حنه اصاله واحلى زيت للشعر

العناية بالشعر

بنات دي اول مشاركه لي ويااااريت تتجاوبو معاي لان بنت خالتي خلاااص بتتزوج ومحتاجه لنصليحكم00000اول شي اللي استخدم اللون البني الفااتح منها حلوو ولااا وايه احلى الوانها00000تاني سؤال 00 زيوت او كريمات الشعر اللي استخدمتيها وتنعم الشعر او الخلطات الناجحه لتنعيم الشعر000واخيرا كان في بنت في المنتدى ليها موضوع لتغغيير لون الشعر وكانت مكوناتها الكركم وماء اكسجين وزيت زيتون مش فاكره باقي محتوياتها احد عنده الرابط ولو احد جربها ايه النتيجه 00وجزاكم الله كل خير
4
756

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

موناليزا الوجود
معقوله يابنات 55 واحده تتدخل ولا تشارك
Jane_blond6
Jane_blond6
موناليزا الوجود

اهلا حبيبتى بصى بالنسبة لوصفات تنعيم الشعر

1- الزبدة ( احسن لورباك ) تسيحيها على النار و ممكن تحطى معاها صفار بيض او لا انتى حرة
2- السمنة مع اى تقريبا حمام زيت عندك كويس

3- المايونيز + عسل+صفار بيضتان + اى زيت عندك

4- بردة ممكن تستخدمى نخاع الجمل تقريبا تسخنيى على النار حتى يبقى زيت و تحطى على شعرك بس انا مش جربتها

5-و فى بردوا وصفة تانية بالموز انك تجففى قشرة و تتحطنى بس مش فاكرة بعد كدة بقيت الوصفة او ممكن تحطى فى الخلاط مع زيت زيتون مثلا

6- فى وصفة بردوا جميلة زيت لوز + عسل

ممكن انتى كمان تعملى بحث اكتبى مثلا تنعيم الشعر او الشعر الجاف و دورى

و بالنسبة للمقا دير انا بعملها كدة بالتقريب و دى واللة الى اعرفة و اى سوال انا فى الخدمة حبيبتى :26: :27:
sosa2004
sosa2004
تنعيم شعر روب وعسل او روب وبيضة ..وايضا حمامات كريم .
واذا تبين تغيرين لون شعرج جربي الحنة بس لا صبغ ولا خرابيط:26:
موناليزا الوجود
jane_blond6 مررررررررسي ربنا يخليكي بجد وحاجرب وصفاتك ودي مني:26: sosa2004 مرررررسي عالمشاركه وحاجرب الوصفه برده لانها سهله وجزاكي الله كل خير بس العسل مابيلصق بالشعر والوصفات قد ايه نخليه0ودي مني علشان ماتزعليش:26: