ما دام فيها ارزبسمتى و بالخلطة والديك اللى اسمع الرومى وكلام كده يفتح النفس
عفونا عنهم، بس ده بعد الرجوع لباقى افراد العصابة ، ودول اكيد اكيد هيوفقوا
خلاص يا نووودى و موووتى كفاية عليهم كده ، طب علشان ابنها اللى لسه ناجح
اكيد هتدخل تعمل حاجة فى المطبخ بمناسبة النجاح
يا صباح النور ( برضة العصابة دخلت مع بعض )عموما الله يبارك فيكم وعقبال نجاحكم فى حياتكم يارب

حاضر يا لاروز اول حاجة حكتبها طلبك انا عارفة انك قعدالى ومش حعرف ازوغ منك ...
احلى جملة فى كلامك يا كهرمانة ( يحرق الريجيم)لان تقريبا الجملة دى قلناها كلنا (والناس تاكل واحنا نعمل ريجيم ونحرم نفسنا)ابقوا قابلونى لو فلحنا فى ريجيم وتسلم ايديكى على الكفتة
ghidaa ربنا يخليكى ...waswosa احنا كاتبين الارز بالخلطة فى الجزء الاول لو مش حتعرفى توصليله قوليلى وانا ابعتهالك على الخاص وبالنسبة للارز البسمتى انا عملت بية برضة فى الجزء الاول الكبسة .. فشوفى تانى هل دة طلبك ولا عايزة اية؟؟؟

ماهى المشكله يانانى مش فى الهروب نفسه.. المشكله ان الواحد مش عارف يهرب يروح فين ؟؟ والاهم من كدة انهم مايلقوناش ..اوعدك لو لقيت حتة حقولك و انتى لو لقيتى قوليلى ...بس يا بنات ...كلها كام سنة جواز و تسئلونا احنا هربنا فين عشان تحصلونا ...والله شكلك يا عواطف عايز ييجى معانا ؟؟تعالى ما تتكسفيش

طيب يا دينا يبقى هما موجودين عندى و انا ناسية انا مخزناهم على الكمبيوتر الواحد مخه تربس و فقد الذاكرة
ادخلوا هنا " منتدى العروض التجارية للمصريين"
بنات مصر تعالوا نجدد أيامنا الحلوة
ولدتك أمك يا ابن آدم باكياً و الناس حولك يضحكون سرورا
فاجهد لنفسك أن تكون إذا بكوا يوم موتك ضاحكاً مسروراً
ملحوظات مهمة جدا قبل عمل التومية

1- يجب ان تستخدمى الخلاط (الكيتشن ماشين )لانها عايزة ضرب جامد ومستمر
2- لازم تفصلى الصفار عن البياض كويس
3- لازم لازم لازم يكون البيض بنفس درجة حرارة الزيت بمعنى ازا كان البيض محطوط فى الثلاجة يبقى تحطى الزيت زيه فى الثلاجة قبل عمل التومية علشان ماتفصلش منك
4- لازم عند وضع المقادير فى الاول يكون لمدة 10 ثوانى بس اى تعدى من 1 ل 10
5- ما تطفيش الخلاط خالص طول ما احنا شغالين فى العمل و بنفس القوة و السرعة
6- ازا عملتى الثومية بالبياض لوحدة خلاص
7- لكن ازا عملتى التومية بالصفار لوحدة تتبعى نفس الطريقة هى هى لكن بعد ما تخلصى لتر الزيت فى الاخر وقبل ما تطفى الخلاط تضيفى على التومية معلقة كبيرة زبادى بلدى عشان يبقى لونها ابيض مش اصفر
8- ازا كنتى عايزة كمية حلوة نعمل التومية بالصفار لوحدة و بعد ما تخلصيها و تشيليها نعمل تومية بالبياض لوحدة و بعدين تحطى الكمية دى على الكمية التانية و تخلطيهم مع بعض و بالهنا و الشفا

الساعة الآن 06:43 .