حشوة للتارت المالح

استبدلى الحشوة اللى فوق يعنى بدل الجبنة و البسطرمة نضع فى كل قالب حوالى ملعقة خضار مسلوق ونضع عليها طبقة خفيفة جدا من البشاميل الخفيف و نرش رشة جبنة رومى مبشورة وندخلها الفرن
30-05-1426 هـ, 02:43 مساءً

حشوه للتارت المالح

2 بيضة
نص كوب جبنة شيدر
بصله صغيره
ملعقه كبيرة زبده
كوب لبن - فلفل اسود
وممكن زى ما انتى عاوزة قطع سوسيس او قطع مشروم او قطع دجاج
الطريقه
نخلط الزبده مع الجبنة والدقيق واعجنهم قطع صغيره واضعهم فى قوالب التارت وندخلهاالفرن لحد ما تصفر او تحمر خفيف وبعدين نحط ونوزع الجبنة الشيدر في القوالب
ونعمل الحشوه : نسيح الزبده ونقلب البصله فيها لحد ما تدبل و تصفر ونحط فوقها قطع الدجاج او السوسيس او المشروم ونوزعها في
القوالب فوق الجبنة نخلط اللبن والبيضمع الفلفل وجوزة طيب ونصبه فوقها وندخلها الفرن عشر دقائق
و بالهنا و الشفا

30-05-1426 هـ, 02:53 مساءً

عزيزتي don
برافو والله إنك كملتي بطريقتك الحلوه .. كنت عاوزه أكتب ولم أتمكن لظروف
وزي ما قلتي ممكن عدة طرق لتزويق التارت سواء الحلو أو الحادق
في التارت الحادق عملت حشوه بالجمبري وطلعت رائعه
30-05-1426 هـ, 03:02 مساءً

يا صباح الفل يا نانى وتسلم الايادى يا نانى ميمنعش ان انا نزلت بعض الحاحات انك ما تنزليش اللى عندك ؟؟ احنا بنزلهم كل اللى نعرفه انا و انتى كله كله و كل حاجة واى حاجة المهم انهم يعرفوا كل حاجة مجربة و ناجحة و حلوة و يبقى احنا عملنا اللى علينا وهما عليهم الاختيار و التنويع .ربنا يعمرلهم بيوتهم يارب بكرة يا ما حيحتاجوا ينوعوا بدل الملل فى اختيار انواع الاكل اليومية بس احنا ربنا يقدرنا و نخليهم يعمروا مطبخهم بما لز و طاب
30-05-1426 هـ, 04:32 مساءً

ماشاءالله عليكم
ممكن اسال...هل التارت الحلو لازم احط عليه كاستر ولا ممكن اكتفي بخلطة الشوكولاتة؟؟
01-06-1426 هـ, 03:55 صباحاً

الساعة الآن 12:16 .