[frame="7 100"]
غنوه هلا بيكي اختي الله اختي بجد تسلمي على دعواتك الي ما لها حد وطيبه مثلك وان شاء الله حبدا الدرس الثاني قريب باذن الله بشكرك على مرورك العطر

ـــــــــــــــ ــ

انسانه حساسه هلا وحلا اختي تسلمي وتحت امرك المواقع الي تريدي تتاجري من خلالها ولا تتعلمي كيف المتاجره في برنامج تعليمي

فلو عندك معلومات وخبره من قبل في الفوركس يبقى تريدي مواقع تقدري تتعاملي مع الفوركس وجه لوجه بالاسعار وتحملي برنامج على جهازك ودي شركه ريفكو او اف اكس سي ام وفي شركات كثيره وممكن ايضا البنوك المعتمده وهذا الموقع به احسن الشركات في الفوركس ولكي ان تختاري منها

الضغط هنا اختي

بس يعتبر الاضمن بين الشركات هي ريفكو او FXCM وهما الاثنان يعتبروا نفس الشركه وريفكو هي الاصل تفضلي الرابط لريفكو اهو

الضغط هنا اختي

اول شئ تكتبي البيانات الاساسيه فقط الي هما
البند الاول والثاني والسابع والتاسع فقط

وبعد ما تاخدي باسورد واسم الدخول يطلب منك الخطوه الثانيه تنزلي البرنامج الي من خلاله حتعطي الامر بالبيع او الشراء وبعد ما تحملي البرنامج تضعي اسم وباسورد الدخول الي اخدتيهم من شويا وتدخلي وتبدائ تشتري وتبيعي اختي على حسب ما انتي عارفه او محلله الموقف

اما لو انتي لديكي خبره بسيطه بالفوركس فانا انصحك قبل ما تدخلي على برنامج البيع والشراء هو انكتعرفي ما هي الاساب الي تؤدي الى اني ابيع او اشتري حتى استطيع اكسب وهذا لن ياتي الا باثنين الاول هو المذاكره في بعض المواقع المتخصصه وايضا تحميل برنامج تعليمي بس دي مرحله بعد المذاكره وهو برنامج بيعرفك ان العمله نزلت كم مره اليوم او امس او من اسبوع فتبني رايك انه يمكن تنزل مره اخرى وفيه مناطق عندما يصل لها سعر العمله لابد من ان يدخل الناس تشتري علشان يطلع ومناطق اخرى لازم تبيعي علشان حينزل وهكذا وانا ساشرح هذا البرنامج بعد شويا قبل شرحي للدرس الثاني والله الموفق . يارب اكون جاوبت على تساؤلك اختي انسانه حساسه ةهلا بيكي زود

ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــ

هلا هلا بام طارق شرفتي الموضوع اختي بحضورك المميز واسئلتك الي تبغي بها وجه الله خالصه ربي يرزقك دوم بالرزق الحلا ل الوفير اللهم امين يا رب العالمين

اولا انا حرد علىكلامك اختي برد لا يقبل الشك وهو فتوى من شيوخنا وربي يظهر لنا الحق دوم على موقع اسلام اون لاين عن موضوع المارجن وهو نفسه التامين الي بندفعه لناخذ 100 مره ضعف المبلغ

الفتوى الضغط هنا اختي

اولا موضوع اني بعطيهم تامين امام القرض انا بعطي شركه الوساطه التامين لاثبت لهم حسن النيه فقط واني متحمل لو خسرت فلوس اني لا ارجع في كلامي فانا اعطي شركه الوساطه اختي وليس اعطي البنك علشان يعطيني قرض فشركه الوساطه بينها وبين البنك تعاملها وانا بيني وبين شركهالوساطه في كل شئ البيع والشراء واخذ المبلغ بدون ربا

فلو لم نعطي شركه الوساطه اي فلوس تامين كيف سنشتغل في الفوركس وايه الضمانات الي ياخدوها علينا علشان ناخد المبلغ ولو ما اخدوا ضمانات واشتغلوا بالنيات في الفوركس كان الناس كلها اشتغلت وان كسبت تعطي شركه الوساطه الرسوم ولو لا سمح الله لم تكسب كانت لم تعطيهم شئ وكفايه الخساره ولكن التامين ده لحسن النوايا فقط اختي وتامين لاخذ المبلغ المضاعف ولكن لا تدفع ربا

