أم مارية وريما
يدي بيدك
عاداتي السيئة مؤثرة علي وعلى اطفالي وعلى بعلي وعلى جيراني خخخخ
لا جد عندي عادات ممرطة حياتي
يارب اتغير
ورح احط الموضوع بالمفضلة
والى الامااام ثورة ثورة هههههه
marmoor81_5
marmoor81_5
يدي بيدك عاداتي السيئة مؤثرة علي وعلى اطفالي وعلى بعلي وعلى جيراني خخخخ لا جد عندي عادات ممرطة حياتي يارب اتغير ورح احط الموضوع بالمفضلة والى الامااام ثورة ثورة هههههه
يدي بيدك عاداتي السيئة مؤثرة علي وعلى اطفالي وعلى بعلي وعلى جيراني خخخخ لا جد عندي عادات ممرطة...
شكرا لمرورك ودعوتك جزاكي الله خيرا

ان شاء الله مع بعض نشجع بعض ونتغير للاحسن

انت اروع حبيبتي ويارب ننجح وان شاء الله هننجح

كان الله في عونك ياقمر والله كلنا مثلك وعشان كدة اقترحت الموضوع دة ربنا يوفقنا يارب

الله يخليلك اولادك ياارب ويعيننا علي تربية ابناءنا جميعا ونكون لهم قدوة صالحة

ههههههههههه حسستيني اننا داخلين حرب .............. بس هي فعلا حرب مع الشيطان الله يخزيه ويبعده عننا

ربنا يقوينا جميعا ....... شرفني اشتراكك معنا حبيبتي

ههههههههههههههه والله ضحكتيني .. ربنا يفك كرب الشعب الليبي يارب

وراح نطهر نفسنا من العادات السية عادة عادة .. صفة صفة ..... خصلة خصلة

دقت ساعة العمل .. الي الامام :42:

ههههههههههههههه
marmoor81_5
marmoor81_5
طيب ياللا نبدا وكل واحدة تكتب عادة واحدة سيئة نفسها تغيرها واكيد العادة دي حتكون مشتركة بيننا كلنا او كتير مننا

والعادة اللي حنلاقي اغلبنا مشتركين فيها نبدا فيها او نعمل عليها تصويت

انا حبدأ ..... اسوأ عادة عندي التسويف ...
بس انا نفسي نبدا الاول بحاجة تعبدية لله يعني مثلا انا بصحي بدري طبيعي عشان بنتي في المدرسة بس نفسي اعود نفسي اني يوميا لاااااااااااااازم اقول اذكار الصباح واقرا ورد قران ولو صفحة .... عشان ربنا يبارك في باقي اليوم
فلازم احدد لنفسي وقت يوميا انه ايا كان اللي ورايا الساعة جت كذا يبقي اسيب اللي في ايدي واجلس للذكر

وناخد معاها الصلاه في وقتها بين الاذان والاقامة ايا كانت الاعذار

وحستني بردو ردودكم وكل واحدة تكتب ايه العادة السيئة اللي مأثرة في حياتها ومضيعة وقتها وتحب نبدا بيها

وانا حكتبهم كلهم عندي عشان ناخدهم واحدة واحدة واللي حتاخد راي الاغلبية نبدا بيها

مستنية ردودكم وربنا يوفقنا
ام تويني
ام تويني
فكرة حلو ه ومحمسة ..
أم مارية وريما
ماراح اكتب اي عادة لان كل العادات الي حتكتبوها فية للاسف الشديد
فعندي مخزن من العادات السيئة مايكفي بلد
انا رح انفذ واجتهد مع المجتهدات في التغيير والله المستعان على انفسنا والشيطان ..