتحسنى
وربنا يقومك ويقومنى بالسلامة واخيرا عليكى بالاستغفااار والاذكار
سنكرس**
سنكرس**
شوفي الشيطان شاطر عرف نقطة ضعفك وهو تعلقك وخوفك من الأحلام عشان كذا يبيقنطك ويكرهك في الدنيا ويوديك لمتاهات لا لها اول ولا تالي ترى انا كنت مثلك تماما حاطه بالي من الأحلام والله العظيم بغيت أتجنن منها والله أني أجلس متنكده أيام من الحلم الواحد وساعات أقد أبكي وأنا نايمه وأخرتها زوجي يصحيني ويخليني أتعوذ وأسمي ومن شدة خوفي كنت أفكر قبل ما أنام وأقول خايفه اليوم أتحلم وأتنكد شفتي كيف سيطر علي الشيطان والله أتالم في الحلم كأنه حقيقه وبعدين نويت أطلع نفسي من الي أنا فيه والحمد لله كل ما أتحلم أسمي وأتعوذ وأنفث على شمالي وأقرأ أية الكرسي ودعاء النوم وما أفكر نهائيا ولا أدور على تفسيره والحمد لله هذه تجربتي أتمنى تستفيدي منها وأدعيلي أن الله ييسر لي أمري
شوفي الشيطان شاطر عرف نقطة ضعفك وهو تعلقك وخوفك من الأحلام عشان كذا يبيقنطك ويكرهك في الدنيا...
الله يجزاكي الخيررررر