نصائح للعروسه من اول يوم علشان مايشوف غيرك ابدا

الأزياء والموضة

السلام عليكم :27:
اولا: الف مبروك لكل عروس مقدمه من اخت غاليه لكم واتمني حياة سعيده لكل عروسه ودعواتكم بالرزق والستر والعافيه
ثانيا :صلو علي رسول الله صلي الله عليه وسلم
ثالثا:من اول يوم زواج تروحي البيت وبعد ماتخلصو جلستكم وخلاص هتنامو تقوليله حبيبي تدخل انت الحمام تتجهز وتفرش اسنانك ولا ادخل انا هو هيتفاجئ هيقولك لا ادخلي انتي الأول طبعا تدخلي ويكون عندك في الحمام كريم جسم واسبراي جسم ومسك ابيض تجيبنه من عند القرشي ويكون جل معطر وزيوت عطريه من عند البودي شوب هذه الاشياء ضروريه لازم تكون موجوده بالحمام مع باقي اغراض الشور المهم تغسلي سنانك بالفرشاة والمعجون مرتين تقريبا ولسانك تغسليه مزبوط بالفرشاه وبعدين تستخدمي مضمة (اكوا فريش) من الصيدليه جيبي الي لونها احمر تخلي الفم واللسان لونهم احمر فراوله
وبعدين تغسلي من المنطقه الحساسه جدا بالصابون اللوكس او غسول عدة مرات من الخلف وعلي فتحة الشرج والمهبل حتي او كنتي مسويا سونه في يومها وحمام مغربي ومتروشه خمسين مره لان اكيد بعد هذا كله انتي روحتي الكوافيره وجلست في القاعه وعرقتي وبعدين المنطقه الي تحت تتنفس علي قول جدتي لازم تتغسل مزبوط المهم بعد ماتغسلي تنشفي مزبوط وياريت يكون سيشوار هواء في الحمام تنشفي فيه المنطقه مزبوط بالهواء وبعدين تجيبي المسك الابيض وتدهني فيه بين الفخود ومن الامام للخلف وبعدين تحطي كريم للجسم كله تاني يكون ريحته حلوه وترشي اسبراي للجسم كده يمسك اكثر العطر وبعدين تجيبي العطر الزيتي تدهني فيه اماكن معينه لازم تكون كل منطقه بجسمك لها ريحه حلوه ومميزه وتدهني العطر في سرتك باصبعك وتدهني بين فتحة المؤخره وتحت نهديكي وطبعا لاتنسي عطرك المفضل خلف الاذن وبين فتحة الخشم باصبعك علشان النفس يطلع ريحته حلوه وكمان اخر شي لو تبغي نفسك يكون مثل نفس البيبي جيبي نونو كولنيا الاطفال او جونسون واتمضمضي فيها وانتبهي تبلعيها وبعدين غسلي فمك بالمويه واذا خرجتي اشربي كوب مويه علي ماء كادي وكتري ماء الكادي في المويه وطبعا تاكلي لبان بطعم البرتقال او الليمون واخيرا انتهيتي وانتبهي هذا البرنامج تسويه علي طول مو بس ليلة الدخله ولازم تعودي جوزك علي كده علشان مايشوف غيرك واذا شاف مايلاقي احد في نظافتك وكمان هو عوديه كل يوم بعد العشاء قبل النوم هاه حبيبي تروح انت الحمام وتتجهز نفسك ولا اروح انا وعوديه يدهن جسمه ويحط عطر تحبيه انتي وقوليله الله ريحتك تجنن علشان يهتم كمان هو واذا جيتي تاكلي لبان اعطيه بفمه واحده او اعطيه حبة نعناع او حولز بالكرز
وحياة سعيده ولاتنسوني من دعواتكم الحلوه وشكرا
هاه كيف المعلومات يلله يلله ابي الردود علشان اقلكم اكثر
41
5K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

فوووفااا
فوووفااا
نصايح حلوووووووه يعطيكي العافية يارب

في حاجات كنت غافله عنها وماجات على بالي الله يجزاك خير

بس اختي فيه نقطه حابة اتأكد منها كيف انشف المنطقه في هواء السيشوار

الهواء اعتقد يضر المنطقة
سيزر اناناس
سيزر اناناس
الف شكر ويسعدك ربي وين ماكنتي قولي امين
نسيم فجر
نسيم فجر