ام باسل انتى فاضلك بس السجق و كتبت لك الكرشة بس ماعلقتيش ..... فى حاجة تانية و انا ناسية؟؟؟؟؟ اة اة حاجة حلوة لحبايبنا الصغار حاضر
يا نانى انا قلت انك مصرية بس فية رد ليكى لقيتك حدفتى يمين شوية على لغة تانية فقلت لا مش مصرية ..
والله يا نانى لو عندك حاجة سهلة للبنات و تشرحيها لهم واحدة واحدة سواء اكل او حلويات ماشى ...
هبة مش المفروض ان انتى اللى تستخبى دة المفروض ان انا اللى استخبى منك لا نك كتر خيرك جبتى اخرك منى بس اظن انتى عارفة اللى فيها و عارفة سبب التاخير اللى يكسف
25-04-1426 هـ, 12:44 صباحاً

سكر هانم اهلا بيكى اعتقد انك اول مرة تجيلنا مظبوط ؟؟؟؟؟
بصى يا ستى فى توقيعى حتلاقى فية مكان تانى غير دة اللى هو الملف الاول و لسة قفلينه امبارح حتلاقى فية الارز المعمر الحلو و كمان الى باللحمة و طلبك تقريبا فى الصفحات الاولى .ولاى استفسار احنا حاضرين
25-04-1426 هـ, 12:52 صباحاً

ايوة اول مرة...ياخت دون....
جزاكي الله خيرا هاعمل بحث عليه ...
ولو اي حاجة هاسألك

تعبتك معايا
25-04-1426 هـ, 01:11 صباحاً

[quote=don]الكرشة بالحمص
تسلمى يا ابله دون ربى ما يحرمنى منك يا غاليه
25-04-1426 هـ, 01:31 صباحاً

مقالي التمبرا
2 كوب دقيق + 1 كوب نشا ناعم + نصف كوب رز مطحون ناعم + ربع كوب سكر ( ممكن الإستغناء عنه ) + ملح وفلفل اسود + ملعقه صغيره بيكربونات
نقلب جميع المكونات ونحتفظ بها في علبه محكمة الغلق لحين الإستخدام
طريقة عمل خلطة التمبرا
نرب 1 بيضه مع نصف كوب لبن أو زبادي وملعقة زيت ونضيف عليهم بالتدريج من المكونات السابقه حتي تتكون خلطه تقيله بعض الشي تشبه عجينة لقمة القاضي
أنواع المقالي التي توضع في الخلطه ثم تقلي بالزيت
شرائح فيليه دجاج - شرائح فيليه سمك - جمبري
حلقات بصل - قرنبيط مسلوق
قطع دجاج مسلوق و بالعضم ( كنتاكي )
في شرق آسيا بيقلوا أنواع خضار مختلفه والقاسيه منه بيسلقوه نص سلق والطعم حلو قوي
مثلا الفاصوليا الخضراء والبطاطا والبطاطس والسبانخ وغيره كتير
من تجاربي .. اضع العيش الفينو أو الكايزر في الفريزر وعندما يتجمد أبشره بالمبشره في الفتحات الكبيره وأستعمله للكنتاكي بعد تغليفه بالتمبرا وبعدها أقليه علي طول
لمن يفضل الحراق يضيف شطه للتمبرا
وممكن أيضا إضافة مسترده أو كاتشب
25-04-1426 هـ, 10:14 صباحاً

الساعة الآن 06:53 .