دووووووووووووووووووووووووووون

انا امبارح جربت السويسرولل وطلع روعة روعة روعة

بس فية مشكلة انا وانا بعجنة كانت العجينة ريحتها [B
]زفااااااااااااااااااااااارة
[/b]اضفت فاتيليا اكتر على العجين
وبعد اما عملتها
خطيبى قاللى انها زفرة برضة .
مش عارفة لييييييييييييييييية
لما قعدت

************MoOnty**********
ممكن اقول حاجه بصى يا موتى فيه فى السوق بيض اسمه بيض حيوى ده عمره ما بيبقى زفر بالاضافه لانه طعمه احسن وافيد
هبة

الاقى البيض دة فييين
هو منتشر يعنى ها الاقية بسهولة ولا لا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

************MoOnty**********
هبة يا بنتى ارحمى ....انتى ماتجبيش سيرة المطبخ خالص لحد متخلصى ريجيم ... اية يا بنتى عمالة تلقطى من هنا ومن هنا وفى الاخر تقولى لى فتة كوارع ؟؟؟ ماهى المشكلة فى اللى سمعت كلامك من الاول بتاعة المحشى اللى هى عارفة نفسها دلوقتى و بتضحك ........
يل اسراء و الله انا حاسة بيكى من كلامك و هاين عليا ابعتلك الاكل اللى نفسك فية و عموما حنخلى هبة تاكلك على ما تيجى مصر تنورى
نانى تسلم ايديا على اية دة انتى استاذة و احنا منتظرين و صفاتك معانا يا نانى و منتظرين ايديكى الحلوة للبنات بس زى ما متفقين نكتب حاجة و نستنى التعليق و الاسئلة
هبهوبتى تسجيل الاكل مش بيتخن بس اعتقد معانا احنا بيتخن ( عايزاكى ضرورى )
Tamatiaa حبيبتى صباح الفل وحشتينى على فكرة حاجة ضرب البرابرة جميلة و بتبقى على طول طازة انا بشترى منها كل خامات الحلويات بالنسبة يا حبيبتى للكبدة دى لسة فى طرق جميلة بتبقى حلوة جدا حكتبها لكم اللى بالبقسماط و اللى بالدقيق و اللى بالردة زى بتاعة مطاعم الحسين و الله كنت حنزلهم مع الكبدة اللى فاتت بس قلت اكتب اثنين اثنين استنينى
هبة البيض الحيوى موجود من زمان و برضة الجضروات الحيوية بقى موجود فى كل حتة بس دة مش حل يا mooty لانك مش حتفضلى تجيبية على طول لانة احيانا بيبقى مش موجود
وبعدين ماتزوديش الفانيليا فى الحلويات لان ها لما بتذيد بتسبب لسعة فى الفم يعنى تحسى ان لسانك بيلسعك فمتزوديشهاش عن الطبيعى ممكن تجربى مع الفانيليا بشر ليمون او بشر برتقال ( القشر ) بس ناعم قوى يكون مش باين و بالنسبة لخطيبك عودية ياكل و هو ساكت
والله ليكم كلكم الف الف بوسة مستنياكى يا هبة

الحمام الكولبست ( طلب مروة ) الحمام العدد اللى انتى عيزاة _ ملح _ فلفل _ كمون _ سمن _ 2 بصلة كبيرة ._ليمونة كبيرة

الطريقة بعد غسل الحمام كويس نفتحة من ظهره بالطول بالسكينة
نحضر مقلاية او صينية و نضعها على النار و نضع السمن
نقطع البصل شرايح تخينة و نحمرها فى الزيت لحد لونها ما يبقى قريب للبنى
نضع الحمام جنب بعض مع التوابل و نوطى النار حينزل شوية ماء نسيبه لما يشربها و يحمر فى السمن مع البصل و يبقى لونه بنى
اضع قليل قليل من الماء لحد مايستوى
خدى بالك ان الحمام حيستوى على طول مش حياخد وقت
ولما تلاحظى انه خلاص على وشك بنعصر الليمون مع اخر رشة ماء
و ننطفى النار بعد ما يستوى و نطلع الحمام بصوص خفيف مع البصل و بالهنا و الشفا

الساعة الآن 01:14 .