وانتي اثارتي نقطه حلوه جدا ومهمه جدا جدا وهو ان في الفوركس بعد ما وجدوا الاجانب ان المسلمين اقتحموا عالم الفوركس فعملوا شئ حلو وهو الحساب الاسلامي وهو اننا لو فتحنا مثلا صفقه اي اشترينا ولكن لحد ما خلص اليوم لم نستطيع الربح فانتظرنا لليوم الي بعده فالمفروض ياخدوا ثمن التبيت اي اننا بيتنا فلوسنا في الصفقه مفتوحه عندهم فعملوا نظام حساب اسلامي انه ما في شئ اسمه تبيت ولا فوايد على التبيت للحساب الاسلامي ولو وصل لسنه الصفقه مفتوحه و برسم حوالي 3 دولار على العقد الواحد الي تفتحيه اختي

وطبعا فيه فرق بين الصفقه والعقد

الصفقه تتكون من عقد واحد الى مجموعه عقود

اما العقد فهو عقد واحد تدخله وكلنا بنبدا بعقد واحد لما نكون مبتدئين وبعدين ربنا بيكرمنا وبنقدر ندخل باكثر من عقد وربي يوفقنا جميعا

وسامحوني للاطاله ربي يسعدكم جميعا اخواتي الغالين
[/frame]
اخى اين انت...لعل المانع خير..نحن بانتظار باقى الدروس...
اللهم انا السائل الذي اعطيت فلك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
"الله يالكريم...خلي لي كريم وتميم واحفظهم من كل شر"
بصراحة عالم العملات مخييييييييييييي ييييييييف بقدر ماهو مغري .......

اسأل مجرب .
هلا هلا بالطيبه flame4me انا موجود اهو وعايش ومش عايش وادعيلي اختي العزيزه وبشكرك لمشاركتك الي تؤكد طيب قلبك واصلك وان شاء الله بنزل شرح برنامج الميتاتريدر التعليمي للدخول في الفوركس عملي وده مهم جدا واي سؤال انا حاضر وان شاء الله ربي يقدر واكمل شرح الدروس

ـــــــــــــــ ـــــــــــ

اهلا وسهلا منوره صيد^الخاطر وتسلمي على مرورك وفيه ايه في الحياه مش مخيف العيش (الخبز) والعيشه والي عايشنها بيخوفوا ولا يهمك يا غاليه صدقيني ده اسهل واحسن طريق للوصول لعالم المليونيرات الخليجيات ومن جد وجد وغير كده فيه طرق كتير لتقليل المخاطر في الفوركس مع انها مش خطيره بالشكل ده ولو ذاكرتيها وفهمتيها حتعرفي كده اختي واداره المخاطر اوالحد من المخاطر له دراسه وان شاء الله ربي يقدر واقدر اكمل بالمنتدى وصدقيني حتحبيه وما تنسي بان العملات شئ جديد على العالم العربي واي شئ واي تجاره جديده لا تلقى الرواج بس بعدين بيبحثوا عنها والفوركس مثل اي تجاره عاديه فيها مخاطره مهما كانت ومثل ما قولت بايدنا نقلل هذه المخاطر وصدقيني اسهل طريق واصعب طريق لانه سهل مع المذاكره ومع التحليل الصح وتوفيق ربنا العلي القدير ومثل اسمي خزائن ربك مملؤه في الفوركس والتجاره وكل شئ اختي يا احلى صيد^الخاطر واول مره قريت الاسم قول صيد المخاطر قولت يا صباح القلوب الجريئه بس لاقيتك خايفه رجعت ابص على الاسم تاني وفهمتها انه جي من الخاطر والخواطر وبعيد عن المخاطر هلا بيكي زود وبكرر شكري واحترامي لشخصكم جميعا
انت قلتي مذاكرة نحن على اتم الاستعداد للمذاكرة
فقط نريد معلومات وافرة وكثيرة ...وبسرعة لان الاجازة بدات تطرق
الابواب نحن متحمسين جدا للبدء في مشروعات جديدة مثل الفوركس
مؤجل

الساعة الآن 01:40 .