لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
اقتباس مشاركة  (********)
هدية العام الجديد .. مشروع الاحلام

الاخت صاحبة الاحلام الكثيرة ...
انتي لديك طموح خلاق .. واصرار عجيب على انجاز بصمة النجاح في عالم الادلة الاعلانية .
متابعة من الدرجة الاولى .. ومتحمسة للمشروع .

كذلك اختنا العضوة اليم 1

اذا كنتم واثقين من قدرتكم على المضي قدما في انجاز المشروع .. في وقت قصير .. فهذا خير وبركة . فالمشروع هذا يعتبر من فئة المشاريع المتناهية الصغر التي يكفي ان يقوم بها صاحبها فقط بدون الحاجة الى مساعدات ..

جزاك الله خير استاذنا الفاضل ********
ايه والله نحتاج الى دعما مباشرا ونحن بانتظار تفعيل عضويتكم الذهبية حتى نحصل على دعمكم بالمساعدة وسعة صدركم
بارك الله فيكم
[quote=نيــــــــــ راز;38166222]هذا اللي يقرا الموضوع على الطاير ولا يركز في كل صغيره وكبيره

شكلي بخلي لكم يوم في الاسبوع تسميع الكلام اللي انكتب ههههههههه

ركزووووو شوي[/

اخت نيــــــــــراز
والله اني مركزة وبقوة واعيد وازيد بقراءة المواضيع اللتي يطرحها الاستاذ افكار بزنس
لكن لم نسأل الا لرغبتنا بالاجابة الواضحة وليس لمجرد المشاركة
وسعي صدرك شوي المشاريع تراها اخذ وعطا , اذا انتي عندك اللي فهمك فأنا لا ,,, ابي اللي يفهمني من خلال طرحي للي ماني فاهمته ,, واعتذر عن الاطالة

خلي بالك من زوزو. يا حاج متولي ..

الدليل الاعلاني سيرة انفتحت .. وانتهت .. يافرافير البزنس

... ودي اسئلة برضه .. يابنات .. انا ماصدقتش عيني .. وعمال بضرب في نافوخي .. وانا اشوف الاسئلة بتاعتكم .. قلت ده كابوس.. ياناس خافوا ربكم .. انا والله حعيط .. واقطع هدومي ... انا طبعا ماقلتش مافيش كلام .. مافيش مناقشة ... مافيش اسئلة .. انتم على عيني .. على راسي يا اخوات .. ماقصدش كدا .. حاشا لله..

بس اقصد لو اقعد من هنا لبكرة .. نشرح في الدليل .. مافيش فايدة منكم .. مش كده والا ايه يا أم سديم .. احنا مش ناقصين وقت .. مش كده والا ايه ياحاجة نيراز ..

الدليل وشفتوه في الجزيرة .. الشروحات وقدمناها كاملة وفيها جواب لكل الاسئلة اللي في بالكم يا فرافير البزنس .

احنا نلاقيها منين والا منين .. ماباقي الا نطلع في الشارع ونشحد مطلوب دليل ناجح جاهز لاخواتنا بنات حواء.

يانهار اسود ومتنيل بستين نيلة ... الجواب على اسئلتكم موجود كثير خالص في الشروحات اللي فاتت ..

وحدة بنت ناس تسأل ماهي عارفه تعمل ايه بالشيكات .. .. والثانية عمال تصيح ماتعرفش في التصميم .. والثالثة بتعيط وتقول مالكم مطنشيني مش عارفه تبدأ .. ولول جين تصرخ مش عارفة تعمل حاجة ومش عارفة راسها من رجليها ..

اسمحوا لي على تمصير لساني اليومين دول .. أصل امبارح كنت جالس مع واحد اخونا في معرض الميديا المقام في الرياض بيقولي سيبك منهم دول حريم حيأكلوك خازوق يابدوي ياشقي .. ويتكلم بثقة برضه .. خليهم في حالهم موضة وفساتين وهياط .. وصراخ وطبيخ.. وتربية اولاد.. ياعمي سيبك منهم .. انت واخذ مقلب في نفسك يا مرسي .. حاتعيش في غيبوبة .. دول مش بتوع بزنس ..

