بسمةخجل
بسمةخجل
للرفع
اغلى ناسي A
اغلى ناسي A
اتوقع انه وراثه ..!!
بسبوسه حواء
بسبوسه حواء
والله حبيبتى انا رأيى ان مش كل الامارتيات شعرهم حلو مش كلهم شعرهم وحش وكذلك السعوديات فيهم الشعور الروعه والعكس
وانا مصريه وشعرى الحمد لله سواده فاحم رغم ان امى واخواتى البنات اتنين شعرهم مايل للبنى مش للاسود
وشعر امى واخواتى البنات خفيف ومش ناعم على العكس منى
فمفيش قاعده عامله حبيبتى وكل انثى ليها جمالها والله الناس بتموت على البياض وانا رأبى ان السمرا ليها جاذبيه على الرغم من انى بيضا جدا
الشعر الخشن حلو والناعم حلو والقصير حلو والطويل حلو وكل انثى حلوه لكن المهم انك تظهرى طبيعتك على احسن حال مش انك تغيرى منها
وعموما عندى ليكى حل
انا صحبتى شعرها اسود لكن مش السواد الحالك وكان امينه حياتها شعرها يكون فى لون شعرى
استخدمت حنا جلورى السودا وهى معروفه عندنا فى مصر دورى عليها عندك او خلى حد يجبهالك من مصر
وكل مده بتكررها وشعرها منها سواده اكثر من فاحم وفى اخر مره زودت عليه حنا سودا من عند العطار اسمهاالحجر الاسود عطيتها نتيجه اقوى واقوى لدرجه ان شعرها اصبح اسود من شعرى بس انا فى رأيى ان السواد الطبيعى ليه جاذبيه مش بتدهالك صبغات العالم كلها وانا اكره التغير فى لون الشعر نفسه مهما كان لونه
بحس ان ربنا عطى كل انثى اللون المناسب ليها ولبشرتها ولون عنيها
واختلاف الواننا واشكلنا ايه من ايات رب العالمين
لكن التغير برضه حلو للمتزوجه كسرا للروتين رغم انى مش متخيله انى ممكن اصبغ شعرى فى يوم من الايام
اتمنى اكون افدتك حبيبتى ويارب توصلى لل تتمنيه
ولو تعرفى ممكن استخدم ايه مع الحنا عشان متغيرش لون شعرى بالله عليكى افيدينى
اه صحيح صحبتى قالتلى ان الحجر الاسود نشف شعرها شويه يعنى اهتمى بعدها بماسكات لتطريه شعرك
تانى حاجه لو جه اى حاجه على وجهك او جسمك من الحنا بتصبغها جداااا
والحل ان تفركيها بطفى السجاير لان حصل معاها كده والكوافير عطاها الحل ده وفعلا كأنه سحر
اذكروا الله يذكركم
لا اله الا الله عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد الحركات والسكون
ادعولى ربنا ينولنى الى فى بالى
مزيونه بنت مزيون
انا اسمع ان فيه بنات يحطون مع الحناء زيت زيتون عشان مايصبغ الحناء بشعورهم
غربة الالم
غربة الالم
بعض الامارتيات يكون اصلهم هنود فتلاقين شعرهم حلو بسبب عروقهم

وحتى الاماراتيات البدويات او الامراتيات ابا عن جد بعد شعورهم حلوه وزي ماقالت وحده من العضوات البدو بشكل عام شعورهم

حلوة غالبا ماتكون ناعمة وطويله واسود وكثيف بس كل وحده وعنايتها

وعلى العموم اذا اهتميتي بشعرك بيطلع حلو والعنايه والتغذيه وحتى النفسيه لها دور