مشكلتى بالتفصيل االممل

الأسرة والمجتمع

صباح الخير ياحلى الم طبعا قبل شوى حطيت عنوان للمشكله كل الى يحب الله ورسوله يدخل المشكله ومافيها انو كنت سهرانه وطبعا بنتى وسخت اغيرلها قامت تسوى حركات وتسب وتضربنى وغير تلعب بالصابون يعنى الزبده انا راح اتفاهم مع بنتى لانو مايبغانى ادخل لمن يكون يناقش البنت وبصراحه وترت ومامسكت نفسي الا صرت اخاصمها فقلت الواحد على قد ماينظف فى البيت هذا مايبان وهو نفس الوقت قام دخل حمام تانى وانا كنت مغسلته وقبل كدا متحكم فيا فى كل شى لاتشتغلى وانا موجود لاتشغلى المكنسه وانا فى البيت ماتنظفى ماتسوى بيتى 4 غرف و3 حمامات واقسم بالله اتهلكت من التنظيف والله لدرجه جاراتى ورجالهم يمدحو فيا فى كل شى مع ذالك مايعجبه واحيانا انا منظفه المكان او الحمامات اكلمه قبل مااغسله اذا حيتروش يقول لا ادخل بكيفى وهو بالفعل بكيفه بس دائما شغل عناد مانتى نظفتى دحين استخدم حق الضيوف والى اخرة والمشكله الكبرى بدات لمن طلبت منه يودى المفارش عند الغسال واقسم بالله انى من يوم ماتزوجت مفارشى حقت الغرف ماتغسلت الا مرة وحده وحقت المجالس ولا مرة زعل ليه اطلب انتى مافيكى خير كنت امسحها بمنظف السجاد صارت ماتنظف طلبت مكياج والله مكياجى من حق زواجى انا متزوجه ليه 5 سنين ونصف يقلى انتى ماتقدرى وعلى دا الحال كل شى طلبته سوه فيها مشكله ويهدد روحى بيت اهلك انا مابغاكى صرت ماطلب واطنش واسوى كل واجباتى والذى لااله الاهو ربنا راح يحاسبنى والله ماقصرت لافى البيت ولا فى اكله ولا فى ملابسه جازانى بالهجر اولا تانيا عايش فى المجلس اهلو عيلتو كمبيوتر 24 ساعه كمبيوتر حتى خرجه نخرج مع بعض طنشت واقسم بالله كل يوم طبيخ ونظافه وبيت جاهز والله حتى كلمه شكر مافى ارسل لجاراتى والله رجالهم يمدحو اكلى ماعدا الى عندى كلمه اسف مايعرفها مستحيل يتاسف انا دائما اتنازل واقول اصبر علشان بنتى لاكن مايجازينى غير بالحقران صبرت عليه للاسف قبل كذا رحت بيت اهلى جلست 4 شهور والله وبالله انو ولا فكر يتصل ويسال عن بنته لاهو ولا اهله والله اهلى وبابا واخويه يتصلو عليه والله انو مايرد كانو هو صاحب فضل لاهلى او انا اخذته من بيت اهله والغريب اخوه الى كلمه بعد مانذلو اهلى بعدين جاء وللاسف ماتغير شى وبكل اسف اهلى من النوع الى مايحب الظلم ولا يقو البنت كذا مرة يغلطونى ويصلحو الموضوع ويتصلو على زوجى فازوجى اعتبر انى رخيصه عند اهلى وهو العكس لدرجه بابا يقولى يبنتى من تصرفات زوجك يانو شايف شوفه ويبغا يطفشك باى طريقه او انو مايبغاكى حاجات كتيرة خربانه فى البيت اطلب منه يغير او يصلح بدا يهدد اصعب شى عند المراءة التهديد واقسم بالله انى مكنستى خربانه من شهر 5 والله اكنس بقطع الغيار الصغيرة الى تجى مع المكنسه بتغاز بس عينين يشتغلو من يوم ماتزوجت وصارت مشاكل كتير على البتغاز الفرن كذالك ماكان عندى فرن الا قريب اصريت وبزعل اشتريت فرن وكلمه الحق تنقال انا لمن يعصب عليا ويصرخ فى وجهى بصراحه اصرخ بس والله من تصرفاته وكلامه الى زى السم لو كانت وحده تانيه ماتستحمله مافى استشارى مكلمته مافى طريقه ماجربتها خلاص لدرجه انى فقدت الامل فى كل شى والكلمه الى مرة زعلتنى صار يقلى انتى شميتى ريحه عافيه لانى كنت امس مرة تعبانه لدرجه ضيق فى النفس وكتمه وعلى فكره كان واقف عند بابالحمام ويقولى اشبك اقوله ولاشى وكررها 3 مرات قلتله رجاء انا معصبه لاتكلمنى ليه اقوله كذا صار يهدد ويقول حتعصبى اكتر حترتاحى ويهدد وصرخ فى وجهى شويه ويضربنى كلكم عارفين شغل البيت كيف يهد الحيل رجاء ادعولى وواسونى التكمله فى الصفحه رقم (5)
57
5K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

المزاجيه..
المزاجيه..
الله يوفقك بس اكثري من الدعاءوان شاء الله تشوفين النتيجه
بطيخة المدينة
حبيبتي الحل قريب منك وراح يتغير180 درجة وقولي بطيخة قالت ألجئي لمالك الملك قومي الليل وصلي وأدعي فسهام الليل لاتخطأ أستغفري في اليوم أكتر من1000 مرة وصدقيني داومي على اللي قلتلك عليه وشوفي كيف راح يتغير والله كلامي هدا عن تجربة ربي سهلي أمور كتير بسبب قيام الليل والدعاء والأستغفار إنتِ جربتي كل شي بس ماجربتي تروحي للسميع العليم القادر على كل شي والله يهدي الأمور بينكم يارب
مونفقه
مونفقه
الله يعينك
hams2007
hams2007
لا املك لك الا الدعاء
الله يعينك ويسخر لك زوجكـ
ضـوء الـقـمـر
عليكي بكثرة الدعاء في صلات ا لقيام ان الله يصلحه ثاني شيء ايذا كان معصب لاتردي عليه
استغفري في نفسك دايمن كلميه بلكلام المعسول واصبري في البدايه بيكون يتريق بس بتلاحظي
النتيجه انه تغير للاحسن والله يوفقكي