واليوم برضه بالمناسبة قابلت واحد أصولي .. وقلت له عن فكرتنا ومشروعنا الجديد .. انفجر في وجهي فجأة .. وعيني ماتشوف الا النور .. قال انت كلب متوحش .. تنبح عند القطط الاليفة ليه يا منحرف .. مالك ومال النسوان دول.
..

طبعا انا انتفخت وحملقت وتربعت جالسا.. وقلت ياحبيبي .. يا متخلف .. يارجعي .. دول امهاتنا .. اخواتنا .. بناتنا .. انا حا ابقى في مملكتهم زي الشمعة .. حا ابقى مولع على طول .. انا راجل.. واعطيتهم كلمة .. وكلمتي مش حتنزل للارض ابدا ..

لن ارتاح ابدا حتى اشاهدهم طابور . وحده صاحبة مصنع ... والتانية عندها مؤسسة .. والثالثة لديها مشروع صغير ..

سأسكت عن الكلام المباح .. واسكتوا عن الاسئلة المكررة .. اتفقنا..

مرحبا اخواتي
ماشاء الله اعجبني حماسكم ..
اخواتي ..بصراحه بعد ماقراءت ردودكم واستشفيت حماسكم ..احببت ان اذكر لكم تجربه مررت فيها
يمكن تكون عاديه بالنسبه لكم لكن عظيمه في حياتي ..لاني بديت مشواري من الصفرررررر
من ولاشي

احببت ان اسردها لكم لعلها تلامس بدايت انفجار لطموحاتكم وتزيدكم حماسا
>>لان بعض الاخوات يتسألن >> واللي مامعها شي اش تسوي ؟؟
من جد استغربت
انا في بداية مشواري لااملك ريال واحد لكن بدية من الصفر .. وفي فتره قياسيه حققت الكثير بفضل من الله

انا لم تكن لي الحاجه للمال لكــن احببت ان استغل وقت فراغي ..واحببت مجال التجاره لاطلاعي على عالمها العجيب
>>لان كانت لي كتب متوفره عن التجاره ليست لي كانت لاخواني لان هم ايضا خاضو بحار عالم التجاره

في المنطقه التي انتقلنا اليها ..تارجره لها باع طويل في البخور الدوسري والمخلطات والعطورات
في البدايه كان شراي للاستعمال الشخصي
اعجبني واعجب الاهل ..
فكرت ان اسوق لها بضاعتها .. سالتها ووافقت

كان اول بيعه لي بـ 1500 ريال >> لم انسى هالمبلغ
لان الناس بعضهم يالله بي 200 ريال وبصراحه ماصدقت >>ماشاء الله لا اله الا الله
وربي بدون مبالغه اللي صفى لي بدون اللي استلمته هي >>5000 ريال خمسة الالف ريال >>ماشاء الله

يمكن تعتبرونها بسيطه بس بالنسبه لبدايه بدون راس مال كانت اكثر من رائعه
كانت بالنسبه لي مو خمسة الاف لااااا وربي كانها خمسة ملاين
فكرت اش اعمل فيها .. قلت لازم استثمرها
وطبعا مابي اخسر لان هي راح تكون راس المال
طبعا انا استمريت مسوقه مع هالحرمه والا الان وانا اتعامل معها
ولله الحمد تعاملت معنا شركة كبيره للعود والعطور

طبعا الخمسه الاف بحثت عن الشي الناقص للمنطقه وبديت اتاجر فيه
واصبحت ولله الحمد وانا ماتجاوزت عمر 23
من التاجرات المعروفات .. مو دوليا هههههههههههه لا تقدرون تقولون 30 بالميه من الناس يعرفوني
بعد اشوف 30 كثير ههههههه
والاهم اصبح لدي خبره وثقافه .. لدرجه اصبحت اناقش اخواني والوالد بهذا المجال .. والوالد معجب كثيررر بافكاري
وبصراحه غامر ووسمع كلامي في شغله والله يستر من عواقبها هههههههههههههه

يلا حبيت اقدم لكم مجمل بسيط عن بدايتي
والاهم احب اقولكم ان اي شخص يقدر يبدا من الصفر
لان السلم لاتستطيع صعوده من الوسط او الاعلى من اللحظه الاولى
لكن تبدا من اول درجه

موفقين
حللوني وانتم بالف حل ... لا نعلم متي يطوينا التراب .. لكل من أفدتها ولو بكلمه لا تنسيني من دعاك لعل الله يرحمني بها

الساعة الآن 06:51 .