Umm_jinan

Umm_jinan @umm_jinan

عضوة جديدة

أول جيم(Gym) في أمريكا للنساء فقط

ملتقى الأحبة المغتربات

السلام عليكم حبيباتي

أنا جديدة في المنتدي و مش حاقولكم ان ليل نهار بقرأ في المواضيع بقيت مدمنة حاجة اسمها عالم حواء :21: !

المهم قلت أشارك في ملتقي المغتربات عشان حالهم من حالي ، انا مقيمة بولاية مينيسوتا بأمريكا واصلا من مصر.

و اشتركت منذ فترة في جيم للنساء اسمه Curves واللهي يابنات مش حاقولكم الجيم ده رائع اد ايه! اولا الجيم مخصص للنساء فقط يعني صاحبة المكان ست والشغالين فيه ستات برده وممنوع اي راجل يهوب ناحية المكان او يتصلو بالشرطة و الجيم كله في ستائر علي الشبابيك فمافيش حد يقدر يشوف من بره ، و الجيم ده موجود في كل ولايات امريكا !

و ما شاء الله الماكينات عندهم سهلة جدا لدرجة ان انا وصديقتي بنتكلم طول الوقت ومش بننهج وفي نفس الوقت بنخس ! وعارفين ان في مسلمات كثار مشتركين عشان ممكن تخلعي الحجاب و تكوني علي راحتك !

ايه رأيكم تجربوه؟:27:

ممكن تجربوه لمدة اسبوع ببلاش ! الموقع www.curvesinternational.com عشان تلاقي اقرب جيم لبيتك،

لو عندكم اي اسأله اتفضلوا ! انا تحت امركم

أختكم الحبيبة
أم جنان
13
6K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

salwa332
salwa332
جزاك الله الجنة يا أم جنان
لكن المشكلة الامريكيات يجون من غير هدوم يعني عريانين
فهل يمارسون الرياضة بالبيكيني؟؟
لاني صراحة ما اتحملهم بهذا المظهر فالعين تزني وزناها النظر
الله يستر علينا وعلى بنات المسلمين:26: :26:
Umm_jinan
Umm_jinan
جزيت كل خير حبيبتي سلوي

بصراحة في بعض الأمريكيات يلبسون الشرت بس والهي ما شوفتش حد لابس بيكيني

وعلي فكرة معظم الي بيذهبوا الي هذا الجيم كبار في السن او مشاء الله مليانين فالكل بيلبس بنطالون و تشيرت مثلا

الأمريكات الاجسمهم حلوه بيذهبوا إلي الجيم المختلط و طبعا انتِ فاهمه ليه !

جربي إن شاء الله يوم، اذهب مع صديقتك و شوفي الحال، عندنا في ويلايتنا مسلمين كثير فمتعودين علي عادتنا

واللهي حتي في الحمام اشتروا لنا شطافات !!!

يارب اكون رديت علي سؤالك

في أمان الله

أم جنان
عائشه
عائشه
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
حياك الله وبياك معنا اختي ام جنان في ملتقى الاحبه المغتربين :(
وياهلا بك اختي بيننا وان شاء الله ماتكون هذي اخر مشاركه لك معنا :27:

وجزاك الله خير على المعلومه الحلوه
ابسالك هل نتبع حميه مع الرياضه والتمارين
وبعدين انتي تدخلين وتسوين تمارين لحالك والا معك مدربه
وكيف نظامهم يعني كم ساعه بالاسبوع او اليوم

شاكره ومقدره تعاونك معي

Umm_jinan
Umm_jinan
Jazzaki Kol khair habibity Aisha,

Ma3lish I don't have arabic at home only from work. El Mohem I go to Curves atleast four time a week.

They have more than 15 machines ! they are in a circle . And you work out on each machine for 30 seconds. After 30 seconds the music will tell you "Change stations now" and then you go to the machine next to it. You go around the circle 2 and 1/2 times , which is about 30 minutes.

They have personal trainer who is there to help you out . Every 10 minutes they asked you to check your pulse
At the end you do some stretching.

InshAllah on Thursday I will translate this to arabic :) !

Shukran
Umm_Jinan,
sugar
sugar
السلام عليكم... شكرا على الخبر الحلو...
صديقتي مشتركة بهذا الجيم... ومرتاحة منه للاخر مشاالله... حتى فيه صالون للسيدات... وطبعا بركة سباحه مغطاية وسونا.. وغرفة للأطفال اذا بتخلين عيالك في حضاتهم...
صديقتي نفس الشي تقول اللي فيه عجايز او مسلمات... (اللي بالبكيني يشبون بمكان مسكر كله حريم!!)