ممكن تسيبونى بقى على waswosa اتاخرى انتى يا هبة .. عيش اية اللى عايزة تعملية و انتى متجوزة ؟؟؟ يعنى حتكونى خلصتى ماشاءالله كل اللى مطلوب منك فى البيت و الاولاد وفاضية تعمليلهم عيش ؟ لولا ان احنا بنتكلم على الهواء مباشرة كنت عرفتك غلطك وبعدين انا بنفض لحد برضة ؟؟ خدى ساتر منى دلوقتى

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

صباح الفل على كل حبيباتي

ازيك يا دندون؟؟ وسووسة بتتدلع عليكي يا جميل، شفتي بقى؟؟ نتدلع على مين غيرك انتي و ناني بس؟؟

ناني صحيح، تعالي اعمليلي الليمون المعصفر و الليمون المسلوق احسن ارجعك من المخبأ و مفيش خطف و لا حاجة!!!! اصلي بصراحة بافكر اعملهم عشان رمضان لاننا في البيت مدمنين مخللات على مائدة الافطار و السنة اللي فاتت اشتريناهم جاهزين فقلت اتفلسفلهم السنة دي

تسلم ايديكم على الحاجات الجميلة دي كلها و تسلم ايديكي يا هبة على طاجن المكرونة، حاذاكره كويس و احاول انفذه بس من غير مواعين!!!
يا رب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك و عظيم سلطانك

اللهم اغفر لي و لوالدي و للمؤمنين و المؤمنات يوم يقوم الحساب

اللهم احفظني و زوجي وولدي من كل سوء

أهلا دينا ...إزيك ..
معلومة مفيدة
يابنات طبعا الدقيق بيبقى مش مضمون ازا كان نوعة كويس ولا لأ وبما انكم لسة فى الاول بتتعلموا وازا صادفك وانتى بتعملى العجينة وطلع نوع الدقيق وحش و طبعا لقلة خبرتك مابتعرافيش تعالجى العجينة فى ساعتها و الوصفة كلها بتبوظ منك علشان كدة عيزاكم تستخدموا احتياطى ( محسن الدقيق ) دة بيبقى شكله زى الدقيق ولونة ابيض برضة و بيتباع عند محلات لوازم الحلويات والتورت ورخيص و بتشترية بالجرام كفاية و خلية عندك واستخدمية فى كل مخبوزاتك زى العيش و الفطاير و الكرواسان و البيتزا ...الخ
طريقة محسن الدقيق : على كل كيلو دقيق تضعى معلقة صغيرة مليانة ...
او على مقدار الخميرة تضعى نصها محسن دقيق ( بمعنى ) ازا كنتى مش حتستعملى دقيق بالكيلو و حتستعملية بالكوب يبقى تشوفى انتى حتحطى خميرة اد اية ؟؟ مثلا 2 معلقة خميرة يبقى تحطى 1 معلقة محسن دقيق و ازا مثلا معلقة واحدة خميرة يبقى نص معلقة محسن دقيق وهكزا فهمتوا عليا ؟؟؟؟؟؟؟؟

يا سلام يا نانى لسة فكرانى ؟؟ مش قلتيلى انك حتقعدى فى المنتدى هناك ومش حتيجى المطبخ ؟؟ واحنا هنا الابقى ماشى يا نانى ؟مكنش العشم

الساعة الآن 01:09 .