الف حمد الله على السلامه يا دندون
وجزاك الله كل خير على المعلومات دى
انا من زمااااان وانا بدور على ايه الحاجات والافكار اللى ممكن تتشال فى الفريزر
19-06-1426 هـ, 01:15 صباحاً

ألف حمدا لله علي سلامتك يا شيف don
النت كان مظلم من غيرك و ماله طعم
و تسلمين على أفكارك الرائعة عموما و على أفكار الأكلات التي يمكن تفريزها خصوصا
و عندي سئوالين لو تسمحين :
بالنسبة للمعكرونة الباشميل المفرزة و اللاظانيا :
بعد خروجها من الفريزر هل تتركيها تفك من الثلج أولا قبل أن تدخليها الفرن أم تدخليها مباشرة الفرن و هي مثلجة
و بالنسبة للسمبوسة و السبرينج رولز :
هل تحمريها مباشرة بعد خروجها من الفريزر أم تتركيها تفك الأول قبل التحمير
و إذا كنتي تحمريها وهي مثلجة هل تكون بعد التحمير ساخنة من الداخل لأنها تتحمر بسرعة و أخاف أن تكون بعد التحمير مازالت مثلجة
19-06-1426 هـ, 05:58 صباحاً

ابله دون انا اهو تلميذة شطورة منضبطه وباجى كل يوم احضر الدرس بس التطبيق كمان شويه لانى مشغوله اليومين دول

ايرا ميرسى على الساليزون ربنا يقدرنى واعمله لما اخلص اللى ورايا واهو نرتاح من اكل المخابز اللى منعرفش دقيقهم ولا زيتهم وسمنتهم شكلها ايه

منمن ايه المواهب المستخبيه دى يا ماما
19-06-1426 هـ, 06:05 صباحاً

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

صباح الخير لكل الموجودين

دندونة حبيبتي، انا مقدرش على زعلك و الله بس انا مدخلتش المنتدى امبارح و الموود تعبان شوية اليومين دول معلش سامحيني يا قمر. و الف حمدا لله على سلامتك يا جميل. و مش عارفة اقولك ايه على مجموعة الاكلات السريعة اللي حطيتيها دي، ما شاء الله تبارك الله عليكي، ربنا يحفظك لاولادك و يحفظهم ليكي و يجعل اعمالك الخيرة دي في ميزان حسناتك. و احسن حاجة انك ريحتيني من زن ام زياد اللي كل شوية تسألنا نفس السؤال: حاعمل ايه النهاردة!!!!! سامعة يا ام زياد؟؟؟ دون مش مخلية حاجة في نفسك خالص و اياكي اسمع نفس بعد كده حد بيطلب اكلة سريعة

ربنا يخلينا دايما على المحبة و اللمة الحلوة دي، و الف شكر يا دندونة على سؤالك و ليكي مني بوسة كبيرة اوي
19-06-1426 هـ, 09:04 صباحاً

عايزة طريقه البالتون ساليه الله يخليكم
19-06-1426 هـ, 09:49 صباحاً

الساعة الآن 08:29 .