السلام عليكم انا زوجي شف في مطعم ايطالي وطبخه لديد وكنت مش بطبخ كل يوم الان غير شغله ولازم اطبخ كل يوم غدا وكل يوم احتار اطبخ ايه ولكن الحمدلله مطبخ حواء يساعدني كثيرانا طبخت اليوم بدجان بلبشمل 2 بدجان كبير يقطع شرايح وتقليه بزيت وبعد كده تجهزي اللحمه المفرومه بطريقتك تغليها او تقليها وتحطي عليها فلفل ابيض وملح وبعد كده تحطي ملعقتين زبده لم تدوب الزبده تحطي الدقيق شوي شوي لم يتجانس الخليط تصبي عليه حليب بارد وتقلبي الخليط حتي يثقل ثم تحضري صنيه الفرن وتحطي البدنجان وبعد كده شرايح جزر مستويه وبعد كده اللحمه المفرومه وبعد كده الجبنه المبشوره وفوقه المشمل وتحطيها في الفرن حتي تتماسك وبعد ان تبرد تقطعيه و بلهنا والشفاء انا مش بحب الطبخ ولكن معكم بدات احب الطبخ طبختي اي كلام جنب طبخكم الديد والمقادير والبهارت اعتقد حسب الرغبه وشكرا لكم
25-03-1426 هـ, 01:36 صباحاً

السلام عليكم
ممممم
طبعا السؤال اليومى الممل اعمل ايه على الغدا
بليكان ريحتينى كل يوم افتح موضوعك الطش اكله واجرى اعملها
وابو الشباب مستغرب ليه ما بسالو
ما يعرفش السر الخطير دا
عموما امبارح عملت كباب حله
ورز ولفت مخلل
انا اللى مخللاه هههه
والنهارده الاولادعايزين كباب حله تانى
هعمل معاه صينيه بطاطس
وهجرب طريقتك فيها
ام باسل
مشكووووره بليكان وزئرده على الموضوع
ام باسل
25-03-1426 هـ, 09:52 صباحاً

ام هائل والله اكلك هائل مثل ولدك ومجامله جدا اعتقد ان عمل زوجك كشيف فى مطعم ايطالى حاجة مش سهلة لان صعب انك ترضيه وهو اكيد زواقة و عارف اصول الشغل ربنا يقدرك و طبختك اول مرة اعرفها فعلا شكلها لذيذ خصوصضا زوجى يحب الباذنجان تسلم يمينك
om basel وعليكم السلام ورحمة الله
الله يريح قلبك يا رب دا مش لطش يا حبيبة قلبى الغرض من الموضوع اننا نساعد بعض فكرك انا كمان ما بحترش دا انا بتزنق زنقات ليها العجب بس ربك بيسترها
هو انتى غاوية كباب حله زى انا بموت فيه اول ما اتجوزت كنت شغاله عليه الله ينور لحد ما حماتى قالتلى الواد بطنه نشفت
فبدأت اعمل اكلات تانية بعيدة كل البعد عنها
المهم المنيو النهاردة حيرتنى خصوصا ان امبارح عملت محشى ورق عنب
النهاردة صينية بطاطس باللحمة و رز بالشعرية
25-03-1426 هـ, 12:35 مساءً

السلام عليكم يا بنات
وحشتونى أوى أوى
انا طبعا بعمل أكل بسيط الان لانى قاعدة عند ماما
انهارده هعملهم مكرونة بصلصة ايطالية وفراخ بانيه متبلة بالاعشاب العطرية بس جربوها لذيذة أوى واقليها بدقيق وبيض وبقسماط
25-03-1426 هـ, 12:53 مساءً

zeireda نورتى مصر يا سكرة بوسيلى لوجينا الف هنا وشفا هما بيخلوكى تطبخى دا استغلال دا انا كنت عملت اضراب عن الطبخ لو جاية من بره يلا بقى اصلهم عارفين ان اكلك طعم
25-03-1426 هـ, 01:41 مساءً

الساعة الآن 03:57